memebuy23buy

E34 moottori sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • valojuova77
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 25
    • Kouvola

    E34 moottori sammuu

    Elikkäs kyseessä siis on 525ia vm.92 bemu.

    Auto käynnistyy kyllä hyvin ja käy ihan ok tyhjäkäynnillä, mutta kun koittaa painaa hiemankin kaasua niin moottori pitää möreää ääntä ja sammuu. Ihan kuin tukehtuisi. Mikä tälläistä voisi aiheuttaa? Vialliset puolat tai tulpat?
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1442
    • Lempäälä

    #2
    Tarkastappa kaasuläpän ja ilmamassamittarin välissä oleva paksu letku (tai putki) ja siinä samalla muutkin alipaineletkut että on ehjiä ja klemmarit kiinni.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2332
      • Espoo

      #3
      Itsellä teki juurikin tuollaista viallinen Maf.

      Normaalisti kävi tyhjäkäyntiä, vahingossa erehtyi painamaan kaasua niin mustaa usvaa putkesta ja sammui. Piuha vaan maffista irti niin toimi "normaalisti".

      Eli en sulkisi pois sitä mahdollisuutta.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • valojuova77
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 25
        • Kouvola

        #4
        Kiitos vinkeistä. En vielä ehtinyt muuta kokeilla, kuin ottaa tuon maffin piuhan irti. Käynnistyi taas normaalisti, kävi hyvin tyhjäkäyntiä, kunnes painoin hieman kaasua jolloin moottori taas sammui. Sitten uusi yritys, mutta nyt auto ei lähde edes käyntiin. Melkein lähtee, mutta ei.:think

        Noh, huomenna uutta yritystä ja onhan se helpompaa tutkia valoisaan aikaan.

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by valojuova77 View Post
          Kiitos vinkeistä. En vielä ehtinyt muuta kokeilla, kuin ottaa tuon maffin piuhan irti. Käynnistyi taas normaalisti, kävi hyvin tyhjäkäyntiä, kunnes painoin hieman kaasua jolloin moottori taas sammui. Sitten uusi yritys, mutta nyt auto ei lähde edes käyntiin. Melkein lähtee, mutta ei.:think

          Noh, huomenna uutta yritystä ja onhan se helpompaa tutkia valoisaan aikaan.
          Olisiko polttaineen saannissa ongelmia?

          Esim. pumppu rikki.

          Comment

          • valojuova77
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 25
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Olisiko polttaineen saannissa ongelmia?

            Esim. pumppu rikki.
            Jotain sellaista minäkin epäilen.

            Ja tosiaan, auto myös savuttaakin aika paljon.

            Comment

            • valojuova77
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 25
              • Kouvola

              #7
              Jaahas, elikkä nyt ehdin vähän tutkailla niitä letkuja ja olihan se putki/letku ilmamäärämittarilta moottorille ihan halki, paristakin kohtaa. Tässä siis ainakin yksi syy tuohon vikaan. Mikäs putki se muuten on nimeltään?

              Comment

              • Pretoriaani
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 3842
                • Hyvinkää, Finland

                #8
                Originally posted by valojuova77 View Post
                Jaahas, elikkä nyt ehdin vähän tutkailla niitä letkuja ja olihan se putki/letku ilmamäärämittarilta moottorille ihan halki, paristakin kohtaa. Tässä siis ainakin yksi syy tuohon vikaan. Mikäs putki se muuten on nimeltään?
                Imuputki tai niinsanottu haitariputki.
                I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                Comment

                • valojuova77
                  Newbiemmer
                  • Feb 2011
                  • 25
                  • Kouvola

                  #9
                  Noniin. Nyt on osia tilattu ja ehkä tällä viikolla pääsee rassaamaan auton kuntoon.

                  Yksi pieni ihmeellinen "vika" ilmeni viikonloppuna. Huomasin, että autoon on jäänyt palamaan matkamittarin valo. Eli kilometrilukema jäänyt päälle. Muut mittariston valot ovat sammuneet, mutta yksi jäi. :think

                  Parin kuukauden seisonnan ja talven tuomia harmejako tuo? Kuluttaako tuo paljon akkua?

                  Comment

                  • valojuova77
                    Newbiemmer
                    • Feb 2011
                    • 25
                    • Kouvola

                    #10
                    Imuputken vaihto ei juuri auttanut. Nyt epäilen huohotinputken tukkeutuneen, tai jotain sellaista. Kylmänä auto käynnistyi hyvin mutta lämmetessään alkoi käymään huonosti. Kaasun kun lyö pohjaan niin kierrokset nouset matalan mörinän kera johonkin kolmeen tonniin. Sen jälkeen kun päästää laskee kaasua niin auto sammuu.
                    Sekin vielä, että öljyä alkoi tihkumaan vähän jostain kolosta ja öljykorkin kohdalta. öljykorkissa oli myös sellaista valkeaa liejua.

                    Comment

                    • Axum
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 4416
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by valojuova77 View Post
                      Imuputken vaihto ei juuri auttanut. Nyt epäilen huohotinputken tukkeutuneen, tai jotain sellaista. Kylmänä auto käynnistyi hyvin mutta lämmetessään alkoi käymään huonosti. Kaasun kun lyö pohjaan niin kierrokset nouset matalan mörinän kera johonkin kolmeen tonniin. Sen jälkeen kun päästää laskee kaasua niin auto sammuu.
                      Sekin vielä, että öljyä alkoi tihkumaan vähän jostain kolosta ja öljykorkin kohdalta. öljykorkissa oli myös sellaista valkeaa liejua.
                      majoneesi on ihan normaalia näillä säillä öljyntäyttö korkissa varsinkin jos ajaa lyhyttä pätkää.. alkaako käymään huonosti kun lämmöt nousee alemmalle viivalle?

                      Itsellä oli muinoin vastaavanlainen vika, kylmänä kävi raskaasti ja kun lämmöt nousi ensimmäiselle viivalle niin alkoi röpöttää, sitä kesti aikansa kunnes DME meni "varaohjelmalle".

                      Vikana juurikin rikkinäinen lambda koska kylmänä käyttää osittaista arvoa ja lämpimänä kokonaista.
                      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                      - E39 528ia
                      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                      Puretaan 520ia -97
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                      Comment

                      • valojuova77
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 25
                        • Kouvola

                        #12
                        Originally posted by Axum View Post
                        majoneesi on ihan normaalia näillä säillä öljyntäyttö korkissa varsinkin jos ajaa lyhyttä pätkää.. alkaako käymään huonosti kun lämmöt nousee alemmalle viivalle?

                        Itsellä oli muinoin vastaavanlainen vika, kylmänä kävi raskaasti ja kun lämmöt nousi ensimmäiselle viivalle niin alkoi röpöttää, sitä kesti aikansa kunnes DME meni "varaohjelmalle".

                        Vikana juurikin rikkinäinen lambda koska kylmänä käyttää osittaista arvoa ja lämpimänä kokonaista.
                        Jeps. Alkaa käymään huonommin kun lämmöt nousee. Kaveri tuossa veikkaili, että kansi olisi halki, mutta mittasin puristukset ja ne ainakin oli ok. Tai jos se on ok, että jokaisesta tulpan kolosta sai mitattua 12-13bar paineet?

                        Tuo lambda on yksi epäilyn aihe. Nyt vaan joutuu odotella vähän lämpöisempää keliä, kun ei viitsi kädet naarmuilla rassata autoa parinkympin pakkasessa

                        Comment

                        • valojuova77
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 25
                          • Kouvola

                          #13
                          Jaahas, elikkäs se vika viimeinkin selvisi. Kansi halki. Uusi maksaisi 1400e

                          Täytyy vielä kysellä tutuilta josko tuon kannen jotenkin saisi vielä kuntoon. Mitähän tuollaisesta kansiviallisesta bemusta kehtaisi pyytää, jos myisi koko roskan pois?

                          Comment

                          • Haggis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1571
                            • Wackyland

                            #14
                            Jostain purkuautosta metsästät uuden kannen :think
                            Käyttis:Kia Optima TF

                            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                            Comment

                            • valojuova77
                              Newbiemmer
                              • Feb 2011
                              • 25
                              • Kouvola

                              #15
                              Juuh, eli vaihtokansi ja tiivistesarja hankittu. Saas nähdä mitä tästäkin remontista tulee

                              Comment

                              Working...
                              X