Announcement

Collapse
No announcement yet.

92v e34 525i touring jousitus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuulas88
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 82
    • Suomi

    92v e34 525i touring jousitus.

    Elikkäs tuntuu olevan tosi vaikeeta löytää sopivaa alusta sarjaa tohon kyseiseen autoon...

    Hakusessa olis madallus sarja ja jossa on: Jouset, iskarit, lautaset ja kaikki...
    H. Kohtalainen mahd halpa. Mut ei From BILTEMA tuotteita.

    Auto on siis tuo 525 vuosimalli 03kk - 92v.
    Myös pään vaivaa aiheuttaa tuollainen että autoon vaihettu moottori ja keulalla keikkuu tällähetkellä m52:nen joten sehän on paljon paljon kevyempi kuin auton oma moottori m50:tä... eli myös jousituksenkin pitäisi olla erillainen.

    Moottori on kummiski tuo 2.5:s.

    Voisikos joku neuvoa mistä kannattaa lahtee hakemaan palikkaa tuohon autoon siis.

  • tuulas88
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 82
    • Suomi

    #2
    Eikö edes täällä tiedetä mistä saa edes noita taka iskareita ja jousia tähän autoon? Kun siellä on ne saakelin itsestään säätyvät systeemit...

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Koneiden painoero on luokkaa 25kg, joten ei sinne keulalle tartte miettiä mitään erikoista vaan pistää ihan ne samat kuin sinne M50-koneellakin menis.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        H&R tekee (tai ainakin teki) -20mm jousia tasonsäädölliseen taakse.

        Mutta perän korkeus on säädettävä, jos haluat madaltaa niin...

        Comment

        • HC91
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 998
          • 29100/310053

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mutta perän korkeus on säädettävä, jos haluat madaltaa niin...
          ...ei se ole kuin säätää/säädättää sen perän eri korkeuteen
          92' ///M5 3.8 individual
          09' 320d xDrive
          16' NIU N1 Sport
          19' NIU U+ Sport

          Comment

          • tuulas88
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 82
            • Suomi

            #6
            92v e34 525i touring jousitus.

            Niin elikkäs kellään ei ole oikeestaan tietoa noista. Kun tulee noin epämääräisiä vastauksia....

            No voiko sinne laittaa tavalliset tolpat ja jouset. Varmasti voi. Mutta mitenkä ne istuu sinne...

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #7
              Originally posted by tuulas88 View Post
              Niin elikkäs kellään ei ole oikeestaan tietoa noista. Kun tulee noin epämääräisiä vastauksia....

              No voiko sinne laittaa tavalliset tolpat ja jouset. Varmasti voi. Mutta mitenkä ne istuu sinne...
              Istuu ihan normaalisti. Iskarien yläpään laakeritkin täytyy vaihtaa silloin sopiviin. Itsellä ihan normaalit iskarit takana (pituudet mallia m-sport), sekä vakiot touringin takajouset, jolloin mun mielestä madallussarjaa ei enää tarvita, sillä tällä setupilla rengas menee jo kaaren sisään ilman kuormaa. Iskarien vaihdon yhteydessä purin pois myös osan tuota tasonsäätöjärjestelmää sekä tulppasin sen, ettei se puske litkuja pihalle.
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • tuulas88
                Bimmer Rookie
                • Oct 2009
                • 82
                • Suomi

                #8
                92v e34 525i touring jousitus.

                Originally posted by Camo View Post
                Istuu ihan normaalisti. Iskarien yläpään laakeritkin täytyy vaihtaa silloin sopiviin. Itsellä ihan normaalit iskarit takana (pituudet mallia m-sport), sekä vakiot touringin takajouset, jolloin mun mielestä madallussarjaa ei enää tarvita, sillä tällä setupilla rengas menee jo kaaren sisään ilman kuormaa. Iskarien vaihdon yhteydessä purin pois myös osan tuota tasonsäätöjärjestelmää sekä tulppasin sen, ettei se puske litkuja pihalle.
                mitäs tuota meinaat siis ettei sinne voi heittää kun nuo ei madaltavat sport tolpat ja ei madaltavat jouset.

                Eli perjaattees vakio setti mutta SPORT malli. Vai voiko sinne heittää jonku madallus satsin vai meneekö niin kauhian matalaksi...

                Voisikos joku sitten siis suositella hyvää alusta satsii taakke ja eteen...

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  #9
                  Originally posted by tuulas88 View Post
                  Vai voiko sinne heittää jonku madallus satsin vai meneekö niin kauhian matalaksi...
                  Kyllä sinne korin ja alakiinnityksen puolesta sopii jos jonkinnäköistä tolppaa, mutta tahtoo olla E34 farkkujen kanssa enempi ongelma miten perä jää riittävän ylös - perälintta optik ei oikein pue kyseistä korimallia :think Tietty jos ajaa aina tyhjällä autolla ja edessä on -60/80 madallus niin ei ole ongelmaa...
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by tuulas88 View Post
                    mitäs tuota meinaat siis ettei sinne voi heittää kun nuo ei madaltavat sport tolpat ja ei madaltavat jouset.

                    Eli perjaattees vakio setti mutta SPORT malli. Vai voiko sinne heittää jonku madallus satsin vai meneekö niin kauhian matalaksi...

                    Voisikos joku sitten siis suositella hyvää alusta satsii taakke ja eteen...
                    Originally posted by HC91 View Post
                    Kyllä sinne korin ja alakiinnityksen puolesta sopii jos jonkinnäköistä tolppaa, mutta tahtoo olla E34 farkkujen kanssa enempi ongelma miten perä jää riittävän ylös - perälintta optik ei oikein pue kyseistä korimallia :think Tietty jos ajaa aina tyhjällä autolla ja edessä on -60/80 madallus niin ei ole ongelmaa...
                    Niin, kyllä sinne voi laittaa tietty enemmänkin madaltavan. Se on sitten eriasia miltä se näyttää. Itellä siis sport-tolpillla ja vakiojousilla perä niin, että takarengas menee osittain kaaren sisään.
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Miksi taakse jos säätö toimii, eli vakaajassa u pultilla kiinni olevan säätöventtiilille menevän varren asentoa hieman muuttamalla perä nousee tai laskee, helpointa on säätää ajosiltanosturilla koneen käydessä jolloin säädön vaikutuksen näkee heti, alaspäin se kyllä sitten tulee vaikkei kone käviskikään eli alle ei ole syytä mennä ellei tilaa jää riittävästi.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎