Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M50 savuttaa ja kuluttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _chris_
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 442
    • Nokia

    E34 M50 savuttaa ja kuluttaa

    Tarttis hiukan diagnoosiapua M50B25-koneiseen potilaaseen.

    Kulutus lisääntynyt parilla litralla ja ehkä myös hiukan tehot vähenneet. Nyt asiaa ihmetellessä havaittiin, että on syönyt öljyä ja savuttaa paikallaan hiukan sekä kierrätettäessä enemmän. Savu on harmaata ja polkaistaessa käväisee hetken myös tummempana.

    Foorumin searchia ja Bentleytä selatessa on seuraavat vaihtoehdot tulleet eteen:
    - Männänrenkaat
    - Venttiilinvarren kumit
    - Kannentiiviste

    Olisiko muita vaihtoehtoja? Pystyykö tuota itse diagnisoimaan tarkemmin jollain tavalla vai täytyykö pistää suosiolla kannenirroitukseen? Kertoisiko esim. puristuspainemittari jotain? Hiukan huolestuttaa tuo kulutus ja tehojen häipyminen, viittaako samantien männänrenkaisiin?
    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91
  • Micce///M
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2008
    • 3552
    • Hämeenlinna

    #2
    Originally posted by _chris_ View Post
    Tarttis hiukan diagnoosiapua M50B25-koneiseen potilaaseen.

    Kulutus lisääntynyt parilla litralla ja ehkä myös hiukan tehot vähenneet. Nyt asiaa ihmetellessä havaittiin, että on syönyt öljyä ja savuttaa paikallaan hiukan sekä kierrätettäessä enemmän. Savu on harmaata ja polkaistaessa käväisee hetken myös tummempana.

    Foorumin searchia ja Bentleytä selatessa on seuraavat vaihtoehdot tulleet eteen:
    - Männänrenkaat
    - Venttiilinvarren kumit
    - Kannentiiviste

    Olisiko muita vaihtoehtoja? Pystyykö tuota itse diagnisoimaan tarkemmin jollain tavalla vai täytyykö pistää suosiolla kannenirroitukseen? Kertoisiko esim. puristuspainemittari jotain? Hiukan huolestuttaa tuo kulutus ja tehojen häipyminen, viittaako samantien männänrenkaisiin?
    Paljonko kilometrejä taulussa? Ohivuoto ja puristuspainemittaus antaa kyllä jotain osviittaa, sekä päästömittauksessa kannattaa käydä kun ei se maksa juurikaan mitään.

    Onko auto seissyt pitemmän aikaa?

    Pysyykö nesteet omilla puolillaan? Jos vettä pääsee palotilaan, niin harmaatahan se tuppaa lykkäämään. Mutta tummempi taas vaikuttaa enemmän ihan öljyn palamiselta. Miltä pakokaasu haisee?
    Last edited by Micce///M; 05-09-2010, 14:03.

    Comment

    • _chris_
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 442
      • Nokia

      #3
      Originally posted by Micce///M View Post
      Paljonko kilometrejä taulussa? Ohivuoto ja puristuspainemittaus antaa kyllä jotain osviittaa, sekä päästömittauksessa kannattaa käydä kun ei se maksa juurikaan mitään.

      Onko auto seissyt pitemmän aikaa?

      Pysyykö nesteet omilla puolillaan? Jos vettä pääsee palotilaan, niin harmaatahan se tuppaa lykkäämään. Mutta tummempi taas vaikuttaa enemmän ihan öljyn palamiselta. Miltä pakokaasu haisee?
      Taitaa kärryllä olla rullattu siinä pikkasen vajaa 300tkm ja ollut päivittäisessä käytössä. Ei sen nyt ainakaan vanhuuteen luulisi vielä kuukahtavan, ajelin omalla M50B25:llä aikoinaan melkein 400tkm ilman ihmeempiä koneongelmia. Tosin yksilöitähän nämä on.

      Öljyä on tosiaan nyt syönyt jonkin verran, aiemmin ei sitä juuri kuluttanut. Nesteiden määrä oli aika lailla kohdillaan, ei ilmeisesti juurikaan niitä syönyt.

      Päivän seisonnan jälkeen tulille laitto ei juurikaan pölläyttänyt, joten liekkö venttilinvarren kumit poissa laskuista? Sitten käydessä pukkaa sellaista keskiharmaata savua (ei valkoista, ei tummaa, selitä se nyt sitten ilman kuvia...). Mitä siitä hajusta voisi päätellä? On ilmeisesti makeahkoa, jos nesteet palaa? Ei tosin oikein ole nenä harjaantunut noiden pakokaasujen haisteluun, joten vaikea sanoa mille se tuoksuu .

      Paisariin tulevassa nesteessä ei näkynyt kuplia. Öljyntäyttöaukossa tai öljytikun aukossa ei tuntunut painetta eikä mitään pakokaasun tuoksua. Tosin eihän tuo mikään tarkkuustesti ole...

      Ohivirtausmittaukseen ei ole vehkeitä, joten lienee parasta käyttää jossain pajalla. Alkaa vain tuon hintaiseen autoon nuo pajakäynnit nousta kohtuuttoman suuriksi.
      BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
      Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7060
        • Turenki

        #4
        Käy siellä pakokaasutestissä ja pyydä samalla ottamaan auton käydessä paisarista pakokaasutesterillä mittaus, näkee puskeeko se sinne kaasua. Käykö se pommi muuten normaalisti ?
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • _chris_
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 442
          • Nokia

          #5
          Käynnissä ei mainittavia ongelmia: lähtee käyntiin ihan nätisti, tyhjäkäynti on tasainen ja ottaa kierroksia polkaistaessa normaalisti. Ei se nyt siis ihan hirveä pommi vielä ole .

          Ihan yleissivityksen kannalta: mitä siitä päästötestistä voi päätellä oireiden syistä? Lambda-arvo nyt on tuttu ja seoksen rikkauden saanee varmaan selville, mutta onko siinä muuta infoa joka kertoo jotain oleellista ongelman lähteestä?
          BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
          Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            #6
            Pistetääs hiukan päivitystä, kun ongelmakin on jo selvitetty.

            Tsekattiin puristuspaineet, mitkä oli ok. Seuraavaksi päästömittaus, jossa arvot olivat rajojen sisällä, tosin HC vähän koholla. Eli ei mitään hälyttävää.

            Korjaustoimenpiteinä: uudet tulpat, uudet venttiilikopan tiivisteet (ei enää öljyä tulpan juureen) ja ehkä tärkeimpänä uusi MAF.

            Kulkee nyt kuten ennenkin ja savutus on vähentynyt, kuumalla koneella ei savuta juurikaan. Samassa yhteydessä havaittu öljynkulutus oli ilmeisesti väärä hälytys, sillä öljyn lisäyksen jälkeen ei ole syönyt juurikaan lisää.

            Kiitokset vinkeistä, vanha Bemu jälleen kovassa käytössä.
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • 525 ix
              BTCF Member
              • Dec 2007
              • 352
              • Karijoki Etelä - Pohjanmaa

              #7
              Diagnoosiapua M50B25-koneiseen E 34 :seen

              Tarttis hiukan diagnoosiapua M50B25-koneiseen potilaaseen


              Mulla sama ongelma .

              Autollani ajettu nyt n. 319.800 Km

              Kulutus lisääntynyt parilla litralla ja ehkä myös hiukan tehot vähenneet. Nyt asiaa ihmetellessä havaittiin, että on syönyt öljyä ja savuttaa paikallaan hiukan sekä kierrätettäessä enemmän. Savu on harmaata ja polkaistaessa käväisee hetken myös tummempana.

              Korjaustoimenpiteitä tehty : Uudet tulpat , uudet venttiilikopan tiivisteet (ei enää öljyä tulpan juureen)

              Ja tärkeimpänä mikä on MAF ?
              Last edited by 525 ix; 09-11-2010, 21:08.
              VIKA koodien , vika valojen nollausta Teuvalla
              Carsoft 6.5 OBD2 sekä Carly OBD2 BMW laitteella : Sopivat autot :
              - E 34 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
              - E 32 - 7 Sarja " KAIKKI MALLIT "
              - E 39 - 5 Sarja " KAIKKI MALLIT "
              - E 38 , E31 , E52
              - E 53 - X5

              PUH : 045-3412426 / Whatsapp

              [email protected]

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by bmw524turbo View Post
                Tarttis hiukan diagnoosiapua M50B25-koneiseen potilaaseen


                Mulla sama ongelma .

                Autollani ajettu nyt n. 319.800 Km

                Kulutus lisääntynyt parilla litralla ja ehkä myös hiukan tehot vähenneet. Nyt asiaa ihmetellessä havaittiin, että on syönyt öljyä ja savuttaa paikallaan hiukan sekä kierrätettäessä enemmän. Savu on harmaata ja polkaistaessa käväisee hetken myös tummempana.

                Foorumin searchia ja Bentleytä selatessa on seuraavat vaihtoehdot tulleet eteen:
                - Männänrenkaat
                - Venttiilinvarren kumit
                - Kannentiiviste
                Veikkaisin kyllä klassista imuvuotoa, katoppa käyntihäiriö-topic tosta ylempää.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • KanaDimmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 398
                  • Kalanti

                  #9
                  Lainataan

                  Lainataan tällästä vanhaa

                  Itselläkin samankaltaisia juttuja nykyää

                  Mikäs tämä MAF on?...tyhmä googlettaa postauksen jälkeen...Vissiin ilmamäärämittari?

                  Löytyi kans öljyä tulpasta kun venttiilikopan tiiviste vaihdettiin, tulppia en vielä vaihtanu. Seuraavalla ruuvailu setillä sitten nekin jos vaihtelis tuon maffin samalla mikä ikänä sitten onkaan
                  Last edited by KanaDimmy; 29-03-2012, 17:11.
                  e34 525ia -93

                  Comment

                  • Flanker35M
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 790
                    • Rovaniemi

                    #10
                    S!

                    MAF = ilmamäärämittari. Kattos kans se haitarikumi MAF ja kaasuläpän välistä, aika usein halki.
                    sigpic
                    ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎