......
Announcement
Collapse
No announcement yet.
......
Collapse
X
-
Originally posted by mika68 View PostEli onko jollain kokemusta liimalasin vaihdosta itse? Pääperiaatteet on kyllä selvillä, eli: listat irti varovasti ehjänä, lasi irroitettava "sahaamalla" ns. pianolangalla, pohjan putsaus, liiman levitys ja lasi paikalleen teipeillä varmistettuna.
Mutta mitä kannattaa erityisesti ottaa huomioon? Itselläni ei kokemusta liimalasin vaihdosta, normaali laseja kyllä vaihdeltu useampiakin. Mistä ns. pianolankaa saa?
Mistä pk-seudulla saisi edullisimmin pelkän lasin ja mistä oikeanlainen liima kannattaa hommata? Kellään hintoja tiedossa?
-
-
Tällaisen löysin eilen foorumin haulla, kiitokset LEKALLE tästäkinItellä lasin vaihto edessä tuohon 535i ja kaverin kanssa ajateltiin se itse vaihtaa. Lasi purkuautosta käyttöautoon joten ei ole maailman loppu vaikka kertaalleen menisikin ketuille.
-NO FARMS NO FOOD-
M5 -93 Diamantschwarz
525i -86 Diamantschwarz
528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
X5 3.0d -05 Titansilber metallic
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostEn ole liimalasia vaihtanut, siksi tässä kysellään vinkkejä. Normi laseja kylläkin
Toiseksi hankalin on saada uusi kohdalleen ilman että painaa liikaa josain kohti (jolloin liimat limppaantuu). Ammattiasentajillahan on sellaiset imukuppikahvat jolla lasin asettelu on kertaluokkaa helpompaa kuin ilman niitä.
Joten lasia asennettaessa kannattaa pari-3 kaveria pyytää avuksi...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostEn ole liimalasia vaihtanut, siksi tässä kysellään vinkkejä. Normi laseja kylläkin
Aluksikkin niin hae suosiolla jostain lasiliikkeestä oikeat liimat ja pohjusteaineet kun sen saa sellasena "pakettina" ostettua.
Älä siis yritä säästää niissä.
Toiseksi niin jos ei ole ruosteen takia pakko niin älä rappaa kaikkia liimoja pellistä irti.
Yritä vaan leikata vanha liima mahdollisimman tasaiseksi ja samankorkuseksi joka paikasta kun entisen lasin oot saanu irti.
Eli jätä vanhaa liimaa peltiin n.2-3mm paksusti.
Vanha liima toimii hyvin tartunta pintana.
Levität vaan pohjusteaineen siihen entisen liiman päälle.
Sen jälkeen vaan liiman levitykseen ja mahdollisimman tasapaksuisena "juovana".
Ja muista laittaa tiiviste kunnolla lasiin paikoilleen ennen lasin liimausta.
Sitä ei saa laitettua enään jälkeen päin rikkomatta tiivistettä tai lasia!
Ei muuta ku onnea yritykseen.
Comment
-
-
Ei sen lasin vaihto nyt niin kauheen vaikeaa oo...
Edellä oli hyvät ohjeet. Kannattaa tosiaan sitten se taso kattoa silleen, että joka kohtaan tulee liimaa ja sitä jää siihen semmonen hieman joustava kerros. Jos jossain liikaa liimaa niin se pursuu ja sotkee sisäpuolen verhoilut. Sitten jos jossain liian vähän niin voi jäädä huonossa tapauksessa suhisemaan tai vuotamaan.
Kaikki naarmut jotka entistä lasia irrottaessa saa aikaiseksi kannattaa maalata, jotta ruoste ei ala pursuta sieltä välistä.
Siihen lasinleikkaukseen on tosiaan olemassa ihan semmosta omaakin lankaa, mutta kokemukseni mukaan sekin on kohtuullisen huonoa kestämään. Samalla tavalla sen sahaa pianolangallakin. Niin ja kannattaa sitten melkein suojalasit pistää päähän, jotta ei tuu se teräslangan pää siinä vaiheessa silmään kun se katkeaa sahatessa.
Mutta mutta. Nykyään näyttää että jotkin lasiliikkeet takoo noita laseja paikolleen niin sikahalvalla, että ite en enää viitsisi sahata ja asennella uutta ikkunaa. Esim. Kajaanissa yks firma tässäkin mainosti väyrys mersuun uutta ikkunaa asennettuna alle 200€:n hintaan. Siinä ei paljoo asennukselle jää enää hintaaBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Comment