Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone tukehtuu kaasua annettaessa e34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • punainenbemu
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 23
    • Kouvola

    Kone tukehtuu kaasua annettaessa e34

    Vein autoni korjaamolle alunperin seilaavan tyhjäkäynnin takia, sekä muiden vikojen. Auton sain nyt katsastuksesta läpi, päästöt kunnossa jne. mutta tyhjäkäynti seilaa edelleen, tekee aika isoa liikettä jossain 1500-2000 paikkeilla ja kummaa on, että se tekee sitä vain joskus :think
    Auto pelasi korjaamolta hakemisen jälkeen pari päivää hyvin lukuunottamatta tyhjäkäynnin seilaamista, josta nyt ei haittaa ajamiseen ollut. OLi vaihdettu ilmamäärämittaria, ilmanputsarin koppaa, kaikenlaista vikaa mitä olivat huomanneet konehuoneessa, niin oli korjattu.
    Eilen uusi vika kuitenkin ilmeni. Bensamittaria olin aluksi ihmetellyt ja epäilin sen toimivuutta,koska se oli koko ajan varoitusvalolla. Syy selvisi, olin tankannut liian vähän ja kun laitoin 20 litraa bensaa, niin johan liikahti neula sinne minne pitikin. Uuteen vikaan kuitenkin:
    - elikkä olin ajanut kauppaan ja jätin auton parkkiin varttitunniksi. Kun käynnistin moottorin niin auto ei vastannut enää kaasuun kunnolla vaan tuntui tukehtuvan jotenkin. vatkasin kaasupoljinta ja hiljalleen kone heräili normaaliksi. Tuolloin siis varoitusvalo vielä paloi, eli bensaa oli aika vähän. ( olen monasti ajellut vähillä bensoilla ). Tankkasin heti perään n. 7 litraa ja se ei paljon neulaa nostanut mittarissa. Sama vika toistui toisen kaupan parkkipaikalla kun kävin kaupassa 15min ja palasin, käynnistin koneen ja taas tukehtelua alkoi ilmetä

    Korjaamolla epäiltiin että liian vähillä bensoilla ajaminen olisi päästänyt jotenkin ilmaa systeemiin.. ja lähtisi ajan kanssa pois, eli aina pitäisi olla bensaa vähintään n. puoli tankkia kun ajelee.
    En tiedä syytä. Välillä ajaessa tuntuu että auto herää vasta isoilla kierroksilla, pienemmilläkin tuntuu ihan hyvin vetävän mutta joskus tuntuu että vähän miettii kun pitäisi kiihdyttää.

    Korjaamo tuli kalliiksi kaikkine remppoineena ja jos sen sinne veisin taas ihmeteltäväksi, niin en tiedä löytävätkö mitään tällä kertaa enää. Ilmamäärämittarikin oli purkaamolta ostettu mutta eivät he siinä mitään vikaa löytäneet.. eli en sitten tiedä onko kyseessä imuvuoto vai tuo mistä he kertoivat bensan suhteen?
    Ovat ainakin tarkastaneet kaiken minkä vioiksi kokivat.. auto oli vuotanut öljyä, pakoputki on hitsattu, jotkut ilmanpaineletkut oli liitetty väärin jne.
    ne on korjattu.

    Vika ei siis ilmene tosiaankaan koko ajan. Tyhjäkäynti saattaa yhtäkkiä alkaa seilaamaan, kunnes taas palaa normaaliksi vähän ajan kuluttua. Yleensä käynnistyksen jälkeen on tehnyt tuota tukehtelua alkukaasulla, mutta miksei liikennevaloissakin jos sille päälle sattuu :think


    Auto on nyt korjaamon jäljiltä ollut pikkasen sähäkämpi, eli ripeämpi, mutta jäi vähän sellainen maku suuhun, että osa ongelmasta jäi edelleen kytemään. Oli tuota ennenkin havaittu tukehtelua ja tyhjis oli mitä oli, ilmanputsaria siitä epäiltiin mutta eipä sekään sitä korjannut.
    Rahaa paloi 2000e kaikkiin korjauksiin ympäri autoa ja 6 korjaamoa saatiin kiertää

    Kyllä tuon summan edestä luulisi jo tuommoinen vikakin pysyvän poissa mutta ei.
    Last edited by punainenbemu; 01-03-2011, 00:35.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16355
    • Leppävirta

    #2
    No ainakin oireet on ikäänkuin samanlaiset kuin aikoinaan oli itsellä E34 535 mallisessa autossa silloin kun Lambda anturi oli paskana. Et tuosta maininnut mitään.. Onko sitä siis vaihdettu? Tosin luulisi päästöissä näkyvän. Mutta jos se ei vielä edellisessä päästömittauksessa ole ollut hajalla.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Moottorin lämpötila-anturit?

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16457
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by punainenbemu View Post
        Vein autoni korjaamolle alunperin seilaavan tyhjäkäynnin takia, sekä muiden vikojen. Auton sain nyt katsastuksesta läpi, päästöt kunnossa jne. mutta tyhjäkäynti seilaa edelleen, tekee aika isoa liikettä jossain 1500-2000 paikkeilla ja kummaa on, että se tekee sitä vain joskus :think
        Auto pelasi korjaamolta hakemisen jälkeen pari päivää hyvin lukuunottamatta tyhjäkäynnin seilaamista, josta nyt ei haittaa ajamiseen ollut. OLi vaihdettu ilmamäärämittaria, ilmanputsarin koppaa, kaikenlaista vikaa mitä olivat huomanneet konehuoneessa, niin oli korjattu.
        Eilen uusi vika kuitenkin ilmeni. Bensamittaria olin aluksi ihmetellyt ja epäilin sen toimivuutta,koska se oli koko ajan varoitusvalolla. Syy selvisi, olin tankannut liian vähän ja kun laitoin 20 litraa bensaa, niin johan liikahti neula sinne minne pitikin. Uuteen vikaan kuitenkin:
        - elikkä olin ajanut kauppaan ja jätin auton parkkiin varttitunniksi. Kun käynnistin moottorin niin auto ei vastannut enää kaasuun kunnolla vaan tuntui tukehtuvan jotenkin. vatkasin kaasupoljinta ja hiljalleen kone heräili normaaliksi. Tuolloin siis varoitusvalo vielä paloi, eli bensaa oli aika vähän. ( olen monasti ajellut vähillä bensoilla ). Tankkasin heti perään n. 7 litraa ja se ei paljon neulaa nostanut mittarissa. Sama vika toistui toisen kaupan parkkipaikalla kun kävin kaupassa 15min ja palasin, käynnistin koneen ja taas tukehtelua alkoi ilmetä

        Korjaamolla epäiltiin että liian vähillä bensoilla ajaminen olisi päästänyt jotenkin ilmaa systeemiin.. ja lähtisi ajan kanssa pois, eli aina pitäisi olla bensaa vähintään n. puoli tankkia kun ajelee.
        En tiedä syytä. Välillä ajaessa tuntuu että auto herää vasta isoilla kierroksilla, pienemmilläkin tuntuu ihan hyvin vetävän mutta joskus tuntuu että vähän miettii kun pitäisi kiihdyttää.

        Korjaamo tuli kalliiksi kaikkine remppoineena ja jos sen sinne veisin taas ihmeteltäväksi, niin en tiedä löytävätkö mitään tällä kertaa enää. Ilmamäärämittarikin oli purkaamolta ostettu mutta eivät he siinä mitään vikaa löytäneet.. eli en sitten tiedä onko kyseessä imuvuoto vai tuo mistä he kertoivat bensan suhteen?
        Ovat ainakin tarkastaneet kaiken minkä vioiksi kokivat.. auto oli vuotanut öljyä, pakoputki on hitsattu, jotkut ilmanpaineletkut oli liitetty väärin jne.
        ne on korjattu.

        Vika ei siis ilmene tosiaankaan koko ajan. Tyhjäkäynti saattaa yhtäkkiä alkaa seilaamaan, kunnes taas palaa normaaliksi vähän ajan kuluttua. Yleensä käynnistyksen jälkeen on tehnyt tuota tukehtelua alkukaasulla, mutta miksei liikennevaloissakin jos sille päälle sattuu :think


        Auto on nyt korjaamon jäljiltä ollut pikkasen sähäkämpi, eli ripeämpi, mutta jäi vähän sellainen maku suuhun, että osa ongelmasta jäi edelleen kytemään. Oli tuota ennenkin havaittu tukehtelua ja tyhjis oli mitä oli, ilmanputsaria siitä epäiltiin mutta eipä sekään sitä korjannut.
        Rahaa paloi 2000e kaikkiin korjauksiin ympäri autoa ja 6 korjaamoa saatiin kiertää

        Kyllä tuon summan edestä luulisi jo tuommoinen vikakin pysyvän poissa mutta ei.
        Mikä kone ??!!

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by jr66 View Post
          Mikä kone ??!!
          Punainen E34?
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Mikä kone ??!!
            520i vm-91?

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by peltone View Post
              Punainen E34?
              En ole tuollaisesta koneesta kuullutkaan...

              Comment

              • punainenbemu
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 23
                • Kouvola

                #8
                Kone on M50B20.
                Lambda-anturia ei olla vaihdettu. Päästöt tosiaan menivät läpi, mutta korjaamo sanoi, että nekin vaihtelee ajoittain. Moottorin lämpötila-antureista ei ollut myöskään mitään puhetta.

                Soitin tänään korjaamolle ja kerroin viasta. Sanoivat etteivät he sitä välttämättä tule löytämään, eli ei kannata tuoda :think Itse kai sitten pitäisi kokeilla tai laittaahan nekin, mutta hintaahan siitä tulee kun alkaa arpapeliin jos ei itse osaa..

                Vähän vituttaa kyllä, kun kallis remppa ja parempi olisi jos säädöt olisi kunnossa kaiken tuon jälkeen.

                Voisin ainakin tarkistaa onko tuon ilmamassamäärämittarin kumiputki kunnossa, kun sitä ei näe ellei sitä painele, jolloin murtumat voisi todeta.. mutta miten korjaamo ei tuota olisi jo tehnyt. Tuo ainakin aiheuttaa tyhjiksellä vaeltelua.
                Last edited by punainenbemu; 01-03-2011, 17:01.

                Comment

                • postaaja
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 3
                  • Tampere

                  #9
                  Onkohan tarvike lambda,väärä kohde säästää!
                  Ja kyllähän putken hitsaus väärin tehtynä,voi aiheuttaa ongelmia.
                  Kun vika on päällä,koita ottaa puolista liitin irti puola kerrallaan.
                  Jos ei muutu tyhjäkäynti niin puola vaihtoon vaan..
                  Tosin ei ne puola viat sillä tavalla 100% selviä.
                  Itselläni paukutti putkeen ja nyki kun isolla vaihteella pikku nopeudesta paino tallan pohjaan.Puolissa oli silloin vikaa.
                  Kyllä sun autos tarvisi jonkun kyseiseen autoon perehtyneen korjaajan,
                  jotta selviäis mahdolliset anturi viat.

                  Jos ja kun vika selviää niin kerrohan se tänne..
                  e39 m62b35 01/98

                  Comment

                  • punainenbemu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2010
                    • 23
                    • Kouvola

                    #10
                    Ei toi tyhjiksen vaeltelu niin haittaa, ainoastaan toi että tukehtuu kun kaasua antaa.

                    Nyt on tämän ja eilisen auto pelannut loistavasti. Kyllä siinä tehot ainakin on kaikki mitä pitääkin. En vaan ymmärrä miksi se vika sitten ilmenee vain joskus tai sitten ei ilmene enää ollenkaan.

                    Pitää katella jos vielä esiintyy ja totta kai laitan tänne ratkaisun tuonne nykimisketjuun, jos sellainen joskus löytyy. Kaikillahan näissä käytetyissä aina on jotain pikkuvikaa mutta niiden kanssa on opittava elämään Pääasia että autoon on muuten tyytyväinen merkkiin/löytämäänsä malliin ja yksilöön, ettei aina tarvitse olla täydellinen pirssi jos ei uuttakaan ole halunnut ostaa.

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16355
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by punainenbemu View Post
                      Ei toi tyhjiksen vaeltelu niin haittaa, ainoastaan toi että tukehtuu kun kaasua antaa.

                      Nyt on tämän ja eilisen auto pelannut loistavasti. Kyllä siinä tehot ainakin on kaikki mitä pitääkin. En vaan ymmärrä miksi se vika sitten ilmenee vain joskus tai sitten ei ilmene enää ollenkaan.

                      Pitää katella jos vielä esiintyy ja totta kai laitan tänne ratkaisun tuonne nykimisketjuun, jos sellainen joskus löytyy. Kaikillahan näissä käytetyissä aina on jotain pikkuvikaa mutta niiden kanssa on opittava elämään Pääasia että autoon on muuten tyytyväinen merkkiin/löytämäänsä malliin ja yksilöön, ettei aina tarvitse olla täydellinen pirssi jos ei uuttakaan ole halunnut ostaa.
                      Vaihda vaikka se Lambda nyt alkuun jos ei ole vaihdettu ja osta orkkisosa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • aakoo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 777
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Vaihda vaikka se Lambda nyt alkuun jos ei ole vaihdettu ja osta orkkisosa.
                        En näe mitään järkeä maksaa BMW:n logolla olevasta osasta 100 euroa enempää kuin aivan tismalleen samanlaisesta Boschin vastaavasta.

                        Eli tarvikeliikkeestä vaan Boschia kehiin. Lambdan liittimen tulee olla samanlainen, ettei homma kuse mihinkään abiko-liittimillä virittelyihin.
                        E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • punainenbemu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2010
                          • 23
                          • Kouvola

                          #13
                          Korjaan viat kunhan saan rahaa hommattua tuon kaiken rempan jälkeen. Pitää vähän nyt odotella.
                          Listalla on ainakin se lambdan vaihtaminen uuteen, sekä puolat ja sytytystulpat pitää vaihtaa. Ne ainakin nyt aluksi.

                          Tänään auto on taas toiminut moitteettomasti. Eilen oli vielä oireita ja olen tässä tutkinut hieman vikaa muutenkin kun on tullut ajeltua muijelin kanssa pitkin maita ja mantuja, lakanoista puhumattakaan.
                          Yleensä kone on hyvä jätkä kylmänä. Kun on ajettu semmoiset 20 minsaa ja pysähdytty vaikkapa kaupassa käymään, niin heti startatessa alkaa ongelma esiintymään. OLin myös kuulevinani paukahtelua kaasuttaessa ja aikamoista pätkimistä. Auto oli todella vittumaisella tuulella toissapäivänä kun kävin tekemässä mökillä lumitöitä... ei meinannut liikkua mihinkään, kone paukkui ja tukehtui kun kaasua antoi, samalla tyhjäkäynti oli ihan outo, semmosta jynssäystä, "jyms jyms jyms jyms", kun se normaalisti hurisee tasaisena tai sitten aaltoilee 1000-1500 rpm välillä. Neula laskee ja nousee itsestään. Tämän huomaa ajaessa ikävästi siinä, että kone ei lähde vetämään tasaisesti vaan töksäyttää ja miettii ennenkuin vastaa kaasujalkaan.
                          Silloin kun tyhjis on paikoillaan ( kuten tänään ) niin kone on tosi hyvä ajaa.
                          Yläkierroksilla ei ole muutenkaan ollut mitään ongelmaa, siellä se ei pätki vaan tavallaan lopettaa vian ja tyhjis palaa normaaliksi jos on vähän aikaa kierrätellyt konetta joskus vian esiintyessä.
                          Kierroksia ottaa ihan hyvin.

                          Laitellaan vähän budjettia kuntoon ja sen jälkeen hommaan nuo kaikki muut mahdolliset korjaamolla kuntoon.

                          "Itselläni paukutti putkeen ja nyki kun isolla vaihteella pikku nopeudesta paino tallan pohjaan.Puolissa oli silloin vikaa.
                          Kyllä sun autos tarvisi jonkun kyseiseen autoon perehtyneen korjaajan,
                          jotta selviäis mahdolliset anturi viat."


                          Paukutti mullakin ja samaa teki Volvo 460 jonka omistin viime vuonna, aina välillä pätki ja luulin että syy oli bensan loppumisessa, mutta eipä ollutkaan. Auto oli niin vähän aikaa mulla, että ei sitä tullut selvitettyä.

                          Vian päällä ollessa ajaminen muuttuu epämukavaksi. Kun normaalisti tyhjäkäynniltä kone lähtee tasaisesti hyrräämään vaihde päällä, niin tämä alkaa miettimään, tukehtelee ja sitten nykii niin että koko ajan saat taiteilla kaasun ja kytkimen kanssa, mitä normaalisti ei tarvi tehdä.
                          Last edited by punainenbemu; 08-03-2011, 22:35.

                          Comment

                          • ilzzu
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2010
                            • 51
                            • wärriö

                            #14
                            Originally posted by punainenbemu View Post
                            Ei toi tyhjiksen vaeltelu niin haittaa, ainoastaan toi että tukehtuu kun kaasua antaa.

                            Nyt on tämän ja eilisen auto pelannut loistavasti. Kyllä siinä tehot ainakin on kaikki mitä pitääkin. En vaan ymmärrä miksi se vika sitten ilmenee vain joskus tai sitten ei ilmene enää ollenkaan.

                            Pitää katella jos vielä esiintyy ja totta kai laitan tänne ratkaisun tuonne nykimisketjuun, jos sellainen joskus löytyy. Kaikillahan näissä käytetyissä aina on jotain pikkuvikaa mutta niiden kanssa on opittava elämään Pääasia että autoon on muuten tyytyväinen merkkiin/löytämäänsä malliin ja yksilöön, ettei aina tarvitse olla täydellinen pirssi jos ei uuttakaan ole halunnut ostaa.

                            herranjumala! siis hyväksyt sen että autossa on käyntihäiriöitä=TÄYS ROMU en kuiten ite olis tyytäväinen rikkinäiseen autoon..
                            "mä en lähde ollenkaan spekuloimaan sitä, että syökö bensaa se mootori vai auto"

                            Comment

                            • punainenbemu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2010
                              • 23
                              • Kouvola

                              #15
                              No en suoraan sanoen enää hyväksy. En tuolloin tiennyt, että vika olikin pahempi mitä aluksi luulin.
                              Autossa ei alunperin muuta vikaa ilmennyt kuin tyhjiksen vaeltelu, jolloin ei tukehtunut vaan kulki silti ketterästi.
                              Eli selväähän on näiden kertomusteni kautta, että kyllä tätä vielä laitetaan.
                              Luulenpa, että vian korjauduttua on tyhjäkäyntikin kunnossa. Tuskinpa korjaamokaan on tuota vikaa pahentanut.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎