Announcement

Collapse
No announcement yet.

BC Racing BR-sarjan coilover alustasarjan sopivuus E34 M5 3.8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    BC Racing BR-sarjan coilover alustasarjan sopivuus E34 M5 3.8?

    Onko kukaan ehtinyt vielä asentaa ko. alustasarjaa E34 M5 3.8 malliin missä alunperin EDC tolpat?



    Pitääkö käyttää joitain osia omista tolpista vai onko asennus ns. plug and play ?

    Sen tiedän, että EDC takaiskareille menevät öljyputket pitää tukkia ja tasonsäädön ajattelin poistaa käytöstä kokonaan. Etu EDC iskareissahan on oma sisäinen öljynsä, mutta takaiskareissa on sama öljypiiri kun ohjaustehostimessakin.
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    #2
    Itse itselleni vastaten. Asennusohjeessa E34 etutolppien osalta joka on .pdf muodossa ja mitä en osaa tänne liittää sanotaan, että vakiosta etutolpasta käytetään alaosaa noiden kanssa. Mutta siitä onko EDC tolppa erilainen alaosaltaan kun normaali E34 etutolppa ei ole mitään käsitystä...:think

    Kertokaas nyt viisaammat miten asia on?

    Janne
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 998
      • 29100/310053

      #3
      Originally posted by MM-5 View Post
      Mutta siitä onko EDC tolppa erilainen alaosaltaan kun normaali E34 etutolppa ei ole mitään käsitystä...:think
      eikös se siinä mielessä ole että alaosa on yhtä valua iskarin kanssa
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • MM-5
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 153
        • Askola

        #4
        Ok. Niinpä tietysti. Ei ole elämä helppoa .

        No sitten ei auta muu kun hommata jonkun muun ei EDC E34 tolpat ja laittaa noi niihin. Vai tuleeko taas joku muu ongelma vastaan?
        Pojat me ollaan hävitty tää peli...

        Comment

        • Polar
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2045
          • Espoo

          #5
          Samalla lailla siinä ei edc mallissakin on yhtenäistä osaa koko alapää. Melko varmasti noissa joutuu leikkelemään orkkistolppaa ja hitsaamaan uuden tolpat paikalleen.
          Kalustoa: E60 530D, E24 Turbo, 1502, 633Csi, Ford F250, Dodge Twinturbo Swinger, Pontiac GTO -66, Buick Skylark -68, jne
          - Official member of Team Järki & Kohtuus -
          - You gotta pay to play -

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10501
            • Saaressa

            #6
            Originally posted by Polar View Post
            Samalla lailla siinä ei edc mallissakin on yhtenäistä osaa koko alapää. Melko varmasti noissa joutuu leikkelemään orkkistolppaa ja hitsaamaan uuden tolpat paikalleen.
            Jep kuten polari sanoi todennäköisesti alkuperäinen tolppa poikki alaosastaan ja uusi hitsataan vanhaan "nysään" kiinni. Helppoa ku heinanteko jos hitsikone ja laikkakone pysyy käsissä..
            Eli jos haluat edc tolpat säilyttää ehjänä ostat vaikka 535:n tolpat ja raiskaat ne..

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • Eku
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 67
              • --

              #7
              Originally posted by Polar View Post
              Samalla lailla siinä ei edc mallissakin on yhtenäistä osaa koko alapää. Melko varmasti noissa joutuu leikkelemään orkkistolppaa ja hitsaamaan uuden tolpat paikalleen.
              Mulla on ainakin tollaset ei EDC tolpat 3.6:sta ja niissä on irroitettavat panokset?? Siis sellaisesta tolpat niin saa noi iskarit sinne vai?? Vissiin samanlaiset löytyy 540 mallista.


              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10501
                • Saaressa

                #8
                Sekoitatko nyt iskarin ja koko tolpan..
                Eli tuossa linkittämässäsi kuvassa osa nro 1 laikataan poikki suurinpiirtein siitä pyörän navan kohdalta (tolpasta jää muutama sentti jäljelle) sitten uusi coilitolppa lyödään nysän päälle ja hitsataan kiinni.
                Luonnollisesti se nysä putsataan huolellisesti ennen uuden tolpan asentamista paikoilleen.

                editoidaas näin siis ainakin D2 tapauksessa

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • MM-5
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 153
                  • Askola

                  #9
                  Tossa BC Racingin E34 ohjeessa käytetään Ekun postaama osa 1 (tolpan alaosa) kokonaan ja siihen tulee jonkinlainen adapteripala millä jousta säädetään yläosaan kiinni. Sitten vaimenninosa "tolpan" sisään. Eli ei asenneta kuten D2 jos siinä katkaistaan navan kohdalta.

                  Onko muissa E34 samanlainen rakenne kuin M5 3.6 ja 540 (missä ei EDC alustaa) eli saa tuon alaosan erilleen? Tietäisi mistä hommaisi ne alaosat. En viitsi ehjiä ja ihan helvetin kalliita EDC etutolppia uhrata, vaikka niistä pystyisikin alaosaa käyttämään. Toinen on vielä noin 5000 km ajettu kun se piti vaihtaa. Olisi kannattanut jo silloin vaihtaa koko alusta :think. Joku saa ostaa mun autosta hyvät EDC etutolpat kun saadaan noi BC Racingit tilalle.

                  Janne
                  Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                  Comment

                  • mapa
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 518
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by MM-5 View Post
                    Tossa BC Racingin E34 ohjeessa käytetään Ekun postaama osa 1 (tolpan alaosa) kokonaan ja siihen tulee jonkinlainen adapteripala millä jousta säädetään yläosaan kiinni. Sitten vaimenninosa "tolpan" sisään. Eli ei asenneta kuten D2 jos siinä katkaistaan navan kohdalta.
                    Ilmeisesti kierreosa tulee alkuperäisen tolpan päälle, ja hitsataan siihen kiinni? Sama systeemi kuin D2:ssa, ainoastaan tolppa jätetään katkaisematta. Tämä siis mutu, mutta eipä niitä kierreosia niihin muutenkaan kiinni saa...
                    Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                    Tig hitsausta, myös alumiini

                    Comment

                    • MM-5
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2006
                      • 153
                      • Askola

                      #11
                      Ei siinä ohjeessa mitään hitsata, vaan kiinnitetään kierteillä ja kuusiokoloruuveilla vaan. Siitä irroitetaan se alkuperäinen "locking cap" ja se myös kiinnitetään takaisin, mutta väliin tulee toi "spring adjuster" jousen säätösysteemi.

                      Miksi tänne foorumille ei voi postata .pdf tiedostoja, niin näkisitte itse miten toi kiinnitetään?
                      Pojat me ollaan hävitty tää peli...

                      Comment

                      • Morriz
                        BTCF Member
                        • Nov 2005
                        • 1611
                        • Honkajoki

                        #12
                        Originally posted by MM-5 View Post
                        Ei siinä ohjeessa mitään hitsata, vaan kiinnitetään kierteillä ja kuusiokoloruuveilla vaan. Siitä irroitetaan se alkuperäinen "locking cap" ja se myös kiinnitetään takaisin, mutta väliin tulee toi "spring adjuster" jousen säätösysteemi.

                        Miksi tänne foorumille ei voi postata .pdf tiedostoja, niin näkisitte itse miten toi kiinnitetään?
                        Laitoitko tuon alustan? Ei yhtään kuvia tullu pätkästyä asennuksesta :think
                        -NO FARMS NO FOOD-

                        M5 -93 Diamantschwarz
                        525i -86 Diamantschwarz
                        528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                        X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎