Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 e34 tyhjäkäynti ja ohjaus !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuulas88
    Bimmer Rookie
    • Oct 2009
    • 82
    • Suomi

    525 e34 tyhjäkäynti ja ohjaus !

    Elikkäs tosiaan olis tollanen e34 525i 92v. Niin ongelmana on se että rattia kääntäessä vasemmalle tai oikealle ratti lyö tyhjää noin 10cm verran. Elikkäs välystä olis huomattavasti.

    Tarkoittaako tuo että hammastanko väljä? Olen kuullut että tuollaisen klapin saisi pois jostain jotain kiristämällä. Mistä ja miten?

    Toinen ongelmani olisi se että välillä auto "kaasuttelee itsestään". Kierrokset nousee 2 ja pommppii hieman ylös alas. Välillä taas ei mitään röprötystä tai ongelmia kierrokset pysyy siinä puolessatuhannessa nätisti. Mistä moinen johtunee...

    Neuvoa tarvitsis nopsaa.

  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Veikkaan että alustassa on jotain pahasti väljistynyt, esim. jomman kumman alatukivarren pallonivel. Tuollainen "väljä" ei tule enää simpukasta.

    Käyntiongelman korjaaminen kannattaa aloittaa täydellä imuvuotojen läpikäynnillä ja tyhjäkäyntisäätimen puhdistuksella.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Ei siellä ihan rehellistä hammastankoa ole. Simpukka voi olla väljä, pystyy kiristämään yläkautta, siellä on kiristysruuvi. Sekä vielä muutakin väljää yleensä löytyy keulan nivelistä. Kaikki kerralla kuntoon, vie osaavalle kaverille jos et itse osaa.

      Imuvuoto voi aiheuttaa tuota moottorin oireilua.

      Comment

      • tuulas88
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 82
        • Suomi

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Veikkaan että alustassa on jotain pahasti väljistynyt, esim. jomman kumman alatukivarren pallonivel. Tuollainen "väljä" ei tule enää simpukasta.

        Käyntiongelman korjaaminen kannattaa aloittaa täydellä imuvuotojen läpikäynnillä ja tyhjäkäyntisäätimen puhdistuksella.

        Missäs päin tollanen tyhjäkäynti säädin on?

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 450
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by tuulas88 View Post
          Elikkäs tosiaan olis tollanen e34 525i 92v. Niin ongelmana on se että rattia kääntäessä vasemmalle tai oikealle ratti lyö tyhjää noin 10cm verran. Elikkäs välystä olis huomattavasti.

          Tarkoittaako tuo että hammastanko väljä? Olen kuullut että tuollaisen klapin saisi pois jostain jotain kiristämällä. Mistä ja miten?

          Toinen ongelmani olisi se että välillä auto "kaasuttelee itsestään". Kierrokset nousee 2 ja pommppii hieman ylös alas. Välillä taas ei mitään röprötystä tai ongelmia kierrokset pysyy siinä puolessatuhannessa nätisti. Mistä moinen johtunee...

          Neuvoa tarvitsis nopsaa.
          Itselläni kulunut keskimmäinen raidetanko teki ~7cm klapista ja ohjausvaihteen kiristyksellä katos muutama sentti lisää, ja kun vaihdoin myös ulommat raidetangot, katosi se viimenenki klappi

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2097
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Väljyyttä vasemmalle kääntäessä

            Itsellä on ongelmana se, että kun kääntää vasemmalle on tyhjää väliä jonkin verran ennenkun kääntyminen alkaa. Oikealle kun kääntää kääntyy heti. Rattia voi heilutella ajossa vasemmalle ja keskelle ilman, että mitään tapahtuu sen tyhjän verran.

            Auto on E34 540i. Mistä alkaa vikaa etsimään? Tarkoituksena on vaihtaa kaikki alustaan ja ohjaukseen liittyvät kuluneet ja hiukan vähemmän kuluneet osat. Missä nuo raidetangot sijaitsevat ja onko niiden vaihtaminen kuinka helppo / vaikea homma ja kuinka saan selville onko se keskitanko, ulompi vaiko sisempi?

            Onko kellään tietoa onko motonetin raidetangot mistään kotosin vai kannattaa ko hankkia osat vaikkapa schmiedmann:ilta?

            - SushiX
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8259
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by SushiX View Post
              Itsellä on ongelmana se, että kun kääntää vasemmalle on tyhjää väliä jonkin verran ennenkun kääntyminen alkaa. Oikealle kun kääntää kääntyy heti. Rattia voi heilutella ajossa vasemmalle ja keskelle ilman, että mitään tapahtuu sen tyhjän verran.

              Auto on E34 540i. Mistä alkaa vikaa etsimään? Tarkoituksena on vaihtaa kaikki alustaan ja ohjaukseen liittyvät kuluneet ja hiukan vähemmän kuluneet osat. Missä nuo raidetangot sijaitsevat ja onko niiden vaihtaminen kuinka helppo / vaikea homma ja kuinka saan selville onko se keskitanko, ulompi vaiko sisempi?

              Onko kellään tietoa onko motonetin raidetangot mistään kotosin vai kannattaa ko hankkia osat vaikkapa schmiedmann:ilta?

              - SushiX
              ohjauksesta kaikki väljät pois -> http://www.car-parts24.eu/products/B...r-BMW-e34.html
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2097
                • ǝɓuᴉʌʎH

                #8
                Originally posted by peto2 View Post
                ohjauksesta kaikki väljät pois -> http://www.car-parts24.eu/products/B...r-BMW-e34.html
                Kiitoksia linkistä, harmi vain ettei saksa taitu hyvin.. Onko liikaa pyydetty jos voisit sano mitkä pitäisi ostaa tuolta; http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...sivu1.htm#1998

                Motonetissä löytyy keski tanko ja oikea / vasen ulompi / sisempi.. Noista kun en tiedä yhtään, että mitä noista pitäisi ostaa =/
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by SushiX View Post
                  Kiitoksia linkistä, harmi vain ettei saksa taitu hyvin.. Onko liikaa pyydetty jos voisit sano mitkä pitäisi ostaa tuolta; http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...sivu1.htm#1998

                  Motonetissä löytyy keski tanko ja oikea / vasen ulompi / sisempi.. Noista kun en tiedä yhtään, että mitä noista pitäisi ostaa =/

                  Osta:

                  1 kpl, raidetanko keskimmäinen



                  2 kappaletta, raidetanko ulompi vasen/oikea



                  ja 1 kpl apusimpukka+pusla, puslankin voisi tuohon erikseen vaihtaa, mutta ei kannata vääntää paut 12 euron säästön takia.

                  Last edited by kalevik; 11-07-2011, 19:00. Reason: nimet lisätty
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • Purtsi123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1011
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by kalevik View Post
                    Tuon apusimpukanhelan joudut sitten todennäkösesti heittämään harakoille, elleivät oo vaihtaneet merkkiä.
                    E61 525xda -08

                    Comment

                    • SushiX
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 2097
                      • ǝɓuᴉʌʎH

                      #11
                      Originally posted by kalevik View Post
                      Osta:

                      1 kpl, raidetanko keskimmäinen



                      2 kappaletta, raidetanko ulompi vasen/oikea



                      ja 1 kpl apusimpukka+pusla, puslankin voisi tuohon erikseen vaihtaa, mutta ei kannata vääntää paut 12 euron säästön takia.

                      http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...u7.htm#1935005

                      Selvä. Kiitoksia tiedosta.. Meinasin, että vaihdan kaikki etupään ohjaukseen liittyvät osat eli onko nämä oikeat?

                      32211138864
                      Raidetanko keskimmäinen onko sama nimitys kuin Ohjausvivuston yhdystanko?

                      3160604322HD (2kpl)
                      Kallistuksenvakaajan nivel Meyle HD vahvistetu (Koiranluu?)

                      32211135666 (2kpl)
                      Raidetanko täydellinen

                      enää puuttuu vain ala ja ylätuki varret, kallistuksenvaimennin sekä tuo apusimpukka puslalla. Missä muuten sijaitsee tuo apusimpukka? Entä mikä tuo kallistuksenvaimennin on, eikö se mene toiselta puolelta toiselle eli renkaasta -> renkaaseen karkeasti sanottuna?

                      Nyt vain kun joku osaisi neuvoa että mitkä osat pitäisi vielä tuolta schmiedmannin sivuilta löytää olisin todella kiitollinen

                      - SushiX
                      E90 07 335D
                      Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by SushiX View Post
                        Selvä. Kiitoksia tiedosta.. Meinasin, että vaihdan kaikki etupään ohjaukseen liittyvät osat eli onko nämä oikeat?

                        32211138864
                        Raidetanko keskimmäinen onko sama nimitys kuin Ohjausvivuston yhdystanko?

                        3160604322HD (2kpl)
                        Kallistuksenvakaajan nivel Meyle HD vahvistetu (Koiranluu?)

                        32211135666 (2kpl)
                        Raidetanko täydellinen

                        enää puuttuu vain ala ja ylätuki varret, kallistuksenvaimennin sekä tuo apusimpukka puslalla. Missä muuten sijaitsee tuo apusimpukka? Entä mikä tuo kallistuksenvaimennin on, eikö se mene toiselta puolelta toiselle eli renkaasta -> renkaaseen karkeasti sanottuna?

                        Nyt vain kun joku osaisi neuvoa että mitkä osat pitäisi vielä tuolta schmiedmannin sivuilta löytää olisin todella kiitollinen

                        - SushiX
                        Otetaas alusta uudestaan



                        Tuosta kuvasta osat 3 (raidetanko, 2 kpl), 9 (keskitanko) ja 14 joka on se apusimpukka. Kuvassa
                        on tuon pusla erikseen, mutta ota koko hoito.

                        Kuvassa olevat varaosanumerot toimivat suoraan schmiedmanin haussa.

                        Sitten kuvasta:



                        Osa numero 2 (alatukivarsi), vasen ja oikea, sekä osa numero 7 (reaktiotanko), niin ikään vasemmalle ja oikealle.

                        Ja vielä:



                        Tästä osa numero 6, koiranluu, 2 kpl. Ja kun koiranluut on jo irti, niin osa numero 2 vaihtuu samalla (2 kpl). Nämä ei tosin enää vaikuta niinkään ohjaukseen, sen sijaan kaikenlaista kolinaa yms voi aiheuttaa.

                        Lisäys:

                        Katselin noita kuvia autolle E34 525 (säikeen aloittaja), sinulla onkin näemmä 540i. Varmista siis sopivuus, vaikka samoja noiden osien pitäisi olla.
                        Last edited by kalevik; 12-07-2011, 00:13. Reason: Tarkentava lisäys
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Tuon apusimpukanhelan joudut sitten todennäkösesti heittämään harakoille, elleivät oo vaihtaneet merkkiä.
                          Eli huono merkki on?

                          Itse en kyllä ota kantaa laatukysymyksiin. Forumilta löytyy kyllä säikeitä joissa eri valmistajia on käsitelty.

                          Jos kaikki osat vaihtaa kerralla, vaikka sitten halvempiinkin ja tarkistuttaa/säädättää pyöränkulmat kuntoon, voi osille ennustaa kohtuullista kestoikää.

                          Kaikenlaiset värinät, vatkaukset, puoltamiset yms aiheuttavat jatkuvasti ylimääräistä rasitusta pyöräntuentaan (nivelet/puslat), jolloin kyllä parempikinlaatuinen osa antautuu ennenaikaisesti.
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • Purtsi123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1011
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by kalevik View Post
                            Eli huono merkki on?

                            Itse en kyllä ota kantaa laatukysymyksiin. Forumilta löytyy kyllä säikeitä joissa eri valmistajia on käsitelty.

                            Jos kaikki osat vaihtaa kerralla, vaikka sitten halvempiinkin ja tarkistuttaa/säädättää pyöränkulmat kuntoon, voi osille ennustaa kohtuullista kestoikää.

                            Kaikenlaiset värinät, vatkaukset, puoltamiset yms aiheuttavat jatkuvasti ylimääräistä rasitusta pyöräntuentaan (nivelet/puslat), jolloin kyllä parempikinlaatuinen osa antautuu ennenaikaisesti.
                            Lue tämä.


                            Tollanen tapaus sieltä minullekin tuli. Kiristin siihen keski osaan pultin ja mutterin ja väänsin sitä ruuvipenkissä, mutta ei liikahtanukkaan se keskiosa, vaikka pitäis. Aivan totaalisen jumissa.
                            E61 525xda -08

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎