Elikkäs, kun auton starttaa niin välillää heittää savut putkesta pihalle ja kun kone on lämmin, niin välillä motti rupee ulvomaan aivan ihmeellisesti ja tyhjäkäynti sekoilee samalla. Aivan kun ei kävisi kaikilla kaheksalla pytyllä. Sitten kun polkasee kaasua kunnolla niin ulvominen loppuu hetkeksi ja käynti paranee. Ulvonta kuitenkin nousee kierroksien mukana aina 3000rpm saakka ja sitten loppuu. Ja ulvominen muistuttaa laakerin ulinaa, mutta kuitenkaan se ulvominen ei ole jatkuvaa. Mikäs voisi olla vikana?:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530i e34 motti ulvoo välillä oudosti?
Collapse
X
-
Originally posted by Santtu84 View PostElikkäs, kun auton starttaa niin välillää heittää savut putkesta pihalle ja kun kone on lämmin, niin välillä motti rupee ulvomaan aivan ihmeellisesti ja tyhjäkäynti sekoilee samalla. Aivan kun ei kävisi kaikilla kaheksalla pytyllä. Sitten kun polkasee kaasua kunnolla niin ulvominen loppuu hetkeksi ja käynti paranee. Ulvonta kuitenkin nousee kierroksien mukana aina 3000rpm saakka ja sitten loppuu. Ja ulvominen muistuttaa laakerin ulinaa, mutta kuitenkaan se ulvominen ei ole jatkuvaa. Mikäs voisi olla vikana?:thinksigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Morkai View PostImusarjan takapäädyssä on huohottimen alipainetoiminen kalvo. Kun se menee rikki tai tukkoon, niin alkaa ulvominen, tyhjäkäynnin sekoilu ja öljynkulutus. Uusi takakansi imusarjaan tiskiltä reilu 40e ja asennus hyvällä torx-avaimella tunnissa parkkipaikalla. Huonolla ei kannata yrittää.E34 530i
Comment
-
-
Originally posted by Santtu84 View PostKiitos Morkai nopeasta vastauksesta. Mistään motonetistä kyseistä palikkaa tuskin löytää? Nopeesti kävin vilkasemassa imusarjaa ja ahtaalta näyttää. Taitaa mennä vissiin enempi kuin tunti kun palikan vaihtaa.sigpic
alfa 156
e28 520i original teile
ex:e32 730i "sepi"
e21 "315"
-MME connection-
Comment
-
-
Originally posted by jpa88 View Postjossei kädet ole pistokärkilapion kokoiset ni kyllä sen sieltä aika helposti saa...E34 530i
Comment
-
-
Riippuu hieman missä kohdin pultit ovat mutta pienillä hauenleukapihdeillä olen saanut noita nitkuteltua auki, mutta tosiaan riippuu saako kärjet pultin ympärille.
Imusarjan irrotuskaan nyt ei kauhean iso operaatio ole joten jollei luonnistu paikallan niin imusarja irti ja vaihtaa samalla senkin tiivisteet.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostRiippuu hieman missä kohdin pultit ovat mutta pienillä hauenleukapihdeillä olen saanut noita nitkuteltua auki, mutta tosiaan riippuu saako kärjet pultin ympärille.
Imusarjan irrotuskaan nyt ei kauhean iso operaatio ole joten jollei luonnistu paikallan niin imusarja irti ja vaihtaa samalla senkin tiivisteet.E34 530i
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJohdot mitkä menevät koneen etuosasta alas menevät startille sekä öljytasoanturille mikäli koneessa moinen on.
Suuttimien liittimet lähtevät nyppäämällä irti.E34 530i
Comment
-
-
Imusarjan irrotus on tunnin homma:
1. puolat irti
2. suuttimien liittimistä klipsit auki pienellä meisselillä
3. kaikki muut liittimet irti, maffin putki irti ja kaasuvaijerit irti
4. johtosarjan voi siirtää nyt sivuun
5. bensaletkut jostain kohtaa auki
6. imusarjan mutterit auki
7. nostaa imusarjan pois kaasuläppineen ja suuttimineen ja varoo huohottimen putkea(meisselillä lipsauttaa lukituksen auki)sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Missä järjestyksessä ja mihin momenttiin pitää mutterit laittaa kun laittaa imusarjan takas kiinni? Huomasin muuten et tehostajan öljyt oli vähissä ettei sen takia sit moottori ulvonu? Tosin aika jännä et se ulvonta kuitenki pisti koneen käymään hassusti.Last edited by Santtu84; 04-09-2010, 14:58.E34 530i
Comment
-
Comment