elikkäs ajaessani autoa kiihdytksen jälkeen huomasin autoni käyvän viidellä... ajoin varovasti ja hiljaa kotiin ja seuraavana aamuna aloin touhuta auton ympärillä. avasin heti ensimmäiseksi venttiilikopan ja siinähän se. 2. sylinterin imupuolen keinuvipu poikki. uutta tilalle. homma onnistui ilman kannen irroitusta ja jopa ilman jakopään irroitusta. säädin venttiilin välykset kohdilleen. imu 0.25 ja pako 0.3. kaikki venttiilit yms toimi normaalisti mutta auto käy edelleen viidellä. testasin kipinän ja normaalisti tuli kaikille tulpille. Varalta kuiten ostin ja vaihdoin uudet tulpat mutta sama ralli jatkui.. sen jälkeen veikkasin tukkeutunutta suutinta mutta ostettuani suuttimien puhdistus litkua ja sitä käytettyäni sormi meni suuhun. paikalliselta nyrkkipajalta sain sellaista infoa että ruisku pitäisi ohjelmoida uudestaa koska katkennut keinuvipu sekoittaisi ruiskutuksen, mutta itse en oikee usko tuohon koska ennenkin on keinuvivut paukkunu poikki ja sillä korjattu että laitettu uus tilalle... oisko kellään antaa vinkkejä miten ongelma ratkaistaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525i m20b25 käy viidellä
Collapse
X
-
isoR
Originally posted by imäkelä View Postelikkäs ajaessani autoa kiihdytksen jälkeen huomasin autoni käyvän viidellä... ajoin varovasti ja hiljaa kotiin ja seuraavana aamuna aloin touhuta auton ympärillä. avasin heti ensimmäiseksi venttiilikopan ja siinähän se. 2. sylinterin imupuolen keinuvipu poikki. uutta tilalle. homma onnistui ilman kannen irroitusta ja jopa ilman jakopään irroitusta. säädin venttiilin välykset kohdilleen. imu 0.25 ja pako 0.3. kaikki venttiilit yms toimi normaalisti mutta auto käy edelleen viidellä. testasin kipinän ja normaalisti tuli kaikille tulpille. Varalta kuiten ostin ja vaihdoin uudet tulpat mutta sama ralli jatkui.. sen jälkeen veikkasin tukkeutunutta suutinta mutta ostettuani suuttimien puhdistus litkua ja sitä käytettyäni sormi meni suuhun. paikalliselta nyrkkipajalta sain sellaista infoa että ruisku pitäisi ohjelmoida uudestaa koska katkennut keinuvipu sekoittaisi ruiskutuksen, mutta itse en oikee usko tuohon koska ennenkin on keinuvivut paukkunu poikki ja sillä korjattu että laitettu uus tilalle... oisko kellään antaa vinkkejä miten ongelma ratkaistaan.
-
Originally posted by isoR View PostEttei vaan ois männällä pää kipiä (osunu venttiili mäntään, ja vääntynyt)? Itse lähtisin mittaileen puristuksia ensimmäisenä.
Originally posted by imäkelä View Postpaikalliselta nyrkkipajalta sain sellaista infoa että ruisku pitäisi ohjelmoida uudestaa koska katkennut keinuvipu sekoittaisi ruiskutuksen, mutta itse en oikee usko tuohon koska ennenkin on keinuvivut paukkunu poikki ja sillä korjattu että laitettu uus tilalle...
Comment
-
-
Originally posted by imäkelä View Postvoiko suutin mennä rikki koska imuventtiili ei oo vähäänaikaan päässy liikkumaan joten silti ruiskuttanut ainetta mutta aine ei ole päässyt mihinkään eteenpäin.
Comment
-
-
Originally posted by -Jarno- View PostEi luulisi ainakaan. Mittaile piruuttaan yleismittarilla toimiiko suutin? +12volttia pitäisi tulla virrat päällä jompaankumpaan nastaan maasta mitattuna.
Suutintukki irti polttoaineletkut kiinni ja kokeile suoralla virralla suuttittimen liittimeen suihkuaako bensaa. Suuttimen vastaliittimestä näet kumpiko on miinus (ruskea johto). Suuttimen alle kannattaa laittaa joku kippo, ettei polttoaine suihkua minne sattuu...
Virrat kannattaa käyttää päällä aina yhden suuttimen testauksen jälkeen, että kiskoon tulee taas täysi paine.
EDIT: Suutin ei mene rikki, vaikka se uisikin hetken bensassa.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View Post
EDIT: Suutin ei mene rikki, vaikka se uisikin hetken bensassa.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Tossa nyt ihan ekaks, mistä on aikasemminkin ollu puhetta:
Voihan se tietysti olla mäntäkin puhki jos venttiili ei ole kerenny alta pois.
Tilaahan ei pahimillaan ole kun milli pari. Ihan mahdollista.
Joskus kakarana ihmettelin kun isot pojat puhu et "kone sekos viidessä tonnissa" Tarkotti et venttiilit kulki ihan omia polkujaan.
Onko sillä pajalla sattumalta just kalliilla rahalla ostetut uudet ruiskun ohjelmointilaitteet?
En kyllä veis mitään jakoavainta suurempaa.0400- 239 238 tai 0400- 512 904
[email protected]
En käytä alkoholia uskontoni takia, käytän sitä tullakseni känniin.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostYleismittarilla näkee ainoastaan tuleeko suuttimelle ohjaus ja onko suutin sähköisesti kunnossa. Sillä ei siis todellakaan voi todeta, toimiiko suutin.
Suutintukki irti polttoaineletkut kiinni ja kokeile suoralla virralla suuttittimen liittimeen suihkuaako bensaa. Suuttimen vastaliittimestä näet kumpiko on miinus (ruskea johto). Suuttimen alle kannattaa laittaa joku kippo, ettei polttoaine suihkua minne sattuu...
Virrat kannattaa käyttää päällä aina yhden suuttimen testauksen jälkeen, että kiskoon tulee taas täysi paine.
EDIT: Suutin ei mene rikki, vaikka se uisikin hetken bensassa.
Comment
-
-
voisiko olla mahdollista että virranjakaja olisi kastunut ja siitä johtuisi temppuilu. pesin autoa moottori tilasta. auto kyllä kävi normaalisti sen jälkeen ja noin viiden tunnin päästä keinuvipu katkesi ja alkoi temppuilemaan,,, autoa värkätessäni huomasin että 3. pytty on pimeänä. ja keinuvipu viallinen pytty oli numero 2. elikkäs kakkonen toimii nyt mut kolmonen pimeänä.
Comment
-
-
mistä kannattas alkaa hakemaan vikaa kun kun tänään lähdin töistä ja polkasin risteyksessä vähä ¨rajummin¨ niin rupes sen jälkeen käymään huonosti ei oo oikeen vetoja(laiska) pätkii käyntiä kiihyttäessä. siis käy vissiinki viidellä ajelin nätisti kotia ja pitäs ruveta kattoon mikä on vikana. tyhjäkäynnillä ei huomaa juur mitään eroa käyntiin mutta kiihyttäessä ja ajaessa nykii. kone ei piä sen kummempaa kilinää/kolinaa/siritystä ko ennenkään ja auto on e34 525i 12v m20b25
Comment
-
Comment