Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e34 m20b20 -89 ahtamista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimboy
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 11
    • Espoo

    520i e34 m20b20 -89 ahtamista

    Elikä pientä päänvaivaa ilmennyt kyseisessä projketissa liittyen seuraaviin asioihin:
    -Miten olis paras ottaa vesikierto ahtimelle, eli mistä ryöstää se vesi ja minne palauttaa se.
    -Öljy ahtimelle on ilmeisesti otettu suodattimen alle tulevalta jalalta, niin mistäs tälläisiä jalkoja mahtaisi voida ostaa? Sit paluu puolen voi ilmeisesti hoitaa joko siihen jalkaan vai mitä mieltä olette jos hitsais putken öljypohjan takapäähän, jonnekin 6 syl. ala puolelle. Ehdotuksia.
    - kytkimestä viel yksi kysymys tähän päälle kun oli jotain epämääräistä siitä tääl foorumilla.Elikä oletteko laittanut tuon sahcin race engineeri satsin kans jonkin erilaisen paine laakerin vai vakiota käyttänyt, ja vaatiiko kytkin sylinterit jotain vahvempaa. Autosta saattaa tulla jotain projekti puolelle kunhan on ahdot pelissä mukana, nyt olis vaan tarkoitus ensin ajella sisään toi kone vaparina, kun kori tuli valmiiksi. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Yhtään konetta en oo ahtanu mutta mitä täälä lueskellu ja muutenki niin semmosen öljynputsarin alle tulevan jakolaipan saa vaikka biltemasta ja paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Vesikierron voinee otta kaasuläpän vesikierrosta.

      Kertokaa jos olette eri mieltä.

      Kaasuläppää(=huohottimen reikää) sillä lämmitetään, mutta taitaa ahdin olla sen verta kuumempi paikka että saman lämpöinen neste jäähdyttää turboa, kuin mikä lämmittää huohottimen.
      Olli.

      Comment

      • bimboy
        Newbiemmer
        • Jan 2011
        • 11
        • Espoo

        #4
        vois tehdä juu siitä kaasuläpan letkuista, ottaa siitä lohkosta vesi ahtimeen ja palauttaa vaikka ylävesi letkuun tms. siitä bilteman suoddattimen jalasta en ole jotenkin vakuuttunut, esim ottaako öljyn puhtaalta vai likaiselta puolelta... Eikö näihin koneisiin ole sellaisia jalkoja suodattimelle millä se suodattimen pohja kääntyy osoittamaan eteen päin. ainakin jossain näin kuvan sellaisesta, on tietoa vai oliko vain jokin itse tehty tms.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by bimboy View Post
          vois tehdä juu siitä kaasuläpan letkuista, ottaa siitä lohkosta vesi ahtimeen ja palauttaa vaikka ylävesi letkuun tms. siitä bilteman suoddattimen jalasta en ole jotenkin vakuuttunut, esim ottaako öljyn puhtaalta vai likaiselta puolelta... Eikö näihin koneisiin ole sellaisia jalkoja suodattimelle millä se suodattimen pohja kääntyy osoittamaan eteen päin. ainakin jossain näin kuvan sellaisesta, on tietoa vai oliko vain jokin itse tehty tms.
          Joo on tainnu jossain olla puhetta kyllä kummalta puolelta tuos bilteman mallis ottaa, mut ei voi muistaa. Se suodattimen jalka, missä on lähdöt öljyjäähdyttimelle, kääntää sen suodattimen eteenpäin, eli löytynee ainakin m20b25 malleista.

          Comment

          • bimboy
            Newbiemmer
            • Jan 2011
            • 11
            • Espoo

            #6
            Kiitoksia vastauksista, mites tuon kytkin asian kans onko tietoa kellään, on kai ollut jotain vaikeuksia saada kytkin pelittämään kunnolla aluksi.
            Mites noiden pa-suuttimien laita on jos tehotavoite on siel vajaan 300hp paikkeilla. Esim, onko haittaa jos laittaa "liian isot" suuttimet esimerkiksi jotain 600cc paikkeille, ja tämä vain siksi että jos joskus tulee tehtyä jokin isompi tehoinen kone niin olisi osat valmiina. Tuleeko ongelmia joutokäynnin kans tms. Moottorin ohjaukseksi tulee hestec, ja kaikki tarvittava siihen on jo olemassa paitsi itse yksikkö.

            Comment

            • Tuiske
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1441
              • Lempäälä

              #7
              Jos on säädettävä moottorinohjaus niin 600cc suuttimista ei kyllä pitäis mitään haittaa olla. Jos on vielä selvästi tuosta isommat niin tyhjäkäyntialueen säätäminen voi olla haastavaa kun suuttimien aukioloajat on silloin niin lyhyet, eli ei toimi silloin ihan niin hienostuneesti.
              Corvette C4 LT4 TURBO
              Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

              Comment

              • bimboy
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 11
                • Espoo

                #8
                Kytkimestä tietoa?!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎