joo eli tuli tuossa säädetty venttiilit, vaihdettua jarrupaloja ja öljyt. Samalla ilmeni että syylärin yläletku oli huonossa hapessa joten vaihdettii ja samalla tietysti vettä joutui vähäsen laskee pois. Nyt olen tänään yrittänyt ilmata autoa mutta huonolla tuloksella. 1,5l pullo paisarin päälle täyteen nestettä on kokeiltu kahteen otteeseen 15-30minuutia aina kerrallaan ja ilmaus ruuvia termarin päältä on availtu, ja ylämäessäkin on yritetty. Jotenkin tuntuu että ilmaa vaan aina tulee lisää ku puristelee vesiletkuja ja antaa hieman kierroksia. Nestettä ei ole oikeastaan yhtään hävinnyt viimeisen 10000km aikana ja kaikki toiminut niin kuin pitää ennnen tätä huoltoa. Nyt auto käy tasaiseen yläkierroksia välillä noin 900rpm välillä jopa enemmän käydessä ihanan tasaisesti ja sitten kun painaa kaasua reippaammiin kiekat tippuu noin 0,5s ja meinaa jopa sammua ja sitten vasta ottaa kaasun. Auto myös käynnistyy tosi huonosti, ennen käynnistynyt moitteetta. Voiko olla että kansipahvi alkaa olla valmis??? Jotenkin vaan epäilyttää ku ei ole ollut mitään siihen viittaavaa viimeisen 6kk aikana? Kertokaa viisammaat mielipiteitä tai kokemuksia????
Announcement
Collapse
No announcement yet.
535 e34 ilmausongelmia
Collapse
X
-
En todellakaan usko että kansipahvi on mennyt jos ei ole ongelmia ollut ennen tuota remppaa. Käynti häiriöihin ei kyllä vaikuta jos ilmaa on järjestelmässä.
Ilmasitko kone käynnissä vai ei?
Olen jonkun kerran ilmannut E34 535. Keula ylämäkeen, kone sammuksissa ilmausruuvi auki nesteitä sisään. Ei ole kovin monimutkainen juttu. Ei tarvitse näihin mitään pullo patentteja. Sitten kokeilee, kone käyntiin ja tsekkaa kiertääkö nesteet. Lirittääkö paisariin? Ja jos tulee lämmintä ilmaa niin homma ok. Jos joku väittää että näissä on monimutkainen juttu ilmata niin sitten on pitänyt itsellä käydä vaan helvetinmoinen tuuri joka kerta.
Jos käynti häiriöitä on niin veikkaisin että venttiilien säätö mennyt vituilleen. Oliko kone kylmä ja mihin säädit ne venat?Last edited by Haju69; 10-02-2011, 18:37.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
kyllä paisari on ko. Autossa niin korkealla ettei ole ikinä tarvinnut viritellä limupulloa tai keulaa ylemmäksi..- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View Postkyllä paisari on ko. Autossa niin korkealla ettei ole ikinä tarvinnut viritellä limupulloa tai keulaa ylemmäksi..
Mutta se on fakta että ei tuo missään nimessä vaikea juttu ole M30 moottorin kanssa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
joo eli kone taisi olla käynnissä silloin kuin avasin sitä ilmausruuvia ylämäessä kokeiltaessa, myös pihassa taisin kokeilla kone sammuksissa mutta auto oli tasaisella alustalla silloin. pitääkö nesteiden olla kylmät silloin kuin ilmaa?? Nesteet kyllä kiertää ja paisarissa lirittää. lämmintä tuntuu tulevan sisälle. Venttiilit säädettiin 0,30mm ja kone tuntuu kävän hiljaisemmin kuin ennen silloin kun olen saanut toimimaan niin en usko että siinä vika...
Originally posted by Haju69 View PostEn todellakaan usko että kansipahvi on mennyt jos ei ole ongelmia ollut ennen tuota remppaa. Käynti häiriöihin ei kyllä vaikuta jos ilmaa on järjestelmässä.
Ilmasitko kone käynnissä vai ei?
Olen jonkun kerran ilmannut E34 535. Keula ylämäkeen, kone sammuksissa ilmausruuvi auki nesteitä sisään. Ei ole kovin monimutkainen juttu. Ei tarvitse näihin mitään pullo patentteja. Sitten kokeilee, kone käyntiin ja tsekkaa kiertääkö nesteet. Lirittääkö paisariin? Ja jos tulee lämmintä ilmaa niin homma ok. Jos joku väittää että näissä on monimutkainen juttu ilmata niin sitten on pitänyt itsellä käydä vaan helvetinmoinen tuuri joka kerta.
Jos käynti häiriöitä on niin veikkaisin että venttiilien säätö mennyt vituilleen. Oliko kone kylmä ja mihin säädit ne venat?
Comment
-
-
Sääditkö kylmällä koneella venttiilit? Ilmaus ok jos koneenlämmöt pysyy kurissa ja lämmintä ilmaa piisaa sisälle.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Ilmaus tosiaan voi olla ihan OK. Jos lämmöt pysyy normaalissa, sisälle tulee kunnolla lämmintä ja paissarissa neste kiertää niin ei siellä ainakaan isoa ongelmaa ole. Jos näin toimii niin ei muuta kuin paissarin korkki kiinni ja ajo lämpimäksi. Sitten kun kun kone jäähtyy niin kannattaa käydä puristelemassa ylävesiletkua. Jos kylmänä on paineet järjestelmästä " hävinny" niin ei oo ilmoja.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostSääditkö kylmällä koneella venttiilit? Ilmaus ok jos koneenlämmöt pysyy kurissa ja lämmintä ilmaa piisaa sisälle.
Comment
-
-
Ymmärsinkö siis oikein, auto käy tyhjäkäyntiä ylikierroksilla +900rpm? Ja auto meinaa sammua, kun laskee kaasun? Venttiileitä säädettäessähän pitää tyhjäkäyntiventtiili irroittaa, veikkaisin vikaa siihen suuntaan. Oireileeko siis aina tyhjäkäynnillä? Kokeile irroittaa tyhjäkäynnillä tyhjäkäyntimoottorin piuha, muuttuuko käynti?
Comment
-
-
ei vika on siinä että kylmänä kaikki tuntuu toimivan kierrokset 700rpm ja sillee, sattaa toimia 30 minuuttia lämpöisenä. ja sitten yhtäkkiä tyhjäkäynnillä kierrokset ei laske alle 900rpm mutta pysyy kyllä käynnissä mutta jos painaa kaasua meinaa sammuu, ajaessa ei vastaa heti kaasuun vaan tuntuu röpeltävän sekunnin verran ja sitten lähtee vetää... Voisko olla ilmamassamittari, välillä toimii välillä ei? Sitten äsken kävin kokeilemassa, kylmänä hyvin lähti käymään ja pelasi noin 10 km ja sitten sama laulu, ajoin pihalle annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä joka oli noin 1300rpm ja yhtäkkiä noin 5 min päästä kierrokset tippuivat normaaliin 700rpm ja kone taas vastasi kaasuun, siis täh????
tänään kävin taas kokeilemassa niin kylmänä pelasi loistavasti mutta heti kun lämpesi alkoi taas sama vika. Ajoin pihalle ja avasin paisarin, tuntui olevan hvin painetta mutta sieltä tuntuu tulevan ilmakuplia ihan hyvinkin niin että melkein kuplii ulos reiästä aina kun antaa kaasua, tyhjäkäynnillä ei oikeastaan yhtään kupli mutaa heti kun antaa kaasu niin ilmaa tulee, onko siis kansipahvi nyt sitten kuitenkin mennyt? Voiko ongelmat syntyä siitä kun kansipahvi vuotaa niin kerää ilmaa kannen alla jolloin auto alkaa käymään huonosti ja nostaa kierroksia?Last edited by nanar; 11-02-2011, 13:14.
Comment
-
-
M30:n ilmaaminen on lastenleikkiä.
Ilmamäärämittari jumittaa jostain syystä, itsellä ollut vastaavaa ongelmaa kierrosten/käynnin kanssa yli -30 pakkasilla.
Comment
-
-
Onko mitä eroa, ilmaako ilmaruuvi auki vaiko kiinni? Hemin mukaan (e36 ilmausohje) ilmaruuviin ei tarvitsisi koskea. Entä onko mitä vaikutusta, jos ilmaa tasaisella maalla, jos ei ole mahiksia saada keulaa ylös?:think
Itsellä on siis e34 520i, koneena m50.nyk: e39 520i -98
ennen: e34 520i -94
Comment
-
Comment