Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästövika E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soprano
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 198

    Päästövika E34

    Tervehdys kaikille !

    E34 525 24v 91-
    Ongelma on seuraavanlainen, eli päästömittauksessa
    02 arvo on jossain 9-10 tienoilla (tyhjäkäynti) ja kierroksilla 3-4

    ilmamassamäärämittarin piuhan ku rykäsee pois, niin 02 tippuutyhjäkäynnillä 5-6 ja kierroksilla 1.5-2

    Mistä johtuu tämä vika ?


    Ja pahoittelen jos jonkun mielestä tämä kuuluisi muualle, mutta olen tätä voorumia kuitenkin jokusia vuosia lueskellut.
    Se menee sit....
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Originally posted by Soprano View Post
    Ja pahoittelen jos jonkun mielestä tämä kuuluisi muualle, mutta olen tätä voorumia kuitenkin jokusia vuosia lueskellut.
    Jos olet foorumia jokusen vuoden lukenut, tiedät varmasti että tämä topic on keskittynyt päästöjen syihin ja korjauksiin.
    Todennäköisesti saat parempia vastauksia sieltä.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 407

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      Jos olet foorumia jokusen vuoden lukenut, tiedät varmasti että tämä topic on keskittynyt päästöjen syihin ja korjauksiin.
      Todennäköisesti saat parempia vastauksia sieltä.
      Minä en ymmärrä ketä nuo mega-threadit palvelee. Saman tien vaan jokaisesta mahdollisesta aiheesta pystyyn. "Kolinat", "Ratti tärisee", "Jarruongelmat" jne jne.

      Näin sitä saadaan varmasti kaikki mahdollinen tieto hukkumaan.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Lopaka View Post
        Minä en ymmärrä ketä nuo mega-threadit palvelee. Saman tien vaan jokaisesta mahdollisesta aiheesta pystyyn. "Kolinat", "Ratti tärisee", "Jarruongelmat" jne jne.

        Näin sitä saadaan varmasti kaikki mahdollinen tieto hukkumaan.
        Itse en ainakaan jaksa katella kokoajan samasta asiasta uusia topiceja.
        Kun kaikki keskustelu on keskitetty yhteen topiciin niin varmasti myös kyseisen asian asiantuntijat myös niitä seuraavat ja kommentoivat ahkerammin.
        Jos asiaansa ei tunnu saavan vastausta kannattaa kysymys ehkä muotoilla tarkemmin. Kuten tarkemmat taustatiedot, tehdyt toimenpiteet yms.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Soprano
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 198

          #5
          No siis.. asiahan on niin että kyseisestä asiasta ei puhuta tuolla.

          Eli siis kysymys kuuluu : Miksi 02 on koholla kun ilmamittari on kiini ? (10 hujakoilla) -tyhjäkäyntiä.
          (lambda näyttää n. 80mv tasaisena... + - 5 mv
          mittari värähtää kun kaasua painaa nopeasti.

          ilmamittarin piuhan ku ottaa pois ni happi tippuu noin 1.5 - 2 tienosille
          lambda pyörii noin 500-600mv tienoilla ja reagoi tasasesti kaasuun.

          Eli mikä vialla kun ei reagoi ilmamittarin piuha kiini ollessa lambda tasaiseen kaasuun ja happi nousee koholle ?
          Se menee sit....

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Imuvuotohan se siellä taitaa olla.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Soprano
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 198

              #7
              mhmh... no on ainakin letkut niin hyvin katottu mitä pystyy, irrottamatta sarjaa...
              ilmamittarissa ainakin lanka tallella...

              Mutta mikä selittää tämän 8 % laskun o2 osalta kun nappaa mittarin irti, ja miksi ei lamda reagoi sen ollessa kiini ?
              Se menee sit....

              Comment

              • Laakeri
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 983
                • Rovaniemi

                #8
                Pakoputki vuotaa?
                E34 S38B38
                E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                2gen RAM 5.9 cummins

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Niin siis oletko ottanut ne letkut ja putket kaikki irti vai koittanut paikallaan katsella? Ei imusarjaa tarvitse irroittaa tosiaan.

                  Lambdasäätö voi olla tapissa, jonka takia se ei enää riitä kompensoimaan. Ei sekään mahdotonta ole, että maffi on rikki ja vetää niin paljon pieleen syöttöjä.

                  Ei se lambdakaan ehjä ole jos vaihteluväli lämpimänä on noinkin pieni kun 0,5-0,6v, sekin voi aiheuttaa koko rumban. Ehjä lambda heittelee luokkaa 0,1-1v väliä koko ajan tyhjäkäynnillä jos seokset on edes sielläpäin, niinkuin ne ilmeisesti on ainakin maffi irti.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Soprano
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 198

                    #10
                    Tänään tuli uus boschin lambda valmiilla liittimellä
                    testerissä mitattuna ei antanu lambdalle kauheesti erikoisempii arvoja... happiarvo ehkä tippu aavistuksen..

                    Täs illalla sitten olin vaitamassa tulpat, ja tarkistelin liitoksia... putsasin tyhjäkäyntiventtiilin ja huomasin siinä samalla että imusarjaan ku menee tyhjäkäyntiventtiilistä se 15 cm käyrä putki ni liitos on vähän päässy vanhetessaan väljäksi... heitin muutaman kiekan teippiä ja survoin takasin paikoilleen.
                    Nyt käy tosi hyvää tyhjäkäyntiä, ja sitten tyhjäkäynnillä ajettaessa säätää seokset kohilleen silleen että ei ainakaan nykimään ruvennut... ennen rupes...

                    Saapi nyt sitten nähä mitä tapahtuu...
                    Haitariputkelta venttiilikopalle menevä letku saattaa saada ehkä siitä liittimen kohalta joka on venakopas.... niin ilmaa siitä... ku se liitin on vähän väljä... mut tiiä sitten.. ainakin toimii tosi hyvin toistaseks ja perjantaina viimeistään tarkotus ottaa testerillä uusia lukemia.... saapi nähä miten käypi

                    Mut siis se mikä mua aiemmin ihmetytti oli siis se ... et miks lambda arvot rupes elämään ku massamittarin piuhan otti irti.... Rupeeko se antamaan koneelta jotain jännitettä sinne lambdan piuhaan ???
                    Se menee sit....

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Noniin, eli siellä oli imuvuotoja ja ihan perinteisissä paikoissa.

                      Hae merkkiliikkeestä uudet putket ja letkut, heitä teipit kuikkaan ja nauti tuloksista.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • sleepertuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 662
                        • Kotka

                        #12
                        Olis kiva nähdä ne mahdolliset muutkin arvot, eikä tuijottaa pelkkää happiarvoa.

                        Comment

                        • Soprano
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2003
                          • 198

                          #13
                          Katsastuksessa muutama viikko sitten ILMAN korjauksia arvot oli :

                          Tyhjäkäynti----------Kierroksilla

                          HC : 25--------------43
                          CO : 0,00------------0,15
                          O2 : 9,03------------1,59
                          CO2 : 8.88------------14,23
                          Lambda : -------------1,06

                          Huomenna tai perjantaina uudet mittaustulokset.
                          Se menee sit....

                          Comment

                          • Soprano
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 198

                            #14
                            No perkeles kun päästölappu lappu jäi katsastusmiehelle, mutta läpi meni siis päästöistä. HC kierroksilla 84, O2 0,6 , Lambda 1.007
                            muita en sitten muistakkaan.. Mutta taas käy ja kukkuu

                            Kiitoksia kaikille vastanneille, ja seuraajille. Ehkäpä tämä auttaa myös muita ihmisiä tarkastamaan letkut ennen lambdan ja määrämittareiden yms. vaihtoa.
                            Vaikka se itse letku olisi kunnossa saattaa liitoksen välistä ottaa vuotoa.

                            Ennen O2 tyhjäkäynnillä 9 - 10 nyt n. 1,5 eli ei se paljoa tarvinnu että heitti lukemat AIVAN poskelleen mm. lambda 1,65.
                            Se menee sit....

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎