Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pyyhkijäongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • UMP-Blitz
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 10

    E34 pyyhkijäongelma

    Hermoja riipova onkelma! BMW 525tds vm -92
    Nokinuijan pyyhkijät ei saatana ota toimiakseen joten leimaus on kiven alla. Kapistuksessa oli sulakerasiassa pienehkö kyrvähdys taannoin, kun vehje oli nykyisen ex-vaimoni käytössä. Kärähdyksen syytä ei tiedossa mutta epäilen hapettumista ja huonoa kontaktia hehkujen sulakepinnoissa ja sitäkautta valokaarishouta. Johdot korjattu ja sulakkeet paikallaan.

    Pyyhkijät toimii vain täysnopeudella ja pysähtyvät keskelle lasia heti kun tiputtaa nopeutta eli "park-asentopinnalle" ei mene virtaa. Kokeiltu toista moottoria, toista pyyhinviikseä ja toista aivolootaa, general modulea joka oli hieman eri numeroinnilla kuin alkuperäinen (johtuen sähkökattoluukusta yms). Sama vika jatkuu. Vittuunnuttu ankarasti ja kokeiltu tämän jälkeen kaverin kötöstelemää releohjaushimmeliä tilalle. Saatu aikaiseksi pyyhkijät kahdella eri nopeudella ja aktivointi pissapojalta sekä pysähtymättömyys ennen akun loppumista, eli vimpain menee yli park-asennon ja jatkaa pyyhkimistä aina vaan. Harkinnassa siirtää autoa noin 15 metriä josta paaliautoja hakee Kuusakoski oy. Alkoholismi ei nyt tule ratkaisuna kysymykseenkään joten viimeisenä oljenkortena kitisen täällä.

    Vehje Tuusulassa, hyvät neuvot olisi tarpeen. Kellä mielenkiintoa on, saa rahaa vastaan pistää kuntoon.
    Vaihtoehtoina paalikasa bemulle ja köysi kaulaan itelle.
  • promille
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2009
    • 276
    • Valkeakoski

    #2
    Olisiko vika mahdollisesti löysässä vivustossa? Oma työlintta (toi-ota hai-eis) teki samaa ja vivuston vaihdolla korjaantui. Mittarissa oli tuolloin 500tkm
    e61

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by UMP-Blitz View Post
      Hermoja riipova onkelma! BMW 525tds vm -92
      Nokinuijan pyyhkijät ei saatana ota toimiakseen joten leimaus on kiven alla. Kapistuksessa oli sulakerasiassa pienehkö kyrvähdys taannoin, kun vehje oli nykyisen ex-vaimoni käytössä. Kärähdyksen syytä ei tiedossa mutta epäilen hapettumista ja huonoa kontaktia hehkujen sulakepinnoissa ja sitäkautta valokaarishouta. Johdot korjattu ja sulakkeet paikallaan.

      Pyyhkijät toimii vain täysnopeudella ja pysähtyvät keskelle lasia heti kun tiputtaa nopeutta eli "park-asentopinnalle" ei mene virtaa. Kokeiltu toista moottoria, toista pyyhinviikseä ja toista aivolootaa, general modulea joka oli hieman eri numeroinnilla kuin alkuperäinen (johtuen sähkökattoluukusta yms). Sama vika jatkuu. Vittuunnuttu ankarasti ja kokeiltu tämän jälkeen kaverin kötöstelemää releohjaushimmeliä tilalle. Saatu aikaiseksi pyyhkijät kahdella eri nopeudella ja aktivointi pissapojalta sekä pysähtymättömyys ennen akun loppumista, eli vimpain menee yli park-asennon ja jatkaa pyyhkimistä aina vaan. Harkinnassa siirtää autoa noin 15 metriä josta paaliautoja hakee Kuusakoski oy. Alkoholismi ei nyt tule ratkaisuna kysymykseenkään joten viimeisenä oljenkortena kitisen täällä.

      Vehje Tuusulassa, hyvät neuvot olisi tarpeen. Kellä mielenkiintoa on, saa rahaa vastaan pistää kuntoon.
      Vaihtoehtoina paalikasa bemulle ja köysi kaulaan itelle.
      uusi se sähköboksi, pyyhkijöille on kaksi sulaketta ja kun toinen niistä palaa (tai johto sulaa poikki tms.) niin pyyhkijät toimivat edelleen mutta vain kuvailemallasi tavalla.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • UMP-Blitz
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 10

        #4
        Ziisös

        Tarkoittanet sulakeboksia. Siellähän on saatanallinen nyytti johtoja, joissa löysiä ei juuri ollenkaan... Loora ei nouse juurikaan paikaltaan. Kuulostaa äkkiseltään hurjalta ja aikaavievältä hommalta. Huh! Mistähän sellaisen ehjän sulakelootan saisi, ja mitenköhän se olisi viisainta vaihtaa. Kenen hermot sen kestää... paljon kysymyksiä. No ehkäpä se vika piilee siellä, kiitoksia vinkistä!

        Comment

        • bimmer_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 851
          • Keskisuomi

          #5
          Joo samaa täällä.. e34 520i M50

          Olen tästä ongelmasta kysellyt ahkerasti täällä, mutta selitystä ei ole löytynyt.. Itse kanssa purkanut auton atomeiksi, mutta noup kaikki on niinkuin pitääkin.. Toimiiko sulla pyyhkiät normaalisti kun auto on sammuksissa, mutta virrat päällä? Silloin itsellä toimii kuin pitääkin, vika ilmenee vasta kun käynnistän auton.
          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

          e46 320i Touring -04
          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

          Comment

          • UMP-Blitz
            Newbiemmer
            • Nov 2007
            • 10

            #6
            Ei toimi käydessä eikä sammuksissa. Tarvinnee ottaa rojektiksi sen sulakehässäkän vaihto kokonaisuudessaan.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎