Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 e34 venttiilien säätö pieleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nanar
    Newbiemmer
    • Oct 2010
    • 27
    • kymenlaakso

    535 e34 venttiilien säätö pieleen

    no niin eli tuli tänään avattua venttilikoppa ku alkoi säksätys kovenee. Annettiin auton noin 4h seisoo ennen kuin tehtiin mitään niin että osat tuntuivat huoneen lämpöisiksi. Sitten säädettiin imu ja pako 0,25mm ja sitten kaikki kiinni. Auto käyntiin ja säksätys tuntui olevan poissa ja hyvin lähti käyntiin, tässä vaiheessa kerkesin jo hurrata että hyvin se meni. Mutta sitten lämmettyään ei meinaa enään millään lähtee käyntiin ja saa pelleillä kaasun kanssa että saa käyntiin 10 minuuttia, ennen lähtenyt aina laakista, sammui pari kertaa koeajolla, ja sitten hirveä säksätys kuuluu vieläkin. Ajattelin nyt jättää auton yöksi talliin ja aamulla säätää kaikki 0,30mm. alun perin kun avattiin venttiilikoppa kaikki olivat noin 0,25-0,35mm. Kertokaahan nyt viisammat missä mättää???
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16503
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by nanar View Post
    no niin eli tuli tänään avattua venttilikoppa ku alkoi säksätys kovenee. Annettiin auton noin 4h seisoo ennen kuin tehtiin mitään niin että osat tuntuivat huoneen lämpöisiksi. Sitten säädettiin imu ja pako 0,25mm ja sitten kaikki kiinni. Auto käyntiin ja säksätys tuntui olevan poissa ja hyvin lähti käyntiin, tässä vaiheessa kerkesin jo hurrata että hyvin se meni. Mutta sitten lämmettyään ei meinaa enään millään lähtee käyntiin ja saa pelleillä kaasun kanssa että saa käyntiin 10 minuuttia, ennen lähtenyt aina laakista, sammui pari kertaa koeajolla, ja sitten hirveä säksätys kuuluu vieläkin. Ajattelin nyt jättää auton yöksi talliin ja aamulla säätää kaikki 0,30mm. alun perin kun avattiin venttiilikoppa kaikki olivat noin 0,25-0,35mm. Kertokaahan nyt viisammat missä mättää???
    Ensinnäkin oliko osat todella huoneen lämp. ja toiseksi, mikä on ohjearvo välyksille ? Vai irtosiko homman yhteydessä joku piuha mitä ei ole huomattu ?

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      mä oon säätänyt faqista löytyvien ohjeiden mukaan... Antaa auton seistä yön yli ja säätö tiukkaan 0,30:neen.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Välykset on helppo laittaa perseelleen, vaikka välissä olisi kuinka monta rakotulkkia. Niitä epäkeskopaloja ei saa painaa yhtään liikaa, tai muuten venttiilit alkaa kantamaan.
        Jos sormituntuma on hukassa, niin sopivan muotoinen työkalu epäkeskopalojen kääntämiseen on kaiken aa ja oo.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • nanar
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 27
          • kymenlaakso

          #5
          joo no toivottasti on vaan nyt jotenkin mennyt pieleen, auto on muuten toiminut koko syksyn ja talven niin moitteettomasti että tuli oikein yllättäen, en enää muistanut miltä tuntuu kun auto seisoo vian takia. No kyllä ne osat oli melkein kylmän tuntuiset ku alettiin säätää, ja en usko että mitään piuhaa ollaan unohdettu ku kylmänä kaikki pelasi täydellisesti käynnistäessä ja ongelmat ilmeni vasta kun kone lämpeni. No huomenna 0,30mm...

          Comment

          • nanar
            Newbiemmer
            • Oct 2010
            • 27
            • kymenlaakso

            #6
            niin ja näin näppituntumalla kone lämpöisenä kun kokeili jokaista venttiiliä niin ei ainakaan siltä tuntunut että kanttaisi mutta katotaan huomenna sitten kun on oikeasti seisonut yön yli...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎