Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i TEHOT HUKASSA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bonell
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 20
    • paltamo

    e34 535i TEHOT HUKASSA

    elikkä auto röpöttää tyhjäkäynnilla ja käy 1000\1500rpm/min...nykii hieman kiihdyttäessä... ei vedä edes punaiselle alueelle meno loppuu viiden tonnin jälkeen melkein kuin seinään..lambda uus ei imuvuotoja bensanpaineet onn.3bar sytkäosat on kunnossa ja hyvät..(puhdistettu) nyt tartteis apuaa...!!!!!
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Mites ilmamäärämittari? Suuttimet? Onko varmasti tulpat ja tulpanjohdot ehjät? Moottorin lämpötila-anturit?

    Comment

    • Bonell
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 20
      • paltamo

      #3
      Originally posted by zeneg View Post
      Mites ilmamäärämittari? Suuttimet? Onko varmasti tulpat ja tulpanjohdot ehjät? Moottorin lämpötila-anturit?
      ilmamassamittai näyttäis olevan kyl ihan ehyt ja ei ole edes paljon kulunut ne levypinnat..pitää mitata ne anturit tosiaan...kiitoksia tiedosta..

      Comment

      • Bonell
        Newbiemmer
        • Jan 2010
        • 20
        • paltamo

        #4
        moottorin lämpötila-anturit kunnnossa en löydä imuvuotoja sytkäosat vaihdettu ja vika pysyy....prkl.. alkaa jo pikku hiljaa usko loppua...kun kiihdyttää kaasu pohjassa pientä nykimistä havaittavissa...niinkuin meinais lähteä vetämään kunnolla mut ei kuitenkaan...ei enää edes kolmosella sutia soralla ota...kakkosella pitää hieman antaa jo kytkytintä kaveriks jos meinaa kylki edellä mennä..pitäis kait tuon nyt kaasusta helkkari vieköön mennä...tyhjäkäynti n.1000rpm/min kun käymään laittaa ajat tai polkaiset hieman niin tyhjäkäynti nousee n.1300-1500/rpm...ei humppaile kierroksia kuitenkaan..mut tyhjäkäynnillä kuulee kun hieman röpöttää..vapaalla kyl kiertää melko makiasta mut tosiaan viimeisetkin vedot häviää noin 5000rpm kohdalla..ja mun mielestä sen pitäis kiihtyä kakkosellakin punaiselle asti..tai kyl se menee kun huudattaa oikein pitkään mutta vaikeasti...niin ja huomasin et puuttuu kokonaan sit se piuha mikä tulee joltain tulpan johdolta kampiakselin asentotunnistimen viereen kiinni...siis johtosarjaan..mulla on se piuha kyllä mut minkäs tulpanjohdon ympärille se tulee..eiks se ajoita vissin ruiskutusta tai jotain sinne päin??
        ja yhdestä lämpötila anturista puuttuu piuhat kokonaan mut en oikein tiedä tuleeko niihin mitään ainakaan ylimääräisiä piuhoja en löydä..eli se mikä on kaikkein lähimpänä nokkapyörää... toivottavasti jaksatte lukea ja vastata.. alkaa jo toivo loppumaan koko auton kanssa...kiitoksia jo valmiiksi vastanneille...
        Last edited by Bonell; 19-08-2010, 12:36.

        Comment

        • ^^tony
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 74
          • Raahe

          #5
          Voisiko olla nokka-akseli aivan loppuun kulunut tai venttiilin välykset pielessä?

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Bonell View Post
            moottorin lämpötila-anturit kunnnossa en löydä imuvuotoja sytkäosat vaihdettu ja vika pysyy....prkl.. alkaa jo pikku hiljaa usko loppua...kun kiihdyttää kaasu pohjassa pientä nykimistä havaittavissa...niinkuin meinais lähteä vetämään kunnolla mut ei kuitenkaan...ei enää edes kolmosella sutia soralla ota...kakkosella pitää hieman antaa jo kytkytintä kaveriks jos meinaa kylki edellä mennä..pitäis kait tuon nyt kaasusta helkkari vieköön mennä...tyhjäkäynti n.1000rpm/min kun käymään laittaa ajat tai polkaiset hieman niin tyhjäkäynti nousee n.1300-1500/rpm...ei humppaile kierroksia kuitenkaan..mut tyhjäkäynnillä kuulee kun hieman röpöttää..vapaalla kyl kiertää melko makiasta mut tosiaan viimeisetkin vedot häviää noin 5000rpm kohdalla..ja mun mielestä sen pitäis kiihtyä kakkosellakin punaiselle asti..tai kyl se menee kun huudattaa oikein pitkään mutta vaikeasti...niin ja huomasin et puuttuu kokonaan sit se piuha mikä tulee joltain tulpan johdolta kampiakselin asentotunnistimen viereen kiinni...siis johtosarjaan..mulla on se piuha kyllä mut minkäs tulpanjohdon ympärille se tulee..eiks se ajoita vissin ruiskutusta tai jotain sinne päin??
            ja yhdestä lämpötila anturista puuttuu piuhat kokonaan mut en oikein tiedä tuleeko niihin mitään ainakaan ylimääräisiä piuhoja en löydä..eli se mikä on kaikkein lähimpänä nokkapyörää... toivottavasti jaksatte lukea ja vastata.. alkaa jo toivo loppumaan koko auton kanssa...kiitoksia jo valmiiksi vastanneille...
            Oletko käyttänyt imuputket irti ja väännellyt ettei ole missään pientä halkeamaa/reikää? Entä kaikki alipaineletkut? Polttoaineputket/letkut? Polttoainesuodatin,ilmansuodatin?

            Se anturi tulee mielestäni 6 pytyn tulpanjohtoon, ja liittyy jollain tavalla ruiskutukseen. Kannattaahan tuo paikoilleen laittaa.

            Kummasta lämpötila-anturista johdot uupuvat? Siellä muistaakseni on mittarille omansa ja moottorin ohjainlaitteelle omat tunnistimensa vierekkäin. Eli näyttääkö mittaristo lämmöt?

            Avautuuko kaasuläppä kokonaan tai takkuileeko?

            EDIT: Ja jaksota tuota tekstiä jotenkin niin helpompi lukea.


            Originally posted by ^^tony View Post
            Voisiko olla nokka-akseli aivan loppuun kulunut tai venttiilin välykset pielessä?
            Tämäkin mahdollista, mutta kyllähän se jo nakuttaa melko rankasti jos on niin kulunut että vetää enää 5000rpm. Helppo toki tarkistaa, ja suosittelen sitäkin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎