Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 tic -88 tehoja hukassa ja tyhjäkäyntiä rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jantzu
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 18
    • sjoki

    e34 520 tic -88 tehoja hukassa ja tyhjäkäyntiä rikkaalla

    Eli onglmana on seuraava.Auto käy tyhjäkäynillä todella rikkaalla.vaikuttaako se tyhjäkäynti moottoori siihen,kun otin sen pois.Sama ongelma oli kyllä tyhjäkäynti moottorin kanssa.Auton saa sammumaan kun pumppailee kaasua nopeesti ja se ilmeisesti tukehtuu ja sammuu koska putkesta tulee mustaa,ja tämä on bensa..Mistä tämä johtuu?ja mitä sais sille tehtyäettä loppuisi.

    Tyhjäkäynti moottoorin otin pois,kun ei oikeen toiminut turbon kanssa.

    Ja sitten toine ongelma.ajoittain bemari on todella tehoton,käy kaikilla mutta ei vaan vedä kunnolla,ja tämä esiintyy 3000rpm jälkeen,sinne asti vetää hyvin mutta sen jälkeen ei oiken jaksa mennä.ja Hyvinä päivinä vetää todella ilosesti.ahdot on tällä hetkellä 0,5bar.Voiko tuolla rikkaalla tyhjäkäynillä ja tällä tehot kaiteissa ongelmalla olla jotain yhteistä?Itseltäni loppui järki tämän ongelman kanssa joten viisaammat neuvokoot
  • Jantzu
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 18
    • sjoki

    #2
    Originally posted by Jantzu View Post
    Eli onglmana on seuraava.Auto käy tyhjäkäynillä todella rikkaalla.vaikuttaako se tyhjäkäynti moottoori siihen,kun otin sen pois.Sama ongelma oli kyllä tyhjäkäynti moottorin kanssa.Auton saa sammumaan kun pumppailee kaasua nopeesti ja se ilmeisesti tukehtuu ja sammuu koska putkesta tulee mustaa,ja tämä on bensa..Mistä tämä johtuu?ja mitä sais sille tehtyäettä loppuisi.

    Tyhjäkäynti moottoorin otin pois,kun ei oikeen toiminut turbon kanssa.

    Ja sitten toine ongelma.ajoittain bemari on todella tehoton,käy kaikilla mutta ei vaan vedä kunnolla,ja tämä esiintyy 3000rpm jälkeen,sinne asti vetää hyvin mutta sen jälkeen ei oiken jaksa mennä.ja Hyvinä päivinä vetää todella ilosesti.ahdot on tällä hetkellä 0,5bar.Voiko tuolla rikkaalla tyhjäkäynillä ja tällä tehot kaiteissa ongelmalla olla jotain yhteistä?Itseltäni loppui järki tämän ongelman kanssa joten viisaammat neuvokoot
    Ilmamäärämittarin jousta kiristetty/löysytetty ja ei vaikutusta,hiukan ehkä parani tyhjäkäynti kun löysäsin sitä? mutta itse tehoihin ei vaikutusta.
    Yläkieroksilla havaittavissa selvää tahmaisuutta?

    Comment

    • Pretoriaani
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 3842
      • Hyvinkää, Finland

      #3
      Originally posted by Jantzu View Post
      Ilmamäärämittarin jousta kiristetty/löysytetty ja ei vaikutusta,hiukan ehkä parani tyhjäkäynti kun löysäsin sitä? mutta itse tehoihin ei vaikutusta.
      Yläkieroksilla havaittavissa selvää tahmaisuutta?
      Loppuuko suuttimilta kakku kesken?
      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

      Comment

      • Jantzu
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 18
        • sjoki

        #4
        Originally posted by Pretoriaani View Post
        Loppuuko suuttimilta kakku kesken?
        Sehän tässä mielenkiintosta on,että on ennen toiminut hyvin ja vetoja on ollut ihan hyvin.Vika tullut pikkuhiljaa pahemmaksi,enne oli vain joskus,nyt se on melkein koko ajan tahmainen kiroksilla.Ja mitään muutoksia ei ole ennen vian ilmestymistä tehty.

        Comment

        • Jantzu
          Newbiemmer
          • Mar 2011
          • 18
          • sjoki

          #5
          Originally posted by Jantzu View Post
          Sehän tässä mielenkiintosta on,että on ennen toiminut hyvin ja vetoja on ollut ihan hyvin.Vika tullut pikkuhiljaa pahemmaksi,enne oli vain joskus,nyt se on melkein koko ajan tahmainen kiroksilla.Ja mitään muutoksia ei ole ennen vian ilmestymistä tehty.
          Tänään käytiin testailemassa bemaria,ja hyvin toimi vähän aikaa,kunnes taas tehot vaan katosivat jonnekkiin.Kaverini huomasi täysin saman jutun.Ei pätki eikä nyvi.ja samalla myös luulotaudin mahdollisuus poistui

          Comment

          • FbonE
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 878
            • Pori

            #6
            Tarkastappa bensanpaineet.
            Itellä oli samanmoinen ongelma kun oli liian pienet paineet että veti tiettyyn asti hyvin sit meni heikommin vaikka mittari näytti että suht rikkaalla menee.
            Kulkineet:E61 525döö
            ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
            -Pori Connection-
            bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

            Comment

            • Jantzu
              Newbiemmer
              • Mar 2011
              • 18
              • sjoki

              #7
              Nyt tämä muuttu mielenkiintoseksi.Jäi vahigossa alipaine letku irti,kun vaihtelin niitä uusin kun olivat heikossa hapessa.Ja kappas vaan,bemari veti todella ilosesti kun oli letku irti,ja kun laitoin takasin niin oli taas menohaluton.
              samalla putsasin vaparin jne perus huoltoa.
              Alipaine letku lähtee imusarjan oikelta puolelta jossa on kaksi letku lähtöä.toinen menee jarrutehostajalle ja toinen oli tukittu ruuvilla.
              Käykö nyt liian rikkaalla,vaikka ei sen pitäs nyt ihan noin paljon vaikuttaa vai mikä ihme tässä on.hks ssqv dumpin laittelin samalla ihan testi mielessä

              Comment

              • Thuuning
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2007
                • 380
                • Oulu

                #8
                Itse tekisin niin että ostasin sen boschin sinisen ruiskuanturin uuden, sit ottasin sen tulipeltiin menevän alipaineletkun pois kokonaan (menee sisälämpötunnistimille jos ilmastointi laitettu)

                Sit tarkistaisin kaasuläpän kaikki vuodot (herkässä on vuotaa, mahollisuudet ne kaks letkunlähtöö oikealla puolen, alapuolella pikku alipaineletkunlähtö, sit tukkisin sen vasemmalla puolen olevan huohotusputken lähdön ja huohotus ulkoilmaan venttiilikopalta.

                sen jälkeen tulpat vaihtasin bp7es 0,55-0,6 kärkivälillä, virranjakajan kanne alle vilkaisisin.. Kampiakselin asentoanturin johdon kattosin että on ehyt.

                Testaisin että laita auto käyntiin ja sammuta sit irrota se letku mikä menee jarrutehostajalle, jos tehostaja tiivis ja kunnossa se suhahtaa reilusti kun irrotat letkun, jos vuotaa ja on rikki niin ei kuulu mitään suhahusta. Silloin sulla on iso alipainevuoto joka johtuu jarrutehostajasta jossa "kalvo" rikki.


                Viimesenä testaisin toisella ruiskuboksilla koko autoa.

                HUOM. omassa oli samantyylistä vikaa ja tein kaikki mitä voi vaan tehdä, anturit jne ja olin jo kohta kansiremonttia tekemässä kunnes kokeilin toisella ruiskuboksilla niin kaikki viat hävisi ja auto pelas kun unelma ja tehoja oli alakierroksillakin.. Söi myös tulppia tuota ennen ja tuntu että käy tyhjäkäyntiä välillä viidellä..

                m20 motti..

                Toivottavasti on jotain apua
                Me ollaan jo eellä

                nyk. Top Sickret

                BMW ex.

                E34 M5
                E36 325 Cabriolet
                E30 325 IX
                E34 520i Turbo
                E34 525i
                E30 320i
                E21 320i
                E21 323i
                E21 315/320
                E10 2002 Yellow

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎