Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds laturi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanala
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 169
    • Jämsä

e34 tds laturi

Paljonkohan tuon laturin pitäs pukata voltteja?
    Mulla antaa 13,6V kun mikään sähköä kuluttava laite ei oo päällä. Kun laitan valot päälle ja puhaltimen kakkoselle, niin putoo 13,2 Volttiin.

Viime talvena laturi alkoi kenkkuilemaan, ei ladannut kun jotain 10V. Vaihdoin hiili-säädin-diodi paketin laturia irroittamatta, vika korjaantu.
    Eilen otin laturin irti ja putsailin ankkurin pään ja koko vekottimen, ei vaikuttanut jännitteeseen.
    Alkaakohan laturilla olemaan tunnit täynnä, vai eikä sen pitäs enempää ladatakkaan?

Laturi on merkkiä Valeo ja ampeereita 95.

edittiä: jaah tuossahan olikin jännitteistä jotain: http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=34066
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 489
    • Leppäkoski

Kyllä mulla ainakin lataa yli 14voltii koko ajan .Sulla on luultavasti tullut tunnit täyteen sen laturin kans!
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

Comment

• tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

Vaihda säädin. Onko siinä nyt 13.6V säädin? Vaihda se 14V säätimeen (tai jopa isompaan jännitteeseen) ja seuraa tilannetta. Sääin maksaa alle 20€ (taitaa olla jopa kirkaasti alle), joten toi kokeilu ei liikoja maksa.

Itse vaihdoin samasta syystä säätimen 13.6V => 14V säätimeen talvea vasten.

t: Timo

Comment

• tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

Vaihda jänniteensäädin. Onko siinä nyt 13.6V säädin? Vaihda se 14V säätimeen (tai jopa isompaan jännitteeseen) ja seuraa tilannetta. Sääin maksaa alle 20€ (taitaa olla jopa kirkaasti alle), joten toi kokeilu ei liikoja maksa.

Comment

• kanala
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 169
          • Jämsä

Originally posted by tihuovin
          Vaihda jänniteensäädin. Onko siinä nyt 13.6V säädin? Vaihda se 14V säätimeen (tai jopa isompaan jännitteeseen) ja seuraa tilannetta. Sääin maksaa alle 20€ (taitaa olla jopa kirkaasti alle), joten toi kokeilu ei liikoja maksa.

Tuohan on mulle ihan uutta tietoa!
          Mistäs sen taas tietää onko siellä 14V säädin vai 13.6V säädin, omassani ei ainakaan lue volttimäärää.
          Ja mistä noita 14V säätimiä saa?
          Menin jo tilaamaan paikallisesta varaosaliikkeestä uuden laturin, mut voishan tuota säätimen vaihtoa vielä kokeilla...

Comment

• konejotti
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 45

T-huovin->Mistä saa säätimiä tuohon hintaan?Kysäisin KL-varaosista jännitteen säätäjää E39iin,tarjosivat hintaa vaatimattomasti 126 egeä!
            Olipa poika ihmeissään...
            Käyköhän E34 laturin palikat tai laturit yleensä E39iin?

Comment

• tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

Sori, eipä tullut tarkistettua että millainen laturi siinä pelissä on. Veteli vaan hatusta referenssiä näistä vanhemmista, joihin todellakin saa säätimen "halavalla". Ja sellaiselle jännitealueelle kuin itse tahtoo. Vaihtoehtoja löytyy välille 13.6V - 14.8V (ainakin). Ja jännitelukema seisoo siinä säätimen takapuolella.

126€ kuulostaa kyllä paljolta, tuossa kun tutkailin esimerkin omaisesti E39/525:n säätimiä ETK:lta niin se antaa hinnaksi noin 84 rahayksikköä, onko noi sitten :ja vai £:ia. Jos puntia (UK£), niin se pitää kertoa n. 1.5 ja siitä seuraakin toi n. 126€.

Huh, huh, onpa kamppeelle laitettu hintaa. Ja kuitenkin kyseessä on samankaltainen kikkula kuin vanhempien mallien latureissa. Laitetaan vain eri kohtaan.

Pahoitellen,
              Timo

Comment

• mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

Startaxista saa varmaan parempaan hintaan samoja possin kilkkeitä mitä esim BMW pakkaa omiin nyytteihinsä :wink:
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

Comment

• konejotti
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2004
                  • 45

Joo,arvelinkin Timo,että puhelit vanhemmista malleista.Eipä se mitään.Järjetönhän tuo hinta on.Pitää tsekata tuo startax.
                  Kiitti vinkistä muggo.
                  Liekö tuossa järkeä vielä vaihtaa mitään,kun tuossa Oulun bemu-huollossa meinas,ettei muista yhtään alle 200tkm ajettua e 39:ä,johon olisi vaihdettu laturin hiilet?

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎