Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tasosäätö ongelma!! kiire!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ville.
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 288
    • Keminmaa

    e34 tasosäätö ongelma!! kiire!

    e34 1993 touring TDS jossa oli kaasuiskarit ja kun laitoin toiselle puolelle tasosäätö iskarin (vänkärin) peräpää on todella löysä. miten tuon tasosäädön saa pelaamaan? onko siinä jioku ilmaus? siis toiselle puolelle vasta vaihettu, toinen puoli vielä koskematon. vai pelaako edes toisella puolella pelkästään?
    E34 525 TDS tourin g
    e32 730i
    ex
    w124 "liskolimusiini"
    3x e34 520i
    e30 316
    e34 520->525
    e36
    e34 tds touring
    hilux
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Ymmärsinkö nyt oikein että toisella puolella on nyt kaasuiskari ja toisella puolella Nivomaticin iskari? Kuinka öljyn kierto on järjestetty (onko autossa ollut alunperin Nivo)? En nimittäin yhtään ihmettele jos toisella puolella on Nivon iskari ilman öljykiertoa, että perä on löysä.

    Vai ymmärsinkö taas jotain pahasti väärin??
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Onko tämä nyt Nivomat vaiko aivan jokin muu kuormantunnistava iskari? Onko se iskari "ilmattu" oikein ennen asennusta?
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • Ville.
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 288
        • Keminmaa

        #4
        Siis autossa oli(on) kaasuiskarit, ajattelin vaihtaa tasosäätöiskarit taakse(käytetyt) purin toisen puolen(vänkärin) ja heitin tasosäätö iskarin paikalleen ja liitin sen siihen möllykkään siinä vieressä. kun kokeilin autoa käynnissä, perä oli melko löysä, aivan kuin melkein pelkän jousen varassa olisi ollut. mutta vaihdoin takasin sen kaasuiskarin, en tiedä olisihan se saattanutkin alkaa pelaamaan mutta olkoon..
        E34 525 TDS tourin g
        e32 730i
        ex
        w124 "liskolimusiini"
        3x e34 520i
        e30 316
        e34 520->525
        e36
        e34 tds touring
        hilux

        Comment

        • Wangel436
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1029
          • Ylöjärvi

          #5
          Mihinkä ihmeen möllykkään sen kytkit?
          Autossa tarvitsee myös olla tasoanturi vakaajassa, paineakut,ohjaustehostimen pumpu jossa on myös tasosäädön painelähtö jne jne. Joten jos autossa ei ole kyseisiä iskareita ollut alunperin niin etpä niitä tasonsäätöiskareita saa toimimaan siinä ihan helpolla.
          Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

          E61 530D ///M-sport




          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1763
            • Honkajoki

            #6
            Originally posted by Ville. View Post
            Siis autossa oli(on) kaasuiskarit, ajattelin vaihtaa tasosäätöiskarit taakse(käytetyt) purin toisen puolen(vänkärin) ja heitin tasosäätö iskarin paikalleen ja liitin sen siihen möllykkään siinä vieressä. kun kokeilin autoa käynnissä, perä oli melko löysä, aivan kuin melkein pelkän jousen varassa olisi ollut. mutta vaihdoin takasin sen kaasuiskarin, en tiedä olisihan se saattanutkin alkaa pelaamaan mutta olkoon..
            ilmeisesti tasonsäätö on aikoinaan purettu käytöstä liian kalliiden osien takia. Elikkäs joutuisit käymään läpi koko tasonsäädön kaikki osat ja tod.näk. hankkimaan tandempumpun tehostajaan, ennen kuin se taas toimis. Kannattaako?
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • Ville.
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 288
              • Keminmaa

              #7
              Originally posted by okko View Post
              ilmeisesti tasonsäätö on aikoinaan purettu käytöstä liian kalliiden osien takia. Elikkäs joutuisit käymään läpi koko tasonsäädön kaikki osat ja tod.näk. hankkimaan tandempumpun tehostajaan, ennen kuin se taas toimis. Kannattaako?
              Juurikin näin.
              E34 525 TDS tourin g
              e32 730i
              ex
              w124 "liskolimusiini"
              3x e34 520i
              e30 316
              e34 520->525
              e36
              e34 tds touring
              hilux

              Comment

              • Ville.
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 288
                • Keminmaa

                #8
                Originally posted by Wangel436 View Post
                Mihinkä ihmeen möllykkään sen kytkit?
                Autossa tarvitsee myös olla tasoanturi vakaajassa, paineakut,ohjaustehostimen pumpu jossa on myös tasosäädön painelähtö jne jne. Joten jos autossa ei ole kyseisiä iskareita ollut alunperin niin etpä niitä tasonsäätöiskareita saa toimimaan siinä ihan helpolla.
                Oiskohan ne möllykät nuo paineakut? ne on siinä iskareiden vieressä ja niihin sai nuo iskareiden öljyletkut kiinni.. enkä kyllä nähny mitään antureita siellä..
                E34 525 TDS tourin g
                e32 730i
                ex
                w124 "liskolimusiini"
                3x e34 520i
                e30 316
                e34 520->525
                e36
                e34 tds touring
                hilux

                Comment

                • waudeville
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 2089
                  • Nokia

                  #9
                  [IMG][/IMG] tarkoititko sillä "MÖLLYKÄLLÄ" tuommoista tossa iskarissa?
                  e34 540ia -94 Batmobile
                  candy-king

                  ex: e32 735i -89
                  e34 525i -89

                  Comment

                  • Ville.
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 288
                    • Keminmaa

                    #10
                    En tarkottanu ku tuosta juuri lähti "hydrauli" letku siihen möllykkään joka oli korissa kiinni. semmonen pallon muotonen MÖLLYKKÄ Oiskohan se joku säiliö mikä työntää ja kerää sitä öljyä kun iskari liikkuu? tai joutuu painatukselle?
                    E34 525 TDS tourin g
                    e32 730i
                    ex
                    w124 "liskolimusiini"
                    3x e34 520i
                    e30 316
                    e34 520->525
                    e36
                    e34 tds touring
                    hilux

                    Comment

                    • MikkoÄr
                      BTCF Member
                      • Aug 2007
                      • 170
                      • Nokia

                      #11
                      Paineakut (osa 1)?

                      Noita tasonsäädöllisiä iskareita on myös ilman tuota kyljessä kiinni olevaa "säiliötä/purkkia" olevaa mallia, eli pelkkä hydrauliliitin kyljessä.
                      2ZR-FXE

                      Comment

                      • Ville.
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 288
                        • Keminmaa

                        #12
                        joo tuommoset siellä oli, paitti letkut tuli tuohon "paineakun" kylkeen eikä pohjaan kiinni, mutta sama laitos kuitenkin. onkohan mitään tapaa selvittää toimiiko nuo iskarit muuten kuin että laittaa autoon kiinni ja toivoa parasta...??
                        E34 525 TDS tourin g
                        e32 730i
                        ex
                        w124 "liskolimusiini"
                        3x e34 520i
                        e30 316
                        e34 520->525
                        e36
                        e34 tds touring
                        hilux

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1763
                          • Honkajoki

                          #13
                          Originally posted by Ville. View Post
                          joo tuommoset siellä oli, paitti letkut tuli tuohon "paineakun" kylkeen eikä pohjaan kiinni, mutta sama laitos kuitenkin. onkohan mitään tapaa selvittää toimiiko nuo iskarit muuten kuin että laittaa autoon kiinni ja toivoa parasta...??
                          Sun pitää nyt ensin varmistua, että se loppukin järjestelmä toimii. Ei siellä varmaan oo pentosiiniä tallella ja onko sulla tandempumppu otettu pois, kun iskarit on aikoinaan vaihdettu tavallisiin.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎