Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 TDS Lämpöjen heittelyä ja aineen saanti ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jezzin
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 13
    • Krs

    E34 TDS Lämpöjen heittelyä ja aineen saanti ongelmaa.

    Elikkäs auto olis 525tds vm.93 Mikähän mahtais olla vikana kun ajossa lämpö mittari menee tappiin punaselle sitten ajan tien sivuun avaan konepellin niin kaikki tuntuu aivan normaalilta esim ylä ja ala vesiletkut ovat normaalit paisunta säiliössä ei ole painetta ja kaikki muu tuntuu myös ihan normaalilta.
    Sitten sisälle tulee pelkää kylmää ilmaa aina kun lämpömittari on normaali asennossa eli puolessa välissä ja taas silloin kun lämpömittari on tapissa niin tulee sisälle myös lämmintä ilmaa.Ja olis vielä senkin jälkeen yksi probleema kun ajan esim 80-100 lämmöt menevät punaiselle niin pumppu ei anna tarpeeksi ainetta ajat vaikka 5 vaihteella niin lyöt lätkän seljuun niin kulutus mittari ei mene yli 8L sen olen huomannut että kun lyö sisältä lämmityksen täysille niin lämmöt laskee pikku hiljaa ja sitten taas moottori alkaa saamaan ainetta normalisti mutta tämä kestää vain jonku aikaa ja sitten lämpö mittari on taas punasella ja auto ei saa tarpeeksi ainetta alkaa olemaan aika säätämistä tämä ajelu

    Vaihdoin ensin termostaatin mutta tämä alkaa näyttämään jonki sortin anturi vialta?

    Kiitoksia!
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    Paisuntasäiliössä pitää olla reilusti painetta normaali tilantessakin. Eli saattais olla paisunnan korkki hajonnut ja nyt ei kestä lämmetä ja kierto on häiriintynyt. Milloin on vesipumppu vaihdettu viimeksi?
    Mistä päättelet, että vika olisi vain anturissa, kun kerran saat puhaltimella lämmöt laskemaan:think

    Ootko pitkästi jo ajellut tälleen, meinaan että aika rohkee kaveri jos oot montakin kertaa nostattanut lämpöjä tappiin.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 923
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Älä Ihmeessä keitä sitä TDS:n konetta. Nytkin on jo hyvää tuuria mukana jos kansi ja tiiviste vielä on kunnossa tuollaisen viisariseikkailun jälkeen.

      Painetta pitää olla reilusti siinä vaiheessa jos lämmöt menee tappiin, eli ekana uus korkki siihen paisuntasäiliöön marmorilta( 1,4 bar korkki sitten). Jos ei tuo auta niin vikaa on jossain muualla. Järjestelmässä on nyt myös varmaan ilmaa, koska oireilee noin. Eli kunnon ilmaus tehtävä myös. Mieluusti silleen, että pohjaton 1,5l Limpparipullo teipataan ylösalaisin siihen paisuntasäiliöön ja kipataan siihen pulloon ainakin 1l nestettä, siis reilusti liikaa. Luultavasti näin saa jo lähes kaikki ilmat pois. Sitten letkuja puristelemalla pitäis kyllä loputkin lähteä. Autoa kannattaa myös käyttää jonkin aikaa tuon pullopatentin kanssa.

      Sitten vielä semmoinen, että tarkistapa, että kukaan ei ole mennyt suurentamaan siihen paissarin korkin juureen tulevan letkun reikää siinä paisuntasäiliössä. Reikä on korkin puolella vain noin 1-1,5mm halkaisijaltaan ja kokemuksesta voin sanoa, että jos sitä isontaa niin neste ei kierrä enää kunnolla sieltä syyläristä sitä pikkuletkua pitkin ja nesteongelmat alkaa. Myös tuon letkun kunto kannattaa tarkistaa.

      Tuo ,että kone ei anna syöttöjä johtuu pelkästään siitä, että lämmöt nousee liian ylös niin moottorinohjaus menee suojatilaan.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • Jezzin
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 13
        • Krs

        #4
        Selvä pitää tuo ilmaus tehdä sielä voi hyvinkin olla ilmaa voisiko tuo lämpöanturin heittely johtua siitä jos on ilmaa jäähdytysjärjestelmässä niin se sekoitaa myös tuon mittarin/anturin?

        Kyllä tuola painetta on kun korkkia ruuvaa auki ihan normaalisti mutta ei olisi varmaan pahitteeksi ostaa tuota korkkia ku ei montaa euroa maksa

        Olen nyt jo tuon vian kanssa ajanut jo about 5000km kun se ei keitä vaikka lämmöt menee punaselle ja ne menee sinne punaiselle kumminki vähä väliä ja taas laskee normaaliin minkähän moinen anturi tuolle tulee?

        Ja mikähän mahtaa olla vikana aina kun lämpömittari on normaali asennossa niin sisälle tulee vain kylmää ilmaa ja kun se on tapissa niin tulee myös lämmintä?

        Kiitoksia!

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          No jaa jos oireillu jo noin pitkään niin ei tuossa sitten välttämättä ole kysymys siitä, että ne lämmöt oikeasti nousis niin ylös mitä mittari väittää.

          Vaihtaisin melkein mittarin lämpöanturin uuteen ja kokeilisin onko vaikutusta. Sama anturi saattaa olla moottorinohjauksellekin ja jos antaa vääriä lukemia niin rajoittaa sen vuoksi syöttöjä.



          Tuosta kuvasta nro. 7 tai 8. antaan mittarille lukeman. Tuli muuten sellainenkin mieleen, että voikohan noiden antureiden johdot laittaa vahingossa ristiin.... en muista onko samanlaiset liittimet.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • Jezzin
            Newbiemmer
            • Dec 2009
            • 13
            • Krs

            #6
            Juu elikkäs se olis tuos imusarjan alla nyt pitää sellanen sitte pistää ostoslistalle mistäköhön tuon sais tilattua kattoin pikasesti motot:netin sivuilta sielä oli jtn mutta mahtaako se olla yks vai kaks napainen?



            Niin tuo kyllä selittäis sen syötön kans että se menee siihen vikatilaan ja ei anna ainetta.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎