Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 taka-oikealla kolisee sutiessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    e34 taka-oikealla kolisee sutiessa

    No voi vene! :? Mikähän sieltä nyt on hajalla kun takaoikealla kolisee ja täristää jäisellä tiellä vähänkin sudittaessa. Kolina häviää kun rengas sutii kunnolla mutta juuri pidon rajoilla hakkaa hieman. Puslat on kyllä aivan finaalissa ja perä ohjailee välillä muutenkin, mutta liekö ne aiheuttaisi tuollaista?
  • Kekke
    Bimmer Rookie
    • Mar 2003
    • 75
    • Lahti

    #2
    Kuulostaa oikein tutulta, eli puslathan ne siellä hakkaa, sama ongelma oli itsellänikin ja puslien vaihto auttoi...

    PS. on sit aika ikävät vaihdettavat jos itse vaihtaa.
    nimimerkillä kokemusta.

    Comment

    • Hevimies
      Bimmer Enthusiast
      • May 2004
      • 1456
      • Savonlinna

      #3
      Riittikö takatukivarsien puslien vaihto vai menikö myös taka-akselin isot puslat? Prkl ois ollu tässä kuussa muitakin rahareíkiä..!

      EDIT: Tutkinnan tulos, hengitys sisään ja ulos. Eli ainakin takakelkan isot pystyssä olevat puslat on aivan finaalissa. Pystyykö vaihtamaan ilman että tiputtaa koko perän irti?

      EDIT2: Ongelman ratkaisu: Kottero maanantaina klo 9:00 merkkihuoltoon takakelkan isojen puslien vaihtoon. Veloitus osineen alle 300,- josta työn osuus reilu 200,- ja osat 80,-. Voe perkele miun rahat!

      Comment

      • Jesper
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1448

        #4
        Mulla riitti E36:ssa pelkkä tukivarren puslien vaihto. :juo

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Originally posted by Hevimies
          Riittikö takatukivarsien puslien vaihto vai menikö myös taka-akselin isot puslat? Prkl ois ollu tässä kuussa muitakin rahareíkiä..!

          EDIT: Tutkinnan tulos, hengitys sisään ja ulos. Eli ainakin takakelkan isot pystyssä olevat puslat on aivan finaalissa. Pystyykö vaihtamaan ilman että tiputtaa koko perän irti?

          EDIT2: Ongelman ratkaisu: Kottero maanantaina klo 9:00 merkkihuoltoon takakelkan isojen puslien vaihtoon. Veloitus osineen alle 300,- josta työn osuus reilu 200,- ja osat 80,-. Voe perkele miun rahat!
          Voi jeesus mitä hintoja! Tossa takakelkan isojen puslien vaihdossa menee maksimissaan 2 tuntia edellyttäen, että ne kumit ei ole täysin rikki sieltä sisältä. Itse vaihdoin tossa loppukesästä.
          Retard Member

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Kyllä, takakelkan isot puslat voi aiheuttaa kolinaa ja jyskettä, jopa ilman suditteluakin kun ne tarpeeksi kuluu. Ao. linkin takana on keskustelua parinkin eri bemarimallin takakelkan puslien vaihdosta ja pitkä stoori mun e28sin puslien vaihdosta:



            Ei kun asennuskaljat ja kaveri messiin ja itse vaihtamaan! Suosittelen kyllä mielellään vaikka öljymontullista lämmitettyä tallia tai sitten jonkun sortin nosturia, onnistuu varmaan huonommissakin oloissa kyllä.. :juo :wink: :lol:

            Comment

            • Hevimies
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1456
              • Savonlinna

              #7
              Olisihan tuota monttua ja nosturia mitä saisi käyttää mutta ei vaan ikinä ole olevinaan aikaa joten pitää viedä liikkeeseen. Pakko saada kuntoon ennenkuin keli todella liukastuu.

              Comment

              • jykä66
                Newbiemmer
                • Oct 2004
                • 15
                • kitee

                #8
                Joo ei tuo isojen kumien vaihto niin iso homma ole,kolme tuntia meni toissapäivänä.Ja puslat oli niin paskana että sisäosat oli irti,noh kuminriekaleet puukolla ja taltalla ym härveleillä irti,sitten rautasahalla("nytkämalli" sähkösaha olis hyvä) puslan ulkokehä halki.Sitten vanha pois,uuteen vähän fairya ja hallitunkilla takasin.Kun auto nousee ilmaan tunkki alas ja sidoin liinan takapalkin ja tunkin ympärille ja eikun pusla paikalleen tunkilla.Eikä tarvinnut edes takapyörää irrottaa.

                Vaan kyllä muuttu ajettavuus kertalaakista,ei tarvii uraisella tiellä ajaa laidasta laitaan!
                Ja kolina hävisi takaa,edessä vielä joku kolahtelee=tutkitaan.

                Comment

                • Murska
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 382
                  • Savo

                  #9
                  Originally posted by Hevimies

                  EDIT2: Ongelman ratkaisu: Kottero maanantaina klo 9:00 merkkihuoltoon takakelkan isojen puslien vaihtoon. Veloitus osineen alle 300,- josta työn osuus reilu 200,- ja osat 80,-. Voe perkele miun rahat!
                  Saviksen Karikko osaa kyllä tuon rahastamisen jalon taidon...muuta ne ei sit osaakkaan

                  ...E36 puhaltimen etuvastus ja sen vaihto 250 egee :(b)

                  terveiset karikkoon... t. ex-asiakas
                  e61 530i touring M-sport LCI -08
                  Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                  Ex:e46 330i -01 Sedan
                  Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                  Comment

                  • aikamatkaaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 601
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by jykä66 View Post
                    Joo ei tuo isojen kumien vaihto niin iso homma ole,kolme tuntia meni toissapäivänä.Ja puslat oli niin paskana että sisäosat oli irti,noh kuminriekaleet puukolla ja taltalla ym härveleillä irti,sitten rautasahalla("nytkämalli" sähkösaha olis hyvä) puslan ulkokehä halki.Sitten vanha pois,uuteen vähän fairya ja hallitunkilla takasin.Kun auto nousee ilmaan tunkki alas ja sidoin liinan takapalkin ja tunkin ympärille ja eikun pusla paikalleen tunkilla.Eikä tarvinnut edes takapyörää irrottaa.

                    Vaan kyllä muuttu ajettavuus kertalaakista,ei tarvii uraisella tiellä ajaa laidasta laitaan!
                    Ja kolina hävisi takaa,edessä vielä joku kolahtelee=tutkitaan.

                    Ei perkule mitään fairya kannata laittaa, sitten jää elämään ja se on soronoo.. Koko homma uusiks ja kunnon pesu ja hilppeet paikoilleen ilman fairya
                    e61 525i -05 & e23 732i -84

                    Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by aikamatkaaja View Post
                      Ei perkule mitään fairya kannata laittaa, sitten jää elämään ja se on soronoo.. Koko homma uusiks ja kunnon pesu ja hilppeet paikoilleen ilman fairya
                      Noh, eiköhön se ole jo tässä 5v. aikana käynyt ilmi että ainoa liukaste jota käytetään on circolight anti-friction agent niminen aine. Jotkut tosin väittävät ettei fairyllä yms. ole vaikutusta asiaan ja näin varmaankin on jollei autolla ajeta muuta kuin 500m kirkkoon sunnuntaisin suoraa tietä ja alle 30km/h...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎