Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 91 e34 suutinvika ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vegas
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 62
    • pohjola

    M50 91 e34 suutinvika ???

    Noniin. Elikkä kohdeauto alkoi nykimään röpöttää kuin ei kävisi kaikilla.
    Ensin epäilin sytkää vaihdoin tulpat ja hommasin 6kpl puolia... Ei korjaantunut....
    Sitten siirryin alipaine vuotoihin vaikka ei tietääkseni niitä ollutkaan... Uusin imm ja kaasuläpän välisen haitariletkun kun oli alkup.. sekä nipun ohuempia letkuja.. Tyhjäkäyntisäädin sekä kaikki imu ja pakopuolen tiivisteet on uutta.. Sekä mootlämpötila anturi... Sitten kokeilin puolan johtoja irti käynnissä ja 1 sylinteri mykkä... Noh vaihdoin sen puolan kolmekertaa ja ei vaikutusta... Sitten kuuntelin suuttimia meisselillä ja ykkösen suutin raksutti epä säännöllisesti, mutta kuitenkin ääni sama kuin muissa ainoa vaan että epäsäännöllisiä taukoja välissä ja raksutus kesti 1 - 10 sek. Mutta taukoa enempi.... Otin suuttimet irti ja testasin 1 vuotamisen sekä toiminnan... Ei vikaa... Mittasin johdot DME ja suuttimen välistä... Ovat ehjät... Elikkä vaikuttaako joku anturi niin että sekoittaa bensan antoa vain 1 sylinteriin vai onko DME entinen??? En kyllä nähnyt mitään hapettumia enkä itsemurhaa tehneitä komponentteja DME:en sisällä kun käytin sen auki.. Ja vikakoodeja ei auto anna.
  • Vegas
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 62
    • pohjola

    #2
    Jatkoa.

    Noniin kirjoitellaan tänne lisäystä jos joku seuraa tai painii saman ongelman kanssa. Elikkä nokan asentoanturi ohjaa ruiskua ja sytkää jotenka kone ei saa jokaisella alapään kierroksella bensaa ja kipinää jokapaikkaan vaan oikealla kierroksella ja oikeaan aikaan... jos moottori ei saa siltä tietoa tai tieto ei ole paikkaansa pitävää alkaa mootohj. antaa bensaa joka kierroksella jokasylinteriin sekä kipinää myös. Joten asiaa tutkittuani tilasin uuden anturin ja huomenna pitäisi päästä asentamaan..... Katsotaan kuinka käy ja kirjoittelen tänne sään kun jotain uutta tapahtuu...:think

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #3
      nolla vikakoodit niin saattaa auttaa jos kerran olet rikkinäisiä osia vaihtanut uusiin.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        voisi epäillä rikkinäistä DME boksia :think en pitäisi huonona ajatuksena koittaa varmasti toimivaa boksia..
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Vegas
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 62
          • pohjola

          #5
          Koodien poisto.

          Joo olen nollannut joka kerta dme:en. Ei vaikutusta.. Itse kanssa alkanut epäilemään tota dme:tä mutta koitetaan nyt jos tänään tulisi se anturi ensin.. Pistän raporttia.

          Comment

          • Vegas
            BTCF Member
            • Apr 2009
            • 62
            • pohjola

            #6
            Noniin.

            Elikkä tuli tossa vaihdettua toi nokan asentoanturi ja ylläri ei oo tossa autossa ikinä ollut noin pirteä kone.... Röpötys on nyt hyvin lyhyt aikaista ja harvinaista, kylmänä kun laittaa käyntiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä niin ensin röpöttää pari kolme sekunttia, sitten käy hyvin pitemmän aikaa... Kylmänä jos ajaa niin joskus ajossa tuntuu tärinää hetken mutta kohta lakkaa... Kierros alueella ei väliä. Parannus ton anturin kanssa on melkoinen eikä pakokaasut haise enää bensalle.. Mutta ihme että anturista ei tullut vikakoodia...:think No mutta nyt auto käymässä n. 500 km testilenkin kun velipoika lähti reissuun ja raportin mukaan mitä pitemmäs päässyt sitä paremmalta auto tuntuu.:think Ehkä sieltä karstat poistuu.. En tiedä mutta pitää seurailla ja antaa raporttia tänne..

            Comment

            • Vegas
              BTCF Member
              • Apr 2009
              • 62
              • pohjola

              #7
              Nyt toimii.

              Joo elikkä auto kävi pitkällä koe ajolla. Nykiminen palasi n. 200 km jälkeen. Nykiminen muuttui entistä terävämmäksi kaikkien toimien jälkeen ja mietin vielä sytkäpuolen vikamahdollisuutta... Noh käytin puolat ja niiden hatut irti ja käsittelin ne jollain eristys aineella jotta ei ainakaan vuotovirtoja ole... Ei apua kuin hetkeksi... Sitten päätin ostaa täältä foorumilta uuden dme:n ja kappas vaan nyt pelaa kuin unelma. Ilmeisesti noilla dme bokseilla on jonkin sortin elinikä. Enää lambdan vaihto kun rupesi sen oireet ilmestymään kun sai dme:n kuntoon mutta ei sen vakavempaa enään.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎