Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 e34 vm 92 pätkimis ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw535saku88
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 14
    • kirkkonummi gangstabyy

    M30B35 e34 vm 92 pätkimis ongelmia

    Kerronpa tässä autoni vian ja toivon saavani tähä uuvuttavaan vian etsintään jotain tolkkua !!!!!!!

    OLEN VAIHTANUT AUTOONI VIRRAN JAKAJAN KANNEN !! TULPAT ORININAL UUDET JA PYÖRIJÄ ON UUSI !
    TULPAN JOHDOT MITATTU ETTÄ VIRTA KULKEE LÄPI. OK
    ALIPAINE VIAT KORJATTU JOKA IKISTÄ PIENTÄ NAPPULAA MYÖTEN !!!

    VIKASELOSTE:

    ELIKKÄS KONE ALKAA PÄTKII JA KÄYNTI ON KUIN V8 AJOITTAIN EI AINA !!!
    AJAESSA ESIM 50KM/H JA KIERROSTEN OLLESSA NOIN 1200 RPM JA JOS TEMPASEE ESIM 4 TAI 5 VAIHTEELLA TILLIN TISKIIN TULEE PARI KERTAA SELLAINEN OUTO NYKÄISY IHAN KUIN KIPINÄ OLISI METÄSSÄ!!
    NO KUN VAIHDOIN UUDET TULPAT JA VIRRAJAKANA + PÖÖRIJÄN NIIN TOIMI HETKEN N 1000KM OK AJOA VJIPIII NO NYTTEN SITTEN TULIN TÄSSÄ KOTIA JA TÄLLÄ HETKELLÄ ONGELMANA ON SE PÄTKIMINEN ALLE 2000RPM TASAISELLA KAASULLA AJAEN , JA TYHJÄ KÄYNTI ON KUIN V8 MOOTTORISTA . JA HETKITTÄIN SE KÄY IHAN NÄTISTI MUTTA SITTEN ALKAA KONEEN KÄYNTI KUULLOSTAA SÄKKIJÄRVEN POLKALTA :p

    Mutta hauskin juttu tässä on etttä kyseinen vika hävisi kun auto oli parkissa yön -21`C ja kun tämä pakkanen oli siinä yli -10`C niin ongelmaa ei ollut mutta vika teki come back:in ko pakkane laski lähelle nollaa , omasta mielestäni se viittaisi johonki liittimeen tai muuta vastaavaa mutta kun kaikki liittimet käyty läpi niin ei enää JÄRRRRKI riitä siihe vian etsimiseen


    VOISIKO JOKU AVUSTAA MINUA TÄSSÄ ASIASSA??
    LIITTIMET KÄSITELTY WD40 JA KAIKKI ALIPAINE VIAT KORJATTU ! MYÖS KAASULÄPÄN ASENTO TUNNISTIN UUSI!!!

    KYLMÄNÄ KONE KÄY KUIN UNELMA JA PENNIE VÄLYKSET ON SÄÄDETTY IMU 0.25 JA 0.30 PAKO KYLMÄNÄ == ??
    ONKO NÄMÄ ARVOT IHAN METÄSSÄ ??

    OLEN NÄITÄ AUTOJA JO RASSAILLU MONTA VUOTTA MUTTA NÄIN V---- AUTOA EN OLE VIELÄ TAVANNUT !!!
    JOTEN APU OLISI TARPEEN ENNEN KUIN TEEN TUOSTA SIISTISTÄ E34 SESTA JUHANNUS KOKON !!!!

    TAISTELUA AUTON KANSSA HEINÄKUUSTA LÄHTIEN!!!
    Last edited by bmw535saku88; 02-12-2010, 07:49.
    htrthrt
  • Jigsaw
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 420
    • Haapajärvi

    #2
    olet varmasti boxin maadoituksen tarkistanut että johot ei poikki ?
    E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

    Comment

    • bmw535saku88
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 14
      • kirkkonummi gangstabyy

      #3
      tarkistan asian uudelleen katsoin kyllä poksin piuhat läpi tänään ja minun mielestäni siellä oli kaikki ok . mutta kerta kiellon päälle ei tee pahaa muutakuin hermoille XD
      htrthrt

      Comment

      • Jigsaw
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 420
        • Haapajärvi

        #4
        Kampiakselin tunnnistin anturi kannattaa kans tarkistaa/mitata. Tai jos saat joltain kaverilta lainaan niin kokeilla sillä onko vaikutusta
        E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

        Comment

        • bmw535saku88
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 14
          • kirkkonummi gangstabyy

          #5
          Originally posted by Jigsaw View Post
          Kampiakselin tunnnistin anturi kannattaa kans tarkistaa/mitata. Tai jos saat joltain kaverilta lainaan niin kokeilla sillä onko vaikutusta
          POKSIN MAAT OK , VAIHDETTU NYT UUDET TULPAN JOHDOT (BY BERU) JA SIT MYÖS KAMPURA ASENTO TUNNNISTIN (BOSCH ALKUPER ) JA VIELÄ VAIHDAN TÄS LÄHI PÄIVINÄ VEIVEIHIN UUDET PENNIT JA PULTIT JA SÄÄDÄN NE 0.25MM IMU JA PAKO 0.30MM KYLMÄNÄ TIETTY MUTTA NOI MITÄ VAIHDOIN JO AUTTOI AIKA PALJON .

          TYHJÄKÄYNTI MOOTTORI ON TSEKATTU ET MENEE KIINNE JA AUKI NORMISTI.

          MUT SEO JÄNNÄ ET OTTAA VEK TON LÄPPÄRUNGO ASENTO TUNNISTIME NIIN ALKAA KÄYMÄÄ IHAN KLIINISTI EI PÄTKI EIKÄ SÄTKI YHTÄÄ , ALA KERTA PITÄÄ KOLINAA MYÖS ETTÄ OISKOHA SIEL KIERTOKANGE LAAKERIT MENNY ????? MUTTA TÄMÄKIN KOLINA VIKA KATOAA KUN ASENTO TUNNISTIME PIUHA NYPPÄSEE VEK , KUN EN TIEDÄ TUOSTA MITEN PALJON SE SIT VAIKUTTAA TOHON AUTO TOIMINTAA JOS AJELEE ILMA ASENTO TUNNISTINTA??? SIITÄ MULLA EI OO KOKEMUSTA KYLLÄKÄÄN.

          MINUN MIELESTÄ SE ASENTO TUNNISTIN VAIN ILMOTTAA ET LÄPPÄ ON TYHJÄKÄYNTI ASENNOS. OONKO VÄÄRÄSSÄ ??

          MUTTA KUN KONEELLA ON AJETTU 249TKM JA KÄYTETTY AINA GASTROLLI ÖLJYI NYT VALVOLINET INES, MUUTEN KYSYMYS KUULUU ONKO NOIS M30B35 KONEIS OLLU PALJONKI KIERTOKANGE LAAKERI VIKOJA ??
          JA ÖLJYJÄ EI SYÖ TIPPAAKAAN AJANU NOIL ÖLJYIL 10W-40 MAXLIFE VALVOLINE NIIN N 2500TKM JA EI OO TIPPUNU OLLENKAA ET SIEL KYL MÄNNÄ RENGAS SETIT JA TIIVARIT KONDIKSES ON.

          NYT VOIS JOKU VIISAAMPI VÄHÄN VALAISTA TÄTÄ ASIAA !!!
          +ET KAIKKI POKSIT SISÄL JA ULKONA ON AMMUTU PAINEILMAL LÄPI JA LAITETTU CONTACT CRC TÄ NIIHIN.
          Last edited by bmw535saku88; 04-12-2010, 04:28.
          htrthrt

          Comment

          • aakoo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 777
            • Espoo

            #6
            Mistään muusta en mitään tiedä, mutta jos moottorista haluat tietoa etsiä, on oikea mallikoodi M30B34. B35 on vanhaa rautaa.
            E34 535i -91 ikuisuusprojekti

            Comment

            • epäkesko
              Bimmer Rookie
              • Feb 2009
              • 49
              • pyhäjoki

              #7
              Kaasuläpän asento tunnistimessa on kahdet kärjet.. Toiset yhdistävät kun läppä on tyhjäkäynti asennossa ja toiset taas kun läppä on urut auki asennossa jolloin poksi toimii myös ''täyskaasu'' moodilla eli ''kaikki'' anturi tiedot ohitetaan ku nyt mennään täysiä. Lisäksi kun tunnistin ei yhdistä kumpaankaan kärkeen se kertoo boksille läpän olevan väliasennossa, eli kolme asiaa se viestii. Yksinkertainen kapistus muuten sisältä, tuli omasta kerran korjattua. Sanoisin että kannattaa kokeilla säätää IMM:n esijännite jousta ja ehkä siirtää sitä liukupotentiometrin kosketuspintaa. Omassa autto kun löysäsi sitä jousta oliko nyt yksi vai kaksi askelta, eli kone sai enemmän soppaa. Siinä nyt ei varsinaisesti pätkimistä ollu mutta oli vetelä alakierroksilla ja ei oikeen yläälläkään kirmannut kunnolla... moottori oli kylläkin M30B30, mutta samahan se periaatteessa on. Voi olla että sitä tyhjäkäyntiä ei välttämättä saakkaan kovin kauniiksi, kun taitaa olla vähän ominaisuus tuossa M30 moottorissa.
              Last edited by epäkesko; 04-12-2010, 16:41.
              -E36 325tds -94

              Comment

              • bmw535saku88
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 14
                • kirkkonummi gangstabyy

                #8
                Originally posted by epäkesko View Post
                Kaasuläpän asento tunnistimessa on kahdet kärjet.. Toiset yhdistävät kun läppä on tyhjäkäynti asennossa ja toiset taas kun läppä on urut auki asennossa jolloin poksi toimii myös ''täyskaasu'' moodilla eli ''kaikki'' anturi tiedot ohitetaan ku nyt mennään täysiä. Lisäksi kun tunnistin ei yhdistä kumpaankaan kärkeen se kertoo boksille läpän olevan väliasennossa, eli kolme asiaa se viestii. Yksinkertainen kapistus muuten sisältä, tuli omasta kerran korjattua. Sanoisin että kannattaa kokeilla säätää IMM:n esijännite jousta ja ehkä siirtää sitä liukupotentiometrin kosketuspintaa. Omassa autto kun löysäsi sitä jousta oliko nyt yksi vai kaksi askelta, eli kone sai enemmän soppaa. Siinä nyt ei varsinaisesti pätkimistä ollu mutta oli vetelä alakierroksilla ja ei oikeen yläälläkään kirmannut kunnolla... moottori oli kylläkin M30B30, mutta samahan se periaatteessa on. Voi olla että sitä tyhjäkäyntiä ei välttämättä saakkaan kovin kauniiksi, kun taitaa olla vähän ominaisuus tuossa M30 moottorissa.
                jeops joo sellasta juttu oon kuulu kans ja nähny et tyhjänä käynti nois on vähä pyllystä ja rallastus ihan normi settii heh pitää kokeilla säätää sitä imm jousta pari pykälää ja koklata miten alkaa skulaa

                juu kyl mä ton asento tunnistimen suurin piirtein tiesin mut kiitoksia tarkennuksesta

                olen putsannu kyl imm ja tyhjäkäynti muutturin one shot :il kent : in aineella ja autto aika paljon et nyt ainut mikä mulla on pers tuntumalla alla niin et mikä ihmeen kolina mahtaa olla kyseessä : ääni on paikallistettu suurin piirtein ja se tulee ns: 6pytyn ja vaihdelaatiko siit tietämiltä. mut ei se kampiakselin laakeritkaa pysty olee mun mielestä sen pitäs sit kolkottaa viel enemmä ko laitta jenkaa tai ainaki tälläsii kokemuksia ollu esim 2.2vtec preludes entises konees ja audi v6 ses.
                htrthrt

                Comment

                • bmw535saku88
                  Newbiemmer
                  • Sep 2010
                  • 14
                  • kirkkonummi gangstabyy

                  #9
                  Originally posted by aakoo View Post
                  Mistään muusta en mitään tiedä, mutta jos moottorista haluat tietoa etsiä, on oikea mallikoodi M30B34. B35 on vanhaa rautaa.
                  okei selvähä tuo no kun en oo ollu varma kumpi moottori tos on ko toinen väittää et m30b35 ja sit toiset m30b34 hehe mut jos seo kerta on m30b34 niin hyvä niin
                  htrthrt

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Kiertokangenlaakerivian tunnistaa parhaiten siitä, että kolina alkaa/voimistuu kuormittaessa moottoria. Eli kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa. Kyllä ehjä ja huollettu m30 käy todella sivistyneesti ollakseen keinuvivuilla. Eli ilman kolinoita tai rallatuksia.

                    Comment

                    • bmwe30turbo
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 203
                      • espoo

                      #11
                      .......

                      oisko kaksoismassa joka siellä kolkottelee kuuluuko silloin kovempi kolina kun sammutat auton ?
                      E39 530DA - 00
                      E39 530DA-01
                      E34 "520i" s38+hx60 - 91
                      E34 m5 -91 projekti
                      E34 m5 -88 turboprojekti
                      MAN 12.224 isompi huoltoauto

                      Comment

                      • bmw535saku88
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 14
                        • kirkkonummi gangstabyy

                        #12
                        Originally posted by bmwe30turbo View Post
                        oisko kaksoismassa joka siellä kolkottelee kuuluuko silloin kovempi kolina kun sammutat auton ?
                        Jeops sitä kaksois massaa mä olen vähä epäilly kun sammutan auton niin se kolisee mutta kiihdytättessä ei ole kolise eikä kuormitettaessa ollenkaan ei äännä millään tavalla olen kokeillu kuunnella ikkuna auki ko ajanu sellasel 1200rpm jengalla niin ei kuulu yhtää kolinoita ja paikallaan känkkä päällä ko nostaa kytkimen vetoasentoo loppuu heti kolina ja jos nostaa vapaalla jengan yli 1000rpm ei kolise ollenkaan
                        htrthrt

                        Comment

                        • bmw535saku88
                          Newbiemmer
                          • Sep 2010
                          • 14
                          • kirkkonummi gangstabyy

                          #13
                          Originally posted by Micce///M View Post
                          Kiertokangenlaakerivian tunnistaa parhaiten siitä, että kolina alkaa/voimistuu kuormittaessa moottoria. Eli kiihdyttäessä ja moottorijarruttaessa. Kyllä ehjä ja huollettu m30 käy todella sivistyneesti ollakseen keinuvivuilla. Eli ilman kolinoita tai rallatuksia.
                          Kolisee ainoastaan tyhjäkäynnillää ja sammuttaa .

                          jos on parkissa ja nostaa vapaalla jengan tonne 1000+rpm hujakoille ei kolise ollenkaan enää ja vetopäällä ei kolise ollenkaan !!

                          kiihdytys ja moottori jarrutus no kolina tai mitää nykimistä ei ole.
                          htrthrt

                          Comment

                          • bmw535saku88
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 14
                            • kirkkonummi gangstabyy

                            #14
                            eli eli vaihdoin tässä vielä uudet Tulpan piuha sarjan alk.peräisen uudet makso och185 tingin tietty->140€ ja kampura asento tunnistin ole piuha melkein poikki sieltä liittimen päästä nyt sekin uusi .

                            Käynti on parempi nyt one shot käsittelyn ja uusien tulpanjohtojen , kampiakselin asento tunnarin ja virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdosta.
                            Ja tasa kaasulla ajettaessa nykiminen loppui kokonaan syynä veikkaan kampura asento tunnistinta joka oli kakkana

                            vielä tyhjäkäynnissä minun mielestäni olisi parantamisen varaa käy edelleen pikkaisen välillä kyllä v8maisesti mutta välillä ei, jaa a OLISIKOHAN IMM jotain kakkana tai kosteutta ?? kokemuksii tästä ??

                            Kolina loppuu seuraavasti:
                            Paikallaan ollessa jolloin pistää 1 tupaa ja vetää kytkimen veto alueelle ja kun nostaa yli 1000rpm .

                            Kolina kuuluu normi 750rpm tyhjäkännillä ja sammuttaen koneen.
                            moottori jarrutus tai kiihdytys ei täristä eikä kolise/kilise.

                            Mahdollisesti olisikohan kyseesää 2massavauhtis ?? :think

                            Joku puhui minulle jostain imm säädöistä eli siellä on joku jousi mitä voi napsauksittain säätää ?? kumpi suunta ja kuinka paljon sitä voi säätää ?? vaikuttaako se sitten myös seokseen ylä kierroksilla ??

                            Laitoin madallus setin GTS Performance -40mmeest ja takkooo -30mm

                            ei ois kellää 16-17 pää asiassa pelti vanteita tai aluvanteita myynnissä ??
                            htrthrt

                            Comment

                            • pexi-78
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 14
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by bmw535saku88 View Post
                              eli eli vaihdoin tässä vielä uudet Tulpan piuha sarjan alk.peräisen uudet makso och185 tingin tietty->140€ ja kampura asento tunnistin ole piuha melkein poikki sieltä liittimen päästä nyt sekin uusi .

                              Käynti on parempi nyt one shot käsittelyn ja uusien tulpanjohtojen , kampiakselin asento tunnarin ja virranjakajan kannen ja pyörijän vaihdosta.
                              Ja tasa kaasulla ajettaessa nykiminen loppui kokonaan syynä veikkaan kampura asento tunnistinta joka oli kakkana

                              vielä tyhjäkäynnissä minun mielestäni olisi parantamisen varaa käy edelleen pikkaisen välillä kyllä v8maisesti mutta välillä ei, jaa a OLISIKOHAN IMM jotain kakkana tai kosteutta ?? kokemuksii tästä ??

                              Kolina loppuu seuraavasti:
                              Paikallaan ollessa jolloin pistää 1 tupaa ja vetää kytkimen veto alueelle ja kun nostaa yli 1000rpm .

                              Kolina kuuluu normi 750rpm tyhjäkännillä ja sammuttaen koneen.
                              moottori jarrutus tai kiihdytys ei täristä eikä kolise/kilise.

                              Mahdollisesti olisikohan kyseesää 2massavauhtis ?? :think

                              Joku puhui minulle jostain imm säädöistä eli siellä on joku jousi mitä voi napsauksittain säätää ?? kumpi suunta ja kuinka paljon sitä voi säätää ?? vaikuttaako se sitten myös seokseen ylä kierroksilla ??

                              Laitoin madallus setin GTS Performance -40mmeest ja takkooo -30mm

                              ei ois kellää 16-17 pää asiassa pelti vanteita tai aluvanteita myynnissä ??
                              Oletko tarkistanut että IMM hiilisilta on ehjä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎