Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia -93 puhaltaa ainoastaan kuumaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • penari
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 596
    • Vihanti

    e34 540ia -93 puhaltaa ainoastaan kuumaa.

    Kyseinen peli siis automaatti-ilmastoinnilla ja puhaltaa siis kuumaa vaikka miten säätelee lämpötilanappeja. Vesiventtiilille tulevan johon navoista tuli mittailtua ja ainoastaan yhdestä pinnistä löytyi 12volttia säädinten ollessa täysin kylmällä.(jostain luin että kahteen pitäs tulla sillon 12v) Eli onko vesiventtiiliä ohjaava boksi hajalla?

    Joo searchia käytetty ja luettu, mutta mistään ei saanut täyttä selvyyttä, joten jos jollaki ois jotain faktaa heittää pöytään.?
    F01 730d semivoll
    e30 325 turbo m-tech2
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    sulla on ne lämmönsäätö männät jumissa siellä.osa nro15.
    mangneetti venat vittuilee

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 596
      • Vihanti

      #3



      siis meinaat, että vesiventtiilit ois jumissa? osa nro 15.
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • jaskap
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 526
        • Finland Rovaniemi

        #4
        Vesiventtiili

        Vesiventtiilit voi avata ja tarkastaa tilanteen. On ilmeisesti aika yleinen ongelmakohta vanhemmiten.

        Omastani avasin ja pyöräytin "männät" ja sylinterit hienolla vesihiomapaperilla ja putsasin möhnät pois. Sen jälkeen on toiminut.

        12 V kylmällä kuulostaa ihan OK. Ilmeisesti tuossakin mallissa mäntiä ohjataan erikseen kuskin ja vänkärin puolille ?? Silloinhan tosiaan pitäisi tulla kahteen pinniin 12 V (molemmille venttiileille oma ohjaus)

        Pukkaako muuten vain se toinen puoli kuumaa ? Silloin vika on tosiaan sähköpuolella (tai jopa mekaaninen vika säätimessa)

        Tsekkaa kytkentäkaavio tuolta:
        e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
        e32 750 iA -88 DoubleSex.
        Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.

        Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
        e32 735 1/18
        e34 M5 1/18
        e24 635 Csi 1/18
        e9 3.0 CSi 1/18
        e31 850 Csi

        Comment

        • penari
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 596
          • Vihanti

          #5
          Originally posted by jaskap View Post
          Vesiventtiilit voi avata ja tarkastaa tilanteen. On ilmeisesti aika yleinen ongelmakohta vanhemmiten.

          Omastani avasin ja pyöräytin "männät" ja sylinterit hienolla vesihiomapaperilla ja putsasin möhnät pois. Sen jälkeen on toiminut.

          12 V kylmällä kuulostaa ihan OK. Ilmeisesti tuossakin mallissa mäntiä ohjataan erikseen kuskin ja vänkärin puolille ?? Silloinhan tosiaan pitäisi tulla kahteen pinniin 12 V (molemmille venttiileille oma ohjaus)

          Pukkaako muuten vain se toinen puoli kuumaa ? Silloin vika on tosiaan sähköpuolella (tai jopa mekaaninen vika säätimessa)

          Tsekkaa kytkentäkaavio tuolta:
          http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/e34_93.pdf
          Molemmilta puolilta tulee vaan kuumaa. Ja kyllä, molemmille puolille omat lämpötilansäädöt.
          Pitääpä ottaa tuo venttiili irti ja putsata.
          F01 730d semivoll
          e30 325 turbo m-tech2

          Comment

          • penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 596
            • Vihanti

            #6
            Vesiventtiilit tuli vaihdettua ja kokeiltua toista boxiakin tuonne etuvastuksen taakse muttei auttanu. Pitääkö seuraavaksi rueta ettiin jostaki tuo lämmönsäätöpaneeli.
            Last edited by penari; 18-05-2011, 17:15.
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎