Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 mittariston konkkien arvot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gunslinger
    Newbiemmer
    • Dec 2010
    • 21
    • Oulu

    e34 mittariston konkkien arvot?

    Terve,

    tuli viikonloppuna hankittua -93 525 tds ja nyt jo meni hermot toimimattoman mittariston kanssa. Googlettelu kertoi että eihän sieltä ole kuin konkat pimeänä. Osaisko joku sanoa, että kuin monta ja minkälaisilla arvoilla niitä siellä on? Helpottaisi hommaa jos saisi varaosat hankittua etukäteen niin ei tarvisi sitten ilman mittaristoa ajella elektroniikkaliikkeeseen jos sillä mitään merkitystä on, niin auto on tosiaan diesel ja automaatti.
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    tossa on joitain ohjeita

    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • gunslinger
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 21
      • Oulu

      #3
      joo tuo on tullu jo pari kertaa lueskeltua läpi. kysymys oli lähinnä, että osaisko joku sanoa suoraan tuolle mallille oikeat arvot konkille? mitä nyt on foorumia lueskellu ja googlesta katellu niin tuntuu, että niitä on kaikilla eri määrä ja eri arvoilla

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Mikrofaraudit vain samat ja V kesto isompi niin toimii.
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Dokumon
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 62
          • Rovaniemi

          #5
          Kannattaa myös sitten huomata, että ohjeen 2 ja 3 kapasitanssiarvot ovat sitten MIKROfaraadeja, ei millifaraadeja, niinkuin niitä virheellisesti mF:llä on merkitty. Oikeat konkka-arvot on siis kaikki uF:iä. Mittaristohan kyllä tulee ihan parissa minuutissa pihalle ilman ratin irroitustakin, niin voi tarkistaa suoraan noista konkista oikeat arvot, jos haluaa varmasti samanlaiset tilalle.

          Comment

          • gunslinger
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 21
            • Oulu

            #6
            Perkele.

            Mittaristo on pöydällä ja auki, eikä näytä yhtään samalta ku ohjeiden kuvissa. Mistähän päästä tuota nyt lähtis enää purkamaan?



            http://www.students.oamk.fi/~t7sala02/mittarit.jpg

            Linkistä löytyy kuva isompana!
            Attached Files

            Comment

            • Erska
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 439
              • Tuusula

              #7
              piirilevypuolelta pitää porata tms nuo valkoiset niitit niin silloin tuo piirilevy irtoaa tuoat mittariston pohjasta ja siten konkat tulee esiin
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

              Nyt: VOLVO S60 D5 -03

              EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

              Comment

              • gunslinger
                Newbiemmer
                • Dec 2010
                • 21
                • Oulu

                #8
                poraaminen ja piirilevy on kaks sanaa, joita mä en mielelläni laittais samaan lauseeseen jos niitä todella pienellä terällä keskeltä poraa niin varmaan sais ehjänä irti, mutta miten sitte se takasi laitto? kuumaliimaa?

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  #9
                  Originally posted by gunslinger View Post
                  poraaminen ja piirilevy on kaks sanaa, joita mä en mielelläni laittais samaan lauseeseen jos niitä todella pienellä terällä keskeltä poraa niin varmaan sais ehjänä irti, mutta miten sitte se takasi laitto? kuumaliimaa?
                  ruuveja ja niiden alle eristeprikkoja...
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14351
                    • Oulu

                    #10
                    Kannattaa ottaa huomioon, että tuossa ohjeessa käsitellään mittaristoa, jossa check control näyttö ja on rakenteeltaan täysin eri kuin TDS:n mittaristo.

                    Onko näissä non-CC mittaristoissa edes ollut noita konkka vikoja?
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • gunslinger
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 21
                      • Oulu

                      #11
                      vaan mihin ne ruuvit sitte ruuvaa, jos tuosta poraa ne niitit pois?

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        #12
                        Originally posted by gunslinger View Post
                        vaan mihin ne ruuvit sitte ruuvaa, jos tuosta poraa ne niitit pois?
                        Poraat vain sen verran sitä sulatettua niitin päätä pois mitä piirilevyn irroittaminen vaatii niin jääpi vielä kehysrunkoon tappia, johon sitten voi tehdä ruuvilla reikää.
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • gunslinger
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 21
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by zener View Post
                          Kannattaa ottaa huomioon, että tuossa ohjeessa käsitellään mittaristoa, jossa check control näyttö ja on rakenteeltaan täysin eri kuin TDS:n mittaristo.

                          Onko näissä non-CC mittaristoissa edes ollut noita konkka vikoja?
                          Ongelmia on ja oireet ainakin viittaa tuonne konkkapuolelle. Kun auton ekan kerran starttaa niin taustavalot syttyy mutta muuten pysyy mittarit pimeänä. Jonku 20-30min ajon jälkeen ne sitte heräilee mukaan sieltä. Jos sitte heti kohta käynnistää auton uudestaan niin toimii heti, mutta yön seisonnan jälkeen pimeänä taas.

                          Comment

                          • gunslinger
                            Newbiemmer
                            • Dec 2010
                            • 21
                            • Oulu

                            #14
                            Nonii päivällä saatiin mittarista piirilevy irti ja 3 konkkaa sieltä löyty. Ei tosin ollu yhtään samaa näköä nuiden ohjeiden kuvien kanssa. Ei tänää ollu mitään ajoa, enkä viittiny pelkästään sen testin takia lämmittää autoa, eli huomenna selviää oliko vaikutusta..

                            Comment

                            • gunslinger
                              Newbiemmer
                              • Dec 2010
                              • 21
                              • Oulu

                              #15
                              Eipä tuosta osaa sanoa oliko niillä konkilla mitään tekemistä asian kans tahi ei. Ensin mittarit ei alkanu pelaan ollenkaan, joten ravotin mittaristoa ja tarkistin liittimet. Yhtä liitintä ravistelemalla heräs eloon, ja nyt se toimii vain jos kädellä painaa sitä liitintä mittaristoa vasten.. Ei kovin hyvä nuin niinku ajamisen kannalta.. voisko sitä ehjätä irrottamalla sen liittimen kokonaan ja tinaamalla ne johdot suoraan sinne piirilevyyn?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎