Announcement

Collapse
No announcement yet.

käyntivika!!!!! e34 520

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilzzu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 51
    • wärriö

    käyntivika!!!!! e34 520

    elikkäs auto alkoi vikoa heti kovan kuminpolton jälkeen, eli alkoi käymään vajailla pytyillä.. katsoin ja tarkistin tulpat, jotka näyttivät olevan kunnossa.. eli auto käy vajaalla ja kun kierrokset nousee noin neljän tonnin ylä puolelle, tuntuisi käyvän kaikilla.. onko vika puolassa? kuinka korjata? paljonko maksaa?? APUA???
    "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"
  • ilzzu
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 51
    • wärriö

    #2
    auttakaa!!!!!!!!!!! kiire!
    "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

    Comment

    • jpa88
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 144
      • mme/jkl

      #3
      poltitko kenties samalla kannentiivisteen?
      sigpic
      alfa 156
      e28 520i original teile
      ex:e32 730i "sepi"
      e21 "315"

      -MME connection-

      Comment

      • ilzzu
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 51
        • wärriö

        #4
        en jaksa uskoa koska lämmöt eivät nousseet ja auton sammutettua ei kuulunut "porinaa".. lisäksi öljyissä ei ollut nestettä..
        "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

        Comment

        • jaskap
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 528
          • Finland Rovaniemi

          #5
          Paljon vähällä

          Mahdollisuuksia on tietty monia.
          Tarkasta nyt ensin tulpanjohdot, jakajan kansi, venttiilivälykset ym. perusjutut.

          Alkoiko käymään vajailla siinä kuminpolton yhteydessä vai milloin ?

          Onhan sieltä voinut vaikka venttiili palaa, ei jaksa syttyä vähillä paineilla pienillä kieroksilla. Niin, mittaa ne puristuspaineet, kertoo onko kone saanut pahemmankin vaurion hurmoksen aikana.
          e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
          e32 750 iA -88 DoubleSex.
          Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

          Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
          e32 735 1/18
          e34 M5 1/18
          e24 635 Csi 1/18
          e9 3.0 CSi 1/18
          e31 850 Csi

          Comment

          • ilzzu
            Bimmer Rookie
            • Jul 2010
            • 51
            • wärriö

            #6
            mistähän tämä jakajankansi löytyy
            "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16357
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by ilzzu View Post
              mistähän tämä jakajankansi löytyy
              Eihän tässä nyt ole kerrottu edes mikä kone on kyseessä. Onko se M20 vai M50?

              Jos M20 niin jakajan kansi: osa numero 13
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • ilzzu
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 51
                • wärriö

                #8
                Originally posted by Haju69 View Post
                Eihän tässä nyt ole kerrottu edes mikä kone on kyseessä. Onko se M20 vai M50?

                Jos M20 niin jakajan kansi: osa numero 13
                en tiedä mallimerkintää mutta se 24venanen
                "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

                Comment

                • bimmer_
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 851
                  • Keskisuomi

                  #9
                  Originally posted by ilzzu View Post
                  en tiedä mallimerkintää mutta se 24venanen
                  elikkäs m50.. Vikakoodien luvullahan saa jo paljon selväksi, mutta voihan se olla että puola on kyrvähtänyt, mutta sen jälkeen tuskin toimisi enää millään kierrosalueella.. lambda varmaan tykännyt kyttyrää..
                  Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                  e46 320i Touring -04
                  e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                  Comment

                  • jaskap
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 528
                    • Finland Rovaniemi

                    #10
                    M50 on

                    Sitten se on tuo M50, jossa ei ole jakajan kantta.

                    Siinä on suorasytkä ja jokaisella tulpalla on oma puola. Olisiko jokin puola viallinen.

                    Tsekkaa puolien ensiökäämin resistanssi, se tulisi olla 0,4-0,8 ohmia (navat 1 ja 15)

                    Jos vika aiheutui kuminpoltosta, vika voi kyllä olla jossain muualla. Olisiko ottanut kuitenkin vähän lämpöjä.
                    e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
                    e32 750 iA -88 DoubleSex.
                    Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

                    Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
                    e32 735 1/18
                    e34 M5 1/18
                    e24 635 Csi 1/18
                    e9 3.0 CSi 1/18
                    e31 850 Csi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎