no niin eli tuli tänään avattua venttilikoppa ku alkoi säksätys kovenee. Annettiin auton noin 4h seisoo ennen kuin tehtiin mitään niin että osat tuntuivat huoneen lämpöisiksi. Sitten säädettiin imu ja pako 0,25mm ja sitten kaikki kiinni. Auto käyntiin ja säksätys tuntui olevan poissa ja hyvin lähti käyntiin, tässä vaiheessa kerkesin jo hurrata että hyvin se meni. Mutta sitten lämmettyään ei meinaa enään millään lähtee käyntiin ja saa pelleillä kaasun kanssa että saa käyntiin 10 minuuttia, ennen lähtenyt aina laakista, sammui pari kertaa koeajolla, ja sitten hirveä säksätys kuuluu vieläkin. Ajattelin nyt jättää auton yöksi talliin ja aamulla säätää kaikki 0,30mm. alun perin kun avattiin venttiilikoppa kaikki olivat noin 0,25-0,35mm. Kertokaahan nyt viisammat missä mättää???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 e34 venttiilien säätö pieleen
Collapse
X
-
Originally posted by nanar View Postno niin eli tuli tänään avattua venttilikoppa ku alkoi säksätys kovenee. Annettiin auton noin 4h seisoo ennen kuin tehtiin mitään niin että osat tuntuivat huoneen lämpöisiksi. Sitten säädettiin imu ja pako 0,25mm ja sitten kaikki kiinni. Auto käyntiin ja säksätys tuntui olevan poissa ja hyvin lähti käyntiin, tässä vaiheessa kerkesin jo hurrata että hyvin se meni. Mutta sitten lämmettyään ei meinaa enään millään lähtee käyntiin ja saa pelleillä kaasun kanssa että saa käyntiin 10 minuuttia, ennen lähtenyt aina laakista, sammui pari kertaa koeajolla, ja sitten hirveä säksätys kuuluu vieläkin. Ajattelin nyt jättää auton yöksi talliin ja aamulla säätää kaikki 0,30mm. alun perin kun avattiin venttiilikoppa kaikki olivat noin 0,25-0,35mm. Kertokaahan nyt viisammat missä mättää???
-
-
mä oon säätänyt faqista löytyvien ohjeiden mukaan... Antaa auton seistä yön yli ja säätö tiukkaan 0,30:neen.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Välykset on helppo laittaa perseelleen, vaikka välissä olisi kuinka monta rakotulkkia. Niitä epäkeskopaloja ei saa painaa yhtään liikaa, tai muuten venttiilit alkaa kantamaan.
Jos sormituntuma on hukassa, niin sopivan muotoinen työkalu epäkeskopalojen kääntämiseen on kaiken aa ja oo.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
joo no toivottasti on vaan nyt jotenkin mennyt pieleen, auto on muuten toiminut koko syksyn ja talven niin moitteettomasti että tuli oikein yllättäen, en enää muistanut miltä tuntuu kun auto seisoo vian takia. No kyllä ne osat oli melkein kylmän tuntuiset ku alettiin säätää, ja en usko että mitään piuhaa ollaan unohdettu ku kylmänä kaikki pelasi täydellisesti käynnistäessä ja ongelmat ilmeni vasta kun kone lämpeni. No huomenna 0,30mm...
Comment
-
Comment