Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä E34 520i:n hankintaan kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LowFlyer
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 95
    • Lappeenranta

    Vinkkejä E34 520i:n hankintaan kaivataan

    Tollanen BMW olis tarkotus löytää tässä lähiaikoina ens talven varalle ja nyt kaipaisinkin neuvoja E34 520i:n ostoon. Malli on mulle täysin vieras ja lähinnä olisin kiinnostunu tosta tekniikka puolesta. Vuosimalliksi oon aatellu jotai 88-92:sta alle 300tkm ajettuna. Kuinkas paljon tommonen kutoskoneinen kestää kilometrejä normaaliajossa ilman suurempaa koneremonttia? Onko noissa kaikissa vuosimalleissa sama kone vai vaihtuko tekniikka jostain vm. lähtien?
    Lisäks kaikki muu tarpeellinen info kyseisestä autosta on tervetullutta!
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    No sitähän on saanut kahdella koneella M20 ja M50 koneella, M20 on 12 venttiilinen ja omaa pienemmät tehot sitä valmistettiin 01/1988-1990. M50 koneessa on taas 24 venttiiliä ja 150hp@5900:190nm@4700 ja sitä on tehty 1990-12/1995.

    12 venttiilisten kanssa on ollu vissiin jonkinlaisia kansiongelmia, niistä minä en tiedä.

    Itse ostin omani elokuussa ja sillä oli sillon ajettu 268 000km, auto oli päältä ja sisältä todella hyvässä kunnossa. Koneessa on tehot tallella, ei vuoda mistään. Autoon on vaihdettu kaikki takapään puslat ja katalysaattori, muuten mitään kallista tai isotöistä ei ole tehty, ainakaan huoltokirjan mukaan, joka on kattava alusta asti.. Ainoa homma mikä minun pitää tehdä on vaihtaa kytkin joka on aika lopussa, ei luista vielä pahasti mutta ajoittain.

    Auto on vakaa ja todella hiljainen ajaa, jos vertaa muuhun saman ikäisiin autoihin.

    Koneesta lisää ja mallista muutenkin http://www.bmwclub.fi/
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      Pikku vinkki et osta ihmeessä M50 koneinen.

      Siinä on nokka ketju kun M20:ssä on hihna.

      Noista hihnan kestävyyksistä kuullut vaan vähän huonoa.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Rossifumi
        Pikku vinkki et osta ihmeessä M50 koneinen.

        Siinä on nokka ketju kun M20:ssä on hihna.

        Noista hihnan kestävyyksistä kuullut vaan vähän huonoa.
        Näin on, hihna katkeaa helpommin kuin ketju.. Enkä ole vielä pahaa sanaa kuullut ketjujen kestävyydestä..
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #5
          hihna

          älkää nyt vaan sotkeko sitä surullista m40 koneen 40tkm vaihtovälin omaavaa hihnaa m20 moottrin varmuudella sen 80tkm kestävään hinnaan!!!!!
          Aprilia RSV4

          Comment

          • CAN U C IT?
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 149
            • Kempele

            #6
            Re: hihna

            2-litrasena en kyllä ainakaan suosittele m20:stä viissatasta, jos tuommonen pirssi pitää saaha niin puoltasin kyllä tuollasta m50-koneista yksilöä :wink:

            Comment

            • hoge
              Bimmer Rookie
              • Oct 2003
              • 172
              • Helsinki

              #7
              Ääni m50 padalle.On meinaa eroa kuin yöllä ja päivällä.Eikä noi hinnatkaan enään eroa niin kauheesti.Ja on mukava ajaa (jos alusta kunnossa).

              Comment

              • m-power
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 731
                • TAMPERE

                #8
                m50b25... on minimi kone koko 500 sarjalaiselle jos et halua heti masentua kun laiva ei kulje... :roll:
                sitä saa mitä tilaa

                http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                R.I.P. 327i
                R.I.P. 535i
                audi a6 2.7 t

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4320
                  • Turku

                  #9
                  Ja kannattaa ottaa huomioon, että m50b25 vie vähemmän polttoainetta kuin m50b20 vaikka onkin isompi kone. :!:

                  Comment

                  • hoge
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 172
                    • Helsinki

                    #10
                    Omakohtaset kokemukset on 520 24v touring ja 525i 24v ja kyllä molemmille kakku maistuu, tosin ei kai kukaan osta tällasta autoa kulutuksen takia.En ainakaan itse vois sanoa et menis pienemmällä kulutuksella toi 2.5. 13 litraa sekalaisessa ajossa.Onhan se 2.5 silti paljon hauskempi.Niin tosiaankin tohon alkuperäseen kysymykseen "kuinka paljon pata kestää" noita koneita on aika hyvin tarjolla samoin tekijöitä jotka vaihtaa,jos ei itsellä ole rahkeita.Varmaan kaikki muu hajoo ennen kun kone kilahtaa

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4320
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by hoge
                      ...tosin ei kai kukaan osta tällasta autoa kulutuksen takia...
                      Totta.


                      Tuulilasi 10/2004, koeajo mercedes-benz cls
                      "Kokeilimme molempia CLS:n "pienemmistä" moottorivaihtoehdoista. Kasissa on tietenkin aina oma viehätyksensä, mutta silti selvästi järkevämmältä valinnalta tuntuu 3,5 litrainen uudempaa tekniikkaa edustava neliventtiilikone. Muutaman kymmenyksen (6.1s vs 7.0s!!!) tappio 0-100km/h kiihdytyksessä kompensoituu 1.2litran polttoainesäästöllä sataa kilometriä kohden."

                      Voi elämän kevät. Monikohan 85000-105000 euron hintaisen auton ostaja laskee litran-kahden polttoaineenkulutuseroja.
                      :!:

                      Comment

                      • hoge
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 172
                        • Helsinki

                        #12
                        Ei tiedä voi olla monikin meinaa on yx kaveri veholla asentajana ja paras juttu mitä oon kuullu "mitä eiks se öljynvaihto kuulu takuuseen???". Että näin. Menee vähän offtopic. Osta 525 m50 padalla.Ikäsekseen antaa paremmat kyydit kun moni uus auto.Osat EI oo kalliita loppujen lopuks vaikka jotkut niin sanoo/luule.Luultavasti ovat kateellisia.....Tai persaukisia :juo

                        Comment

                        • Sickness
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1923
                          • Helsinki

                          #13
                          Moron

                          Mulla on E34 m20b20 koneella. Sen verran tässä hieman yli vuoden kestäneessä omistamisen reimussa on tullut havaittua, että koneen alavääntö on turhan laimeaa noin painavan korin kivuttomaan liikuttamiseen. Jos tykkää polkea, niin sitten tälläkin kerkiää.

                          Suosittelen kuitenkin m50-koneista sen paremman väännön ja pienemmän kulutuksen takia. Sopii paremmin niin rauhalliseen kuin vähemmän rauhalliseen ajamiseen. Hintaerokaan näihin vanhempiin ei ole järkyttävä tuolla mainitsemallasi vuosivälillä. Nämä aiemmat "suosittelijat" ovat jälleen kerran unohtaneet sen tosiasian, että vaikka se iso m50b25 tai vieläkin tehokkaampi kone on kiva, niin se maksaa myös rahaa...
                          E39 520iA -02

                          Comment

                          • hoge
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 172
                            • Helsinki

                            #14
                            Hintaerot ei enään oo päätä huimaavia 2 litrasen ja 2.5 välillä.Eiköhän se oo vähän käyttötarkotuksesta kiinni et mitä tarvii esim. touring oli 2 litranen ja kulki ihan tarpeex jotta sai koiraa rahdattua.Osien hinnathan ei vissiin hirveesti eroo kuten ei myös vakuutusmaksut.Noitten autojen arvo on kyl parin viime vuoden aikana romahtanu, toki jos hyvän ja varustellun haluaa niin silloin saa raottaa lompakkoa enemmän tietenkin. :|

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #15
                              ilman muuta 2.5 l siihen 2-litraseen menee hermo liian nopeasti. kokemusta on
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎