Unohtui mainita, että sitä yhtä vikakoodia en muista.. Ei ilmeisesti ollut mitään vakavaa, koska emme siihen enempää paneutuneet.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 525i:n päästöt
Collapse
X
-
Originally posted by sebekka View PostMissä on matoja??
Onhan lambdan lämmityspiiri myös kunnossa? Ohjainlaite ilmeisesti ainakin syöttää vastajännitettä kerran 0.45 näkyy taulussa.
Muistetaan, että pakokaasumittarin Lambda -arvon kanssa ei ole mitään tekemistä sen moottorin lambdan tai sen signaalin tai toimivuuden kanssa, pakokaasumittari laskee HC, Co sekä hapen mukaan sen laskennallisen lambda -arvon.
Comment
-
-
Niin kauan kun lambda ei toimi, eli jännite ei seilaa, ei ole toivoa päästöjen läpäisystä.
Mittaa tosiaan tuo lambdan lämmityksen toiminta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
kutenjo aiasemmin sanoin,mulla oli sama ogelma.lambdan lämmityksen johdot oli poikki,selvenykseksi kerrottakoon jostain ennen töpsölii imusarjan alla.seuraus:kissat tukos ja paskana.lämmityksen ohjaus tulee ECUta(en muista pini,löytyy wds:tä) jos ei mitään saha liiket tuu singnaalilt,onko johdot ehjät koko matkan(ymmärsin että uus lamda)?ja monta muuta...
e 34 525
e34 520 sedan
e36 328 touring
ex:e34 525,520i e 34,e30 touring,e30 sedan
ex:1100 suzuki gsx-r
Comment
-
-
Lambdan lämmitystä ei voitu testata, koska auto oli kuumaksi käytetty. Pitäis jättää pajalle yön yli, että voisivat testata.
Käytimme paikoillaan uutta Lambdaa, mutta koska vika ei korjautunut, laitoimme vanhan Lambdan takaisin.
Ja se yksi vikakoodi, mitä en muistanut aikaisemmin, oli Nakutustunnistin 2.
Miksiköhän herjasi sitä ja mitä tarkoittaa tuo luku 2? Kun käytin imusarjan irti viikko sitten, niin samalla käytin irti kaikkia silmin havaittavia liittimiä. Liekö mennyt liitin huonosti paikoilleen..?
Ihmetyttää vielä nuo pakokaasuarvot. Eilen kaiken jälkeen arvot oli paremmat kuin mitä nyt on parilla edellisellä kerralla ollut. Ja melkein ohjearvoissa!
HC meni kierroksilla reilusti arvoihinsa, muistaakseni 22, mutta tyhjäkäynnillä se oli 150-200.
CO oli kierroksilla jotain 0.7xx ja tyhjäkäynnillä alle 0.2.
Kummasti menee ristiin..
Olisko nuo arvot noinkaan hyvät jos Katit olis rikki?
Comment
-
-
Ilmavuoto
Olisiko siellä kuitenkin ilmavuoto. Pienikin saattaa vaikuttaa ja ECU koettaa kompensoida sitä rikastamalla seosta.
Kyllä sillä Starttipilotilla kannattaa suihkutella kaikki liitokset läpi. Jos kierrokset muuttuvat, liitos vuotaa. Ainetta on suihkittava ihan reilusti, pieni pöhäys ei mitään kerro.
Etenkin ne imusarjaan menevät, pelkästään painettavat liittimet kannattaa tutkia. Niiden heiluttelu ei välttämättä riitä.
Ainakin omastani sain ikävän käyntihäiriön pois tällä systeemillä ja on tuota muissakin koneissa käytetty.
Jos tuossa on kuumalankamittari (siis ilmamassa), niin ei sitten starttipilottia imuputkeen...muuten......poksLast edited by jaskap; 20-09-2010, 15:51.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Nyt on sitten Bemu katsastettu ja päästöt mitattu ja saatu sallittuihin rajoihin, toistaiseksi! Käytin autoa paikallisella pajalla ja he saivat tunnin kaasuttelun jälkeen arvot kohdalleen ja Lambdan heräämään. Vaihtoivat sitten varmuuden vuoksi vielä uuden Lambdan takuuseen.
HC-arvo meni reilusti alle ohjearvojen, mutta CO oli siinä rajoilla. KAT:it menee vaihtoon seuraavaan katsastukseen. Eivät jaksa enää puhdistaa.
Mistähän voisi johtua moinen Lambdan "myöhäisherännäisyys"?
Mikä sen sai "heräämään" vasta pitkällisen lämmittelyn jälkeen?
Korjaamolla epäilivät ohjausyksikkövikaa tai johtosarjavikaa.
Voisiko samaan vikaan liittyä tyhjäkäynnin "humppaus", kun kone laitetaan pikkupakkasella käyntiin ilman esilämmitystä?
Ei se montaa kertaa humppaa, mutta kuitenkin.
Kiitos kaikille osanotosta tähän asti!
Comment
-
-
Nyt on tutkittu oululaisen korjaamon voimin Lambdan uneliaisuutta ja viaksi sanoivat moottorinohjausyksikön katkovan Lambdan esilämmitystä.
Ei kai auta muu kuin alkaa metsästämään toimivaa ohjausyksikköä.
Kaikki Lambdalta koneelle tulevat ja koneelta boxille tulevat johdot on mitattu ja todettu ehjiksi.
Saas nähdä, paraneeko vanhan vaivat toimivan ohjausyksikön avulla.
Perästä kuuluu..
Comment
-
Comment