Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M20B25 käynnistys ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 60
    • Jyväskylä

    E34 M20B25 käynnistys ongelma.

    BMW E34 ,525i , vm 1990

    Ongelma on seuraava, auto ei käynnysty kunnolla, ei käy kaikilla pyttyillä, jos tarpeeksi kauan sahata, niin lähtee käyntiin, ja värinä on kova, ja auto sammuu hetken päästä, pitää painaa kaasua että se on käynnissä,.selvästi käy muutamalla pyttyllä vaan. tänään ostin uuden virranjakajan kannen + pyörijän, ei autanut, sama ongelma, Sytytys tulpiin tulee kipinä jokaiselle sylinterille! johdot tarkistettu. Bensa tulee koneeseen, käynnistyksen(yritämisen) jälkeen sytytystulpat ihan märät (bensa + karsta)Sytytystulpat vaihdettu pari tuhatta km sitten NGK R.

    Missä vika vois olla? kampiakselin tunnistin rikki? Sytytspuola?
  • Valtsude
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 739
    • Jyväskylä

    #2
    Koita putsata ICV/tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti. Auttaa melko varmasti.
    E34

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Valtsude View Post
      Koita putsata ICV/tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti. Auttaa melko varmasti.
      +1.

      Tai sitte jako pompannu hampaalla.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6168
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Valtsude View Post
        Koita putsata ICV/tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti. Auttaa melko varmasti.
        Tarkennus tohon lisäilmaluistimeen, missä kohtaa se on M20B25 moottorissa
        :think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Sädde View Post
          Tarkennus tohon lisäilmaluistimeen, missä kohtaa se on M20B25 moottorissa
          :think
          Päälimmäisenä kaasuläppäkotelon vieressä.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6168
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Päälimmäisenä kaasuläppäkotelon vieressä.

            Kiitos, eli sama kuin tyhjäkäynti moottori...
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Sasha
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 60
              • Jyväskylä

              #7
              No niin auto saatu melkein kuntoon,..
              Tehty: ilmamassamittarista johto irti.. kierokset nousee, pakoputkesta tulee paksua valkoista savua, bensa haisee..
              Ajettu (ilmamassamittarin johto irralla) noin 1 km, auto lähtee, , tuntuu että kaikki sylinterit toimii, painaa enemmän kaasua, niin kierokset ei tahdo nousta, auto nykkii,
              Sen jälkeen laitoin ilmamassa johdon takaisin kiinni, auto käynystyy, tuntuu että kaikki on kunnossa(!?) Taas kun irrottaa ilmamassa johtoa niin ei hirveesti tapahtu muutoksia, kierokset ihan vähän nuosee, ei muuta,

              HUOM! ennen kuin lähdin ajamaan autoa, oli niin:
              Ilman ilmamassamittarin johtoa auto pysyi käynnissä, sitten ku liitin sen johdon takaisin auto sammuu melkein heti!

              Nyt tyhjäkäyntillä kun kirokset tippuu noin 550-600rpm/m niin öljymerkkivalo syttyy!! sitten kone taas nostaa itsestään ku öljymerkki valo palaa kierokseen noin 700-800rpm, sitten se sammuu, eli lähinnä että se melkein vilkuu öljymerkkivalo, riippuu ihan kuinka alhaisia kieroksia, Jos painaa vähänkin kaasua niin se ei palaa.

              Auto missä se oli 2 päivää ja yritetty saada käyntiin , sinne auton alle muodostui lammikko öljyä! Sen jälkeen kun ajanut sen 1 km, laitoin uuteen paikkaan (parkkipaikka) öljyä on tippunut pari tippaa lumelle
              Katsottu tarkemmin , näyttää siltä että ohjaustehostimesta sitä' öljyä tullut, ainakin säiliö on alle puolet, voi olla että se on vain sitä nestettä..
              moottorin öljytikku näyttää että moottorista öljyä ei vähentänyt.


              moottorin öljy haisee bensalle!

              Tyhjäkäyntimoottori nyt otettu pois, tarkoitus putsata(siinä sisällä aika likainen, öljyssä tai bensassa , en oikein saanut selvä) Sitten siitä tuleva kuminen letku oli useimista kohdasta rikki/halki.

              Nyt autolla ei ajettu metriakaan,eikä käynnistetty. Nyt puhdistan tyhjäkäyntimoottoria ja letku menee uusiksi.

              Eli loppussa kysymykset:

              öljymerkkivalo, miksi syttyy,

              Ilmamassamittari rikki? jos antaa väärät seokset , sen takia karsta tulee niin paljon, tai oli vaan liikaa bensaa, koska yritetty saada sitä käyntiin pari kymmentä kertaa, bensaa on mennyt ainakin 5 litraa, 98 E5.
              +Nyt niin kuin mainitsin, vaikka ilmamassamittarista on otettu tai laitettu takaisin johto niin ei tapahtu muutoksia, onko se normaalia? (ennen ku liitin johdot , auto sammui melkein heti)

              Mitkä on normaalit tyhjäkäynti kierokset?

              Onko mahdollista että öljymerkkivalo palaa koska ohjaustehostimessa liian vähän ainetta?

              miten ilmamassamittarin puhdistaminen tapahtuu, onko tarkkoja ohjeita? (miten se irrotella, käsittellä jne) ostin ainakin CRC air sensor clean, suhketta

              Sama tyhjäkäyntimoottorin puhdistus, samalla aineella? varmaan ihan suikutamalla sinne sisään vai?
              Last edited by Sasha; 22-02-2011, 21:38.

              Comment

              • Sasha
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 60
                • Jyväskylä

                #8
                No niin, nyt utsattu tyhjäkäynystin moottori, + uusi letku, laitettu kaikki paikalle , auto käynnistyy
                MUTTA, pakoputkesta tulee karstaa aika paljon, kokeilin ajamaan autolla
                sama vika auto sammuilee, kierokset ei tahdo nousta tai jos nousee niin tuntuu että autoon tullut 50 hp lisää, huomasin ajossa että kulutusmittari näyttä yli 30litraa/100km, eli viisari meni kokonaan piiloon! mut yli 30 L kuitenkin!! auto pätkii, nykkii, sammuilee!
                Otettu ilmamassamittarista johti irti, moottori toimii, kun ajan niin samat oireet kuin johdon kanssa, mut kulutusmittari näyttää kuitenkin yli 10 litraa mut ei kuitenkaan yli 30!


                Otettu nyt ilmamassa mittari pois, siinä putkessa mikä menee mittarista ruiskuun, se on jäässä, vedessä(jääpaloja...), öljyssä! aika likainen!

                nyt pudistan sen putken + ilmamassamittarin,

                Nyt ois kova epäilys että ilmamassamittari, mennyt rikki.
                Voiko sitä mitenkään tarkistaa?? yleismittarilla?

                Comment

                • Sasha
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 60
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Sasha View Post
                  No niin, nyt utsattu tyhjäkäynystin moottori, + uusi letku, laitettu kaikki paikalle , auto käynnistyy
                  MUTTA, pakoputkesta tulee karstaa aika paljon, kokeilin ajamaan autolla
                  sama vika auto sammuilee, kierokset ei tahdo nousta tai jos nousee niin tuntuu että autoon tullut 50 hp lisää, huomasin ajossa että kulutusmittari näyttä yli 30litraa/100km, eli viisari meni kokonaan piiloon! mut yli 30 L kuitenkin!! auto pätkii, nykkii, sammuilee!
                  Otettu ilmamassamittarista johti irti, moottori toimii, kun ajan niin samat oireet kuin johdon kanssa, mut kulutusmittari näyttää kuitenkin yli 10 litraa mut ei kuitenkaan yli 30!


                  Otettu nyt ilmamassa mittari pois, siinä putkessa mikä menee mittarista ruiskuun, se on jäässä, vedessä(jääpaloja...), öljyssä! aika likainen!

                  nyt pudistan sen putken + ilmamassamittarin,

                  Nyt ois kova epäilys että ilmamassamittari, mennyt rikki.
                  Voiko sitä mitenkään tarkistaa?? yleismittarilla?
                  tai lambda anturi?
                  ruisku anturi?
                  läppäasento anturi?
                  ruiskuboxi?
                  tai kaikki yhdessä..
                  eiks kellä ollut samoja oireita?

                  Comment

                  • Sasha
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 60
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ongelmat jatkuu...
                    Nyt auto lähtee käyntiin lämpimänä ilman ongelmia, ajossakin käytäytyy normaalisti, ei mitään.,
                    Kylmänä, lähtee käyntiin ja jos/kun painaa kaasua kierokset nousee ja putoa nollille, ja jos ei putoa niin ensimäiset 2 km auto nykkii, pätkii välillä sammuu, tuntuu että bensa on loppunut ja jos sammuu niin vaikeasti lähtee käyntiin sen jälkeen.. sitten noin 2 km jälkeen(kone jonkun verran lämmin?) taas toimii ok.

                    tähän asti tehty:
                    sytytystulpat
                    virranjakajan kansi, + pyörijä.
                    ilmamassa mittari puhdisettu,
                    kaasuläppäasento tunnistin, puhdistettu
                    lämpöanturi, tarkistettu
                    öljyt+suodatin vaihdettu

                    Help help help!!

                    Comment

                    • Valtsude
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 739
                      • Jyväskylä

                      #11
                      ICV aiheuttaa just tuonlaisia ongelmia likaantuessaan. Ootko varmasti putsannu sen kunnolla?
                      E34

                      Comment

                      • Sasha
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 60
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Auto toimii normaalisti, en tiedä mistä se johtui, ongelma, voi olla että bmw ei tykkänyt vaan pakkasesta .
                        Nyt 5 päivän aikana ajettu noin 300km, keli + puolella.
                        Bensa tankiin laitettu, RED LINE SI-1 ainetta. (tähän mennessä RED LINE öljyt ja muut tuotteet tosiaankin toiminnut, suosittelen kaikille )
                        Voi olla myös että joku ruisku ventiili oli tukossa/jumissa
                        tai sitten tyhjäkäynti ICV moottori oli jäässä/jumissa vaikka oli puhdistettu CRC air sensor- spraylla, (pitää joskus puhdistaa CRC jarrupuhdistus aineella)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎