Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 outo startti ongelma (edelleen vaivaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controll3d
    BTCF Member
    • Nov 2009
    • 332
    • Iisalmi

    #16
    Montako noita päävirtasulakkeita oikein pitäisi olla?
    Yhden mustasta kotelosta irrotin kokoa 80A. Vieressä sitten toinen kotelo joka nähtävästi sitten lähtee kakkos akulle(?). Perään päin ainenkin lähti johto menemään. :think

    Tuo 80A sulake luultavammin vaihdettu jo useampaan kertaan. Oli tavallinen hakasulake siellä. Tosin mutkalle väännettynä. Ei taida aivan alkuperäinen viritys olla. Ehjältä vaikuttaisi kuitenkin se.
    Käyttis: -
    Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

    °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

    Comment

    • ekonyymi
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 16

      #17
      Re: E34 outo startti ongelma

      Itsellä oli kans E34:ssa tommosta ongelmaa ettei aina "sanonut mitään" kun käänsi avaimesta. Itse asiassa ongelmaa oli vuosikausia, mutta se ilmeni niin harvoin 1-3 kertaa vuodessa, ettei siitä jaksannut ottaa hernettä nenään. Kokeeksi vaihdoin mm virtalukon pohjan, mutta eipä sillä ollut vaikutusta. Ongelmaan kuului että auto saattoi hyrähtää käyntiin, jos avainta piti sitkeesti 10s tai jopa minuutin starttiasennossa. Lopulta se alkoi esiintyä useammin. Joskus tuntui auttavan kun tarjosi apuvirtaa, mutta sen hyödystä oli vaikea olla mitään mieltä, kun se saattoi lähteä käyntiin muutenkin jonkun ajan päästä. Viimeisellä tilasin yhdeltä korjaamolta valohoitoa startille, katsomaan olisiko siellä jotain silmiinpistävää. Aloittaessaan hommaa, kaveri totesi startin irroituksen olevan niin työläs että tyytyi irroittamaan ja putsaamaan kontaktit startilta. Tämän jälkeen tilanne parani aika merkittävästi. Kannattaa kokeilla - ei ainakaan kauhean kallis kokeilu.
      E39, M62B44, 1998
      ex E34, M50B25, 1992

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #18
        Jos laturin merkkivalo ei syty mittaristoon kun laitat virrat päälle niin 90% varmuudella vika löytyy loppuun kuluneista hiilistä. Oma e30 sytytti tyhjäkäynnillä latausvalon ja muitakin valoja,kierroksia nostettaessa sammui,hetken päästä ei syttynyt enää lainkaan mutta rupesi virta loppumaan,loppui kontaktipinta hiilistä ja muutenkin oli selkeästi toinen hiili ollut enää pelissä mukana!

        Comment

        • Eetu
          Banned
          • Oct 2008
          • 2843

          #19
          Originally posted by Harri G View Post
          Päävirtasulake kannattaa kaikkiin E34 jo alkaa vaihtamaan. Iisalmessa sitä kannattaa kysyä delta-autosta vanhalta patulta, joka kauppaa opel-osia. Samanlaista käytetty vanhassa mantassa tai rekordissa. Hinta 20 senttiä hyllystä vrt. marmorilta 9e ja tilausosa.

          TFV:n vastaukseen viitaten samaa teki itsellä E30:ssä aikanaan virtalukon pohja. Enpä tiedä millainen ratinalus on E34:ssä, mutta voisi ottaa ratinalusmuovin irti ja tsiigailla onko kaikki liittimet virtalukkoon kondiksessa.

          Saahan noita motonetistäkin, kouvolasta ainakin

          Comment

          • Controll3d
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 332
            • Iisalmi

            #20
            Kunnossa vaikuttaisi olevan nyt. Oli välillä toinen laturi (80A) kiinni ja toimi. Nyt on alkuperäinen laturi takaisin kun 140A mallia. Hiilet oli lopussa ja uusi (tarvike) jännitteensäädin vaihdettu. Halvalla taisin selvitä tästä.

            Näkeepä sitten kun taas laitan webaston akun paikalle. Rupeaako auto kettuilemaan jälleen.
            Käyttis: -
            Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

            °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

            Comment

            • Controll3d
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 332
              • Iisalmi

              #21
              Elikkä startti vika edelleen tuntuu muistuttavan olemassa ololla. Pahenemaan päin vielä. Viime vuonna oli ainoastaan kuumilla keleillä, mutta nyt tuntuukin olevan viileämmillä keleilläkin.

              Olisiko vika nyt siinä virtalukonpohjassa (Kalliskin?)? Tai ainenkin vika startin ja virtalukon välillä. Kun ei kerta mitään tapahdu avaimesta kääntäessä, ei minkäänlaista reaktiota autoon. Autoon laitettu vuosi sitten "AGP-Tuning" lastu, mutta ei varmaankaan tällä vaikutusta?

              Auto lähdössä myyntiin eikä olisi paljon kiinnostusta suurempia investointeja tämän hintaluokan autolle tehdä.

              Laturi tuntuis sentään vielä toimivan.
              Käyttis: -
              Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

              °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

              Comment

              • jussi_r
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1655
                • Nurmijärvi

                #22
                Mitenkäs moottorin maakaapeli?
                M3 Cabrio Individual
                530d GT xDrive
                GL420 CDI
                ZX-12R

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #23
                  Kyllä viisainta on kaivaa se startti irti ja tarkistaa hiilet ja kunto muutenkin.

                  Taisit mainitakin että joskus startti pyörittää huonosti? Tämäkin viittaisi hiiliin, ei virtalukon pohja tuollaista tee. Joko pyörii tai sitten ei.

                  Olet ilmeisesti sitä starttia koputellutkin. Siihen ei sitten kannata antaa mitään pikku naputusta, vaan kunnon isku tai useampikin. Eikä solenoidiin vaan startin runkoon. Parasta olisi jos vian ilmetessä kaveri olisi pitämässä avainta starttiasennossa ja itse antaa sen iskun. Tai toisinpäin, kumpi vain on karskimpi antamaan iskuja

                  Mutta tuokin kikka on vain lähinnä vian varmistusta varten, korjausta varten startti on kuitenkin kaivettava irti.

                  Muutaman muunkin asian voisi testata, mutta hiilet on kyllä todennäköisin ongelman syy, joten ensin niiden kimppuun.
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #24
                    Aamulla kiireessä tyydyin onelineriin, mutta mulla oli siis joskus tasan tarkkaan samanlaisia ongelmia E34 M5:n kanssa. Samat sähkölaiteherjat CC:iin jne, ja taisipa tuo tulla kertaalleen hinurin lavalla kotiinkin. Vika siis oli niinkin vaikea kuin se koneen pakopuolella alhaalla olevan maakaapelin kontakti, ja paha meni pois kun kiristin kaapelin kiinnitysmutterin. Startti kun ottaa aikalailla virtaa ja ilmeisesti maattaa sitä kautta, ja jos kontakti ei ole hyvä, tulee ongelmia. Maakaapelin kunnon ja kontaktin tarkastus on ehdotetuista hommista selkeästi keveimmästä päästä, ja kannattaa tehdä ainakin ennen kuin purkaa mitään isompaa irti.
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • Controll3d
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 332
                      • Iisalmi

                      #25
                      Taisi auto suuttua kun myyntiin pistin. Ei halunnut startata sitä ensimmäistäkään kertaa... (seisonut melkein viikon käyttämättömänä)

                      Viime aikoina ollut auto hyvin vähällä käytöllä ja ongelma sitä myöten pahentunut kokoajan. Melkein pakko jo ruveta tutkiamaan enemmän. Jos ensin ne johdot tarkistaisi ja akun jännitteen voisi mitata ennen kun rupee enemmän leikkimään.
                      Käyttis: -
                      Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

                      °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎