Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa ja alustasarjaa E34seen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

Putkistoa ja alustasarjaa E34seen?

Tervehdys!

Elikkä M20 525i (ei kat) laitteeseen olisi täydellinen putkisto ja alustasarja hakusessa.
    Olen yrittäny etsiä vastaavia threadejä , mutta putkistoon liittyviä ei tuntunut löytyvän.

Hieman vähissä tuntuvat olevan valmiit putkisarjat , jos ei tarvikeputkistoa oteta huomioon. Supersprintin, Simonssin ja Remuksen putkistot tuntuvat olevan ainoita mitä on saavissa. Kyseisillä sarjoilla onkin ainoana hidasteena hinta sekä etupöntön puute. Marteliukselta olisi tosin saatavana peltipakosarja, joka korvaa etupöntön. Tai sitten voisi käyttää vakiopakosarjaa ja korvata etupönttö suoralla putkella tai vastaavalla.
    Yksi vaihtoehto tietenkin olisi tilata tarvikeputkisto KL-varaosista, ja hitsata isommat ulostulot. :oops:

Millaisia putkistoja täällä on käytössä ja mitä suosittelisitte?

Alustasarjoista olen kuullut seuraavaa. H&R + Bilstein sprint olisi paras ajettava, sitten Einbach ja KW. FK alustasarjat olisivat kohtuu hintaisia mutta entäs niiden laatu?
    Tällä hetkellä vahvoilla olisi KW 40mm (oikeasti n. 50/30?) madaltava alusta, onkos täällä kellään moista alustaa? , kuvat kiinnostaisivat kovasti. Hakusessa olisi sopivasti edestä ja takaa mahdaltava satsi , eli noin 60/40.

Tietenkin voi suositella jotain muutakin alustaa, jos vain hinta ja laatu kohtaavat!

Se on tullut jo selväksi ettei halvalla selviä, mutta hinta-laatu suhteessa parasta olisi tarkoitus etsiä. Budjetiksi olen kaavaillut n. 1500e + :?: asennettuna. Hieman kiirekin varsinkin tuolla putkistolla on, sillä auto pitäisi katsastaa uudelleen 18.11 mennessä. :juo

Jos jollain löytyy myynnistä simons, supersprint putkistoa tai vastaavaa käytettynä tai sopivaan hintaan olen kiinnostunut!
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

Re: Putkistoa ja alustasarjaa E34seen?

Originally posted by femma_25
    Tervehdys!

Elikkä M20 525i (ei kat) laitteeseen olisi täydellinen putkisto ja alustasarja hakusessa.
    Olen yrittäny etsiä vastaavia threadejä , mutta putkistoon liittyviä ei tuntunut löytyvän.

Hieman vähissä tuntuvat olevan valmiit putkisarjat , jos ei tarvikeputkistoa oteta huomioon. Supersprintin, Simonssin ja Remuksen putkistot tuntuvat olevan ainoita mitä on saavissa. Kyseisillä sarjoilla onkin ainoana hidasteena hinta sekä etupöntön puute. Marteliukselta olisi tosin saatavana peltipakosarja, joka korvaa etupöntön. Tai sitten voisi käyttää vakiopakosarjaa ja korvata etupönttö suoralla putkella tai vastaavalla.
    Yksi vaihtoehto tietenkin olisi tilata tarvikeputkisto KL-varaosista, ja hitsata isommat ulostulot. :oops:

Millaisia putkistoja täällä on käytössä ja mitä suosittelisitte?

Alustasarjoista olen kuullut seuraavaa. H&R + Bilstein sprint olisi paras ajettava, sitten Einbach ja KW. FK alustasarjat olisivat kohtuu hintaisia mutta entäs niiden laatu?
    Tällä hetkellä vahvoilla olisi KW 40mm (oikeasti n. 50/30?) madaltava alusta, onkos täällä kellään moista alustaa? , kuvat kiinnostaisivat kovasti. Hakusessa olisi sopivasti edestä ja takaa mahdaltava satsi , eli noin 60/40.

Tietenkin voi suositella jotain muutakin alustaa, jos vain hinta ja laatu kohtaavat!

Se on tullut jo selväksi ettei halvalla selviä, mutta hinta-laatu suhteessa parasta olisi tarkoitus etsiä. Budjetiksi olen kaavaillut n. 1500e + :?: asennettuna. Hieman kiirekin varsinkin tuolla putkistolla on, sillä auto pitäisi katsastaa uudelleen 18.11 mennessä. :juo

Jos jollain löytyy myynnistä simons, supersprint putkistoa tai vastaavaa käytettynä tai sopivaan hintaan olen kiinnostunut!
    Katselepa myyntiosiosta tarvikepönttöjä myyvien kaverien ilmoituksia. Ainakin yhdessä kerrotaan väännettävän myös koko putkisto alle asiakkaan toiveiden mukaan paikan päällä. Eiköhän tuollainen ratkaisu olisi fiksumpi kuin (kohtuuttoman hintainen) "merkkiputkisto"!?

Samaa tekee myös jotkut firmat, kuten käsittääkseni Tiittanen Helsingissä. Heidän hinnoistaan ei tuossa hommassa ole mitään tietoa...
    E39 520iA -02

Comment

• KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

Alustoista:

Comment

• Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

eisenmannilta putksito ja k.a.w:n alusta, esim. 60/20, 80/20

jaska

Comment

• suora6
          Newbiemmer
          • Oct 2004
          • 9
          • salo

onkos kellään kokemuksia tästä firmasta.
          Näyttäisi olevan ihan kohtuuu hintaisia?
          525 IA -94

Comment

• Mc_Ozo
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 143
            • Mikkeli

Muakin olis kiinnostanu toi uus putkisto 520i e34 m20b20 kulkuneuvoon vinkkejä?
            From zero to hero

Comment

• Sturmovik
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 360
              • häme

Originally posted by suora6
              http://www.a-alt-avgassystem.se/
              onkos kellään kokemuksia tästä firmasta.
              Näyttäisi olevan ihan kohtuuu hintaisia?
              On kokemusta E34 525 24V Touringin osalta:
              Nopee toimitus, on ihan plug 'N Drive asennus eli ei tarvi patentoida yhtään ja kaikki tiivisteet, pultit&kiinnikkeet tulee mukana. Ei oo kyllä mikään kauheen "pörisevä" putkisto, onneksi eli periaatteessa vakion putkiston korvaava kateista taaksepäin ja tais olla vielä 6 vuoden takuulla.

Comment

• Mc_Ozo
                Bimmer Rookie
                • Oct 2004
                • 143
                • Mikkeli

Olisko lisää tieto noista sporttiputkisarjoistae34 m20b20
                From zero to hero

Comment

• Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6935
                  • N/A

Kertokaapa sitten vielä mulle että mitä näillä catback putkistoilla haette, mörinää, törinää ja pärinää?
                  Olen kuullut M30 moottorin perässä supersprinttiä ja se sävel oli oikein mieluisa, vähän vakiota matalampi muttei periaatteessa yhtään kovempi.

Lueskelin tuolta eräiltä e34 sivuilta että noi putkistot on erittäin virtaavia vakiona ja ei varmasti ole eka asia mikä ottaa vastaan.

Kuuntelen perusteluja mielelläni, jos peruste on että auto on saatava pörisemään niin..

Comment

• _Jubi_
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 572
                    • Lieksa

Originally posted by Mc_Ozo
                    Olisko lisää tieto noista sporttiputkisarjoistae34 m20b20
                    Appiukolla M20B20:ssä Marteliuksen putkisto ja pakosarja..
                    Erittäin nätisti soi..

Se on vaa E30:ssä..
                    E91 320d x-drive -10
                    E34 520i touring - 94
                    E12 528ia - 79

ex:
                    E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

Comment

• an13
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 260

Originally posted by Antti O
                      Kertokaapa sitten vielä mulle että mitä näillä catback putkistoilla haette, mörinää, törinää ja pärinää?
                      Olen kuullut M30 moottorin perässä supersprinttiä ja se sävel oli oikein mieluisa, vähän vakiota matalampi muttei periaatteessa yhtään kovempi.
                      Yksi peruste voisi olla orikinaalia halvempi hinta jos orikinaali on ruostunut puhki. Kyllähän tietenkin hiljainenkin tarvike rosteriputkisto kelpaisi jos sen alle 500e:llä saisi.
                      ex-535iA E34

Comment

• Sturmovik
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 360
                        • häme

Originally posted by an13
                        Yksi peruste voisi olla orikinaalia halvempi hinta jos orikinaali on ruostunut puhki. Kyllähän tietenkin hiljainenkin tarvike rosteriputkisto kelpaisi jos sen alle 500e:llä saisi.
                        Juurikin näin vanha putkisto oli niin sanotusti tiensä päässä ja rosteriputkisto oli 100egee halvempi kun esim. Bosal

Comment

• Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

Juu hyviä perusteluja.

Meinaan itelläkin alkaa takavaimentimen etupuolelta vähän hapan iskee, ei se tosin vuoda vielä sieltä yhtään.

Harkittin kanssa että ostaa sitten vaikka supersprintin cat back putkiston JOS saa sopuhintaan = halvalla.

Comment

• L.H
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 2481
                            • Lohja

Originally posted by Antti O

Lueskelin tuolta eräiltä e34 sivuilta että noi putkistot on erittäin virtaavia vakiona ja ei varmasti ole eka asia mikä ottaa vastaan.

Kuuntelen perusteluja mielelläni, jos peruste on että auto on saatava pörisemään niin..
                            No luuleeko joku muka oikeasti saavansa jotain suurta tehon lisäystä näillä? Kyllä mulla ainakin tossa m20b25:sen perässä on rosteri ränniä ja äänet on niin loistavat etten yhtään ihmettele miksi sinne joku on joskus semmoisen laittanut, jos vertaa vakio putkistoon..
                            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

Comment

• Mc_Ozo
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 143
                              • Mikkeli

Vanhan putkiston vois uusia tohon e34 m20b20 vwhkeeseen. Onko teil motonetin pontöist/ Biltema tietoa. Budjetti olis 300e, etupönttö ja välipänttö olis saatava uusiks (ja virtaaviks..). Simonssin takapönttö 2tuumaa jo odottelee. Millasta settiä suosittelette ja mites niitten ptkien taivuttelun kanssa, jos ite hit hitsailis??
                              From zero to hero

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎