E34 M5 ´92 3.8,
Lyhyesti kuvattuna, kiihdyttäessä joko täyskaasulla tai puolikaasulla, satunnaisesti (tosin tuntuu että yhä useammin), ainakin kakkos ja kolmosvaihteella auto "röpöttää" 1500rpm kohdalla, sitten 3000-4000rpm kohdalla ja lopuksi 5000-6000 kohdalla. Röpöttäminen on aika kuvaava sana, kiihtyminen hidastuu ja moottorin ääni muuttuu hieman röpöttäväksi, noiden kierrosalueiden ohi päästessä meno piristyy selvästi ja moottorin ääni kirkastuu. Vähän ehkä vaikeaselkoinen kuvaus, mutta juuri tuo on tilanne.
Ykkösvaihteella ei mielestäni tee samaa, korkeintaan siellä 5000rpm paikkeilla. Kone kiertää muuten kyllä ensimmäisellä kolmella vaihteella rajoittajalle asti, tyhjäkäynti on niin nättiä kun näissä voi olla eikä oireile muuten. Putki ei pauku tms. lieveilmiöitä en ole havainnut. Ensimmäisen kerran nämä oireet ilmestyivät pari kertaa viimeisinä hellepäivinä, mutta nyt pari päivää olen testaillut näillä 14-15 asteen keleillä ja tuntuisi tulevan yhä useammin.
Hermot ovat kireämmällä kuin satamahinaajan köysi eikä omasta päästä ratkaisuja löydy. Tänään nappasin puolat ja tulpat irti ja kurkkasin sinne tulppien "käytäviin", öljyä ei ollut oikeastaan nimeksikään siellä kupeissa ja tulpat olivat ok näköiset kuten muutkin osat.
Mikähän hemmetti autoa vaivaa?
Lyhyesti kuvattuna, kiihdyttäessä joko täyskaasulla tai puolikaasulla, satunnaisesti (tosin tuntuu että yhä useammin), ainakin kakkos ja kolmosvaihteella auto "röpöttää" 1500rpm kohdalla, sitten 3000-4000rpm kohdalla ja lopuksi 5000-6000 kohdalla. Röpöttäminen on aika kuvaava sana, kiihtyminen hidastuu ja moottorin ääni muuttuu hieman röpöttäväksi, noiden kierrosalueiden ohi päästessä meno piristyy selvästi ja moottorin ääni kirkastuu. Vähän ehkä vaikeaselkoinen kuvaus, mutta juuri tuo on tilanne.
Ykkösvaihteella ei mielestäni tee samaa, korkeintaan siellä 5000rpm paikkeilla. Kone kiertää muuten kyllä ensimmäisellä kolmella vaihteella rajoittajalle asti, tyhjäkäynti on niin nättiä kun näissä voi olla eikä oireile muuten. Putki ei pauku tms. lieveilmiöitä en ole havainnut. Ensimmäisen kerran nämä oireet ilmestyivät pari kertaa viimeisinä hellepäivinä, mutta nyt pari päivää olen testaillut näillä 14-15 asteen keleillä ja tuntuisi tulevan yhä useammin.
Hermot ovat kireämmällä kuin satamahinaajan köysi eikä omasta päästä ratkaisuja löydy. Tänään nappasin puolat ja tulpat irti ja kurkkasin sinne tulppien "käytäviin", öljyä ei ollut oikeastaan nimeksikään siellä kupeissa ja tulpat olivat ok näköiset kuten muutkin osat.
Mikähän hemmetti autoa vaivaa?
Comment