e34 airbag valo, nopeus laskee ja ajotietokone.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuulas88
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 82
    • Suomi

    e34 airbag valo, nopeus laskee ja ajotietokone.

    Juu elikkäs pestyä konehuoneen airbag valo alkoi vilkkumaan hetken matkan teon jälkeen. Valo vilkkuu ja kun kääntyy yrkästi niin valo jää palamaan kiinteästi. Ei sammu vaikka virrat sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Itse epäilen jonku anturin menneen paskaks tai jotain koneen pesun jälkeen? Voiko pitää paikkansa vai mistä voi kummallinen vika yht äkkiä tulla? Penkkejä tai muuta vastaavaa en ole irroitellut. :think

    Nopeus laskee ---> Elikkäs yritin ottaa huiput autolla, mutta neljännen pykälän jälkeen täräytettyä vitosen kehiin niin nopeus lähti laskemaan vaikka talla oli pohjassa. Nelosella kiertää loppuun asti mutta vitosen pantua ei tapadu mitään. Sitten yht äkkiä auton ajotietokoneeseen tulee max 170km? WHAT? Voiko nopeuden lasku johtua siitä. Mielestäni sen ei pitäisi vaikuttaa, vaan se ilmoittaa sinulle että ajat yli sen?

    Jos joku tietää vielä millä tavalla saa huoltovälin nollattua ja esim: ajotietokoneen nollattua niin kertoisiko.

    Tietääkö joku mistä voi saada vanhoja nesteitä ilmastointiin.
    Vielä eräs ongelma. Tyhjäkäynnillä auto röpöttää... Vähän paukemainen fiilis. Ei vaikuta silti ajoon...

    525 i vanos 92v. Manual.

  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14559
    • Oulu

    #2
    Kaikkien liittimien läpikäynti, jos kerta konehuone on pesty. Vesi tekee tehtävänsä. Mm. airbagin tunnistimet löytyy konehuoneesta.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Morkai
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 3196
      • Saarijärvi

      #3
      Originally posted by tuulas88 View Post
      Juu elikkäs pestyä konehuoneen airbag valo alkoi vilkkumaan hetken matkan teon jälkeen. Valo vilkkuu ja kun kääntyy yrkästi niin valo jää palamaan kiinteästi. Ei sammu vaikka virrat sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Itse epäilen jonku anturin menneen paskaks tai jotain koneen pesun jälkeen? Voiko pitää paikkansa vai mistä voi kummallinen vika yht äkkiä tulla? Penkkejä tai muuta vastaavaa en ole irroitellut. :think
      Helposti tulee lyhyt vika järjestelmään ja sen joutuu aina nollaamaan jos valo syttyy. Koska sulla valo vilkkuu ennenkuin jää palamaan, niin pelkkä nollaus riittää, vika ei ole tällä erää päällä.
      sigpic
      E23 728iA V8-projekti
      E38 730D -projekti
      E39 540iA -projekti
      I01 i3 -projekti

      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

      Comment

      • tuulas88
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 82
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Morkai View Post
        Helposti tulee lyhyt vika järjestelmään ja sen joutuu aina nollaamaan jos valo syttyy. Koska sulla valo vilkkuu ennenkuin jää palamaan, niin pelkkä nollaus riittää, vika ei ole tällä erää päällä.

        Eikö tuota nollausta pystynyt jollai tapaa itse tehdä näissä vanhoissa lentokoneissa? Osaako joku kertoa millä tapaa?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by tuulas88 View Post
          Eikö tuota nollausta pystynyt jollai tapaa itse tehdä näissä vanhoissa lentokoneissa? Osaako joku kertoa millä tapaa?
          Ei pysty.

          Nopeusjuttuihin, tarkista imuvuodot, eli maffilta kaasuläpälle menevä haitari irti ja vääntele löytyykö murtumia. Samaten siitä tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku, ja kannesta lähtevät huohotinletkut. Marmorilta tarvittaessa uusia.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • tuulas88
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 82
            • Suomi

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Ei pysty.

            Nopeusjuttuihin, tarkista imuvuodot, eli maffilta kaasuläpälle menevä haitari irti ja vääntele löytyykö murtumia. Samaten siitä tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku, ja kannesta lähtevät huohotinletkut. Marmorilta tarvittaessa uusia.

            Marmorilta mikähän toi nyt siis on? Satutko tietämään missä päin sijaitsee abs anturi? Siis missä päin konehuonetta tarkemmin ottaen?

            Comment

            • tuulas88
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 82
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Ei pysty.

              Nopeusjuttuihin, tarkista imuvuodot, eli maffilta kaasuläpälle menevä haitari irti ja vääntele löytyykö murtumia. Samaten siitä tyhjäkäyntiventtiilille menevä letku, ja kannesta lähtevät huohotinletkut. Marmorilta tarvittaessa uusia.

              Ja osaisitko sanoa mitä voi tarkoittaa kun ajotietokone ilmoittaa tuollaista ---> betriebsanleits... niveauregelung
              Nivea tarkoittaa tasosäätö. Mutta kun se noita kahta ilmoittaa? Ja ensimmäisen sanan jälkeen on juuri tuo piste ja sit tuo nivea. Niin mitäköhän vitsiä?

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by tuulas88 View Post
                Marmorilta mikähän toi nyt siis on? Satutko tietämään missä päin sijaitsee abs anturi? Siis missä päin konehuonetta tarkemmin ottaen?
                Marmori sanalla viitataan merkkiliikkeen varaosatiskiin, ivallisesti tarkoitetaan osien olevan kallita ja oletetaan että tiski on valmistettu marmorista.

                ABS anturi ei sijaitse konehuoneessa vaan renkaan lähellä. Konehuoneessa on kaksi liitosta, jotka toimivat samalla läpivienteinä ABS:johdoille konehuoneesta pyörän holveihin.



                Originally posted by tuulas88 View Post
                Ja osaisitko sanoa mitä voi tarkoittaa kun ajotietokone ilmoittaa tuollaista ---> betriebsanleits... niveauregelung
                Nivea tarkoittaa tasosäätö. Mutta kun se noita kahta ilmoittaa? Ja ensimmäisen sanan jälkeen on juuri tuo piste ja sit tuo nivea. Niin mitäköhän vitsiä?
                Se ensimmäinen tarkoittaa että "katso ohjekirjaa" ja jälkimmäisen tiesitkin.
                Olli.

                Comment

                • tuulas88
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2009
                  • 82
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Marmori sanalla viitataan merkkiliikkeen varaosatiskiin, ivallisesti tarkoitetaan osien olevan kallita ja oletetaan että tiski on valmistettu marmorista.

                  ABS anturi ei sijaitse konehuoneessa vaan renkaan lähellä. Konehuoneessa on kaksi liitosta, jotka toimivat samalla läpivienteinä ABS:johdoille konehuoneesta pyörän holveihin.





                  Se ensimmäinen tarkoittaa että "katso ohjekirjaa" ja jälkimmäisen tiesitkin.

                  Osaakko sanoa mikä olisi vikana tai mitä pitää tehdä kun tuo huutaa tuota tasosäätöä? Mihin tasosäätöön tuo voisi viitata?

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by tuulas88 View Post
                    Osaakko sanoa mikä olisi vikana tai mitä pitää tehdä kun tuo huutaa tuota tasosäätöä? Mihin tasosäätöön tuo voisi viitata?
                    Perän korkeudensäätöähän se tarkoittaa, jos autossa ei ole moista varustetta, niin varmaankin cc yksikkö on rikki.

                    Korkeudensäädön olemassaolon tunnistaa siitä, että takaiskareihin menee letkut, varapyörän alla on painevaraaja= "pommin" näköinen osa ja ohjaustehostimen säiliön kansi on kiinni mutterilla, eikä siis kierrekorkki, kuten yleisimmin.
                    Olli.

                    Comment

                    • tuulas88
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 82
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Perän korkeudensäätöähän se tarkoittaa, jos autossa ei ole moista varustetta, niin varmaankin cc yksikkö on rikki.

                      Korkeudensäädön olemassaolon tunnistaa siitä, että takaiskareihin menee letkut, varapyörän alla on painevaraaja= "pommin" näköinen osa ja ohjaustehostimen säiliön kansi on kiinni mutterilla, eikä siis kierrekorkki, kuten yleisimmin.
                      No kylläppä kyllä. Sitä se edellinen omistaja sanoikin että sitä sääteli, olen muutenkin ihmetellyt, että aina oikealle kaartaessa kuuluu sellainen vingunta juuri sieltä perseestä, enemmän takaiskarilta vasen. Mitenköhän onkohan se perä säädetty päin vittua? Ja mitä suosittelisit tehdä? Sekä mihinkö se perän korkeus säätö vaikuttaa? Sekä mistä sitä voi säätää.

                      Anteeksi kun näin paljon keksin kysyttävää. Pakko kysyä kun tuntuu olevan mies joka tietää mitä puhuu...

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by tuulas88 View Post
                        Anteeksi kun näin paljon keksin kysyttävää. Pakko kysyä kun tuntuu olevan mies joka tietää mitä puhuu...
                        Sori, mun tiedot loppu tuossa korkeusasiassa aika lailla tähän.

                        Peruskorkeutta voi kai säätää niin että muuttaa sitä anturin ja kallistuksenvakaajan välisen tangon kohtaa vakaajasta, mutta en osaa sanoa mikä sen herjan aiheuttaa, enkä edes tiedä onko siellä 1 vai 2 anturia.
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X