525TDS Rättinivelen hajoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NSX
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 224
    • Hyvinkää

    525TDS Rättinivelen hajoaminen

    Eli kyseessä 525tds -92, autoa vähän piristetty 240hp/480nm
    Aluksi kesti toi kuminivel hyvin, mutta hajonneen painelaakerin vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua toi kumi uuteen(bmw original).
    Kyseinen osa kesti 2kk jonka jälkeen rupesi täristämään kiihdytyksissä-->
    syy oli Kardaanin tukilaakeri joka oli soikea ja rättinivel josta oli revennyt paloja ja runko pettänyt. Autoon vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja uusi rättinivel joka kesti 2 päivää ennenkuin vähän halkeili ja nyt noin 3 viikkoa ja puuttuu puolet rättinivelestä....
    Mikähän olis syynä ja onko jotkut tehnyt alumiinistä/muusta vastaavasta korvaavaa kestävää osaa ???
    F31 328 M-Sport
    E30 touring drifting(M50)
    ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
    ExE30 325i
    Ex. E34 525tds 480nm..


    -Hyvinkää Connection-
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by NSX View Post
    Eli kyseessä 525tds -92, autoa vähän piristetty 240hp/480nm
    Aluksi kesti toi kuminivel hyvin, mutta hajonneen painelaakerin vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua toi kumi uuteen(bmw original).
    Kyseinen osa kesti 2kk jonka jälkeen rupesi täristämään kiihdytyksissä-->
    syy oli Kardaanin tukilaakeri joka oli soikea ja rättinivel josta oli revennyt paloja ja runko pettänyt. Autoon vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja uusi rättinivel joka kesti 2 päivää ennenkuin vähän halkeili ja nyt noin 3 viikkoa ja puuttuu puolet rättinivelestä....
    Mikähän olis syynä ja onko jotkut tehnyt alumiinistä/muusta vastaavasta korvaavaa kestävää osaa ???
    Just oli jossain toisessa topicissa puhetta samasta aiheesta, ja vika on oletettavasti se, että kannatinlaakeria ei ole esijännitetty oikein. Onhan rättinivel myös oikeinpäin/oikeassa asennossa?

    Kovemmasta materiaalista ei saa toimivaa, koska värinänvaimennus kärsii. Kokeilin ite POM:ista tehtyä rättiniveltä, mutta mahdoton tärinä alkoi jo 30km/h nopeudessa.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • NSX
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 224
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by O-Peksi View Post
      Just oli jossain toisessa topicissa puhetta samasta aiheesta, ja vika on oletettavasti se, että kannatinlaakeria ei ole esijännitetty oikein. Onhan rättinivel myös oikeinpäin/oikeassa asennossa?

      Kovemmasta materiaalista ei saa toimivaa, koska värinänvaimennus kärsii. Kokeilin ite POM:ista tehtyä rättiniveltä, mutta mahdoton tärinä alkoi jo 30km/h nopeudessa.


      niinhän siin oli mut jonkun verran sivuutti kyseistä asiaa.
      asennettu on kyl merkkien mukaan ja asentoonhan ei pääse paljoa vaikuttamaan..
      F31 328 M-Sport
      E30 touring drifting(M50)
      ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
      ExE30 325i
      Ex. E34 525tds 480nm..


      -Hyvinkää Connection-

      Comment

      • Soininen
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 1298
        • Kajaani

        #4
        Voisikohan olla omassa autossa sama vika? tosin en ole päässyt vielä auton allekattoo oisko kaikki ok :think
        E28 "525i" M52 -84
        F11 520d xDrive -16

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          Originally posted by NSX View Post
          Eli kyseessä 525tds -92, autoa vähän piristetty 240hp/480nm
          Aluksi kesti toi kuminivel hyvin, mutta hajonneen painelaakerin vaihdon yhteydessä tuli vaihdettua toi kumi uuteen(bmw original).
          Kyseinen osa kesti 2kk jonka jälkeen rupesi täristämään kiihdytyksissä-->
          syy oli Kardaanin tukilaakeri joka oli soikea ja rättinivel josta oli revennyt paloja ja runko pettänyt. Autoon vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja uusi rättinivel joka kesti 2 päivää ennenkuin vähän halkeili ja nyt noin 3 viikkoa ja puuttuu puolet rättinivelestä....
          Mikähän olis syynä ja onko jotkut tehnyt alumiinistä/muusta vastaavasta korvaavaa kestävää osaa ???
          Osta siihen e34 M5 mallin kumi.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • NSX
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 224
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by jannmann View Post
            Osta siihen e34 M5 mallin kumi.

            Sitä myös ajattelin en kerennyt vaan mittaa yhteen sopivuutta.
            F31 328 M-Sport
            E30 touring drifting(M50)
            ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
            ExE30 325i
            Ex. E34 525tds 480nm..


            -Hyvinkää Connection-

            Comment

            • Juggis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 197
              • Espoo

              #7
              Noista tärinöistä sen verran, että hajonneet moottorin tukikumit voivat aiheuttaa tärinää ja sitä myöten rikkoa niveliä. Itsellä porsineet tukikumit aiheuttivat kuminivelen poikimista. Kuulemma vaihdelaatikon tukikumeilla samanlaista vaikutusta...
              F10 535d xdrive msport
              Ex. e91 325xiA
              Ex. e36 328i Coupé

              Comment

              • NSX
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 224
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Juggis View Post
                Noista tärinöistä sen verran, että hajonneet moottorin tukikumit voivat aiheuttaa tärinää ja sitä myöten rikkoa niveliä. Itsellä porsineet tukikumit aiheuttivat kuminivelen poikimista. Kuulemma vaihdelaatikon tukikumeilla samanlaista vaikutusta...


                Jees.. täytyykin lähteä tilailemaan uusia kumeja sit kaikkialle
                F31 328 M-Sport
                E30 touring drifting(M50)
                ExE36 328 cäbi "alpina"(Powered by Lysholm)
                ExE30 325i
                Ex. E34 525tds 480nm..


                -Hyvinkää Connection-

                Comment

                • old dog
                  Newbiemmer
                  • Jul 2008
                  • 28

                  #9
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Osta siihen e34 M5 mallin kumi.
                  Kuinka paksu M5 kuminivel on? Meinasin tohon M3 -89 laatikon perään jos sopis joku vahvempi, 30mm on tuo oma.
                  "Ahtamalla onneen"

                  Comment

                  • mrrk
                    BTCF Member
                    • Sep 2007
                    • 515
                    • Satakunta.

                    #10
                    REalOem mukaan aika monessa autossa on sama kiekko joka on 30 mm paksu ,12mm pulteilla ja 96 mm reikäjaolla.

                    Ainakin m60 ja 5 vaihteisessa oli.


                    Olen paininut saman ongelman kanssa, mutta nyt ajattelin kokeilla revshiftin tuotteita.

                    Ilmeisesti tarvii rakentaa jonkunlainen tuki ettei moottori pääse liikkumaan.

                    Comment

                    • old dog
                      Newbiemmer
                      • Jul 2008
                      • 28

                      #11
                      M3 26117511454 ja
                      M5 26112226527 on niissä jotain eroa, M5:seen on ainaki halvempi
                      "Ahtamalla onneen"

                      Comment

                      Working...
                      X