Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miksi e34 ravistaa jarrutuksissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • örvellys
    Bimmer Rookie
    • Aug 2009
    • 93
    • youtube

    Miksi e34 ravistaa jarrutuksissa?

    Toivoisin että joku joka tietää mistä tuo johtuu kertoisi sen meille kaikille. Kaikki topicit on jo runkattu läpeensä eikä vastausta ole saatu. Lähtökohta on kuitenkin se että kaikki alustanosat,jarrulevyt,palat,kengät,jouset,prikat, nesteet,letkut,putket,renkaat,vanteet,soviterenkaa t(niillä köyhillä joilla ei ole varaa alkuperäisiin on kunnossa) On powerflexiä yms. mutta ravistus vaan jatkuuuuu....
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Satula jumittaa?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • örvellys
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 93
      • youtube

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Satula jumittaa?
      Toi jäi listasta pois ja eikö satulan jumittaminen tosiaan ilmene muullatavoin esim herra katsastus herran dynossa

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by örvellys View Post
        Toi jäi listasta pois ja eikö satulan jumittaminen tosiaan ilmene muullatavoin esim herra katsastus herran dynossa
        Ei aina, joskus vain ravistaa.
        Dynossa voi jarrut olla hyvinkin tasassa.

        Ravistaako myös kun jarruttaa suht kovaa?

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei aina, joskus vain ravistaa.
          Dynossa voi jarrut olla hyvinkin tasassa.

          Ravistaako myös kun jarruttaa suht kovaa?
          Sama vanha neuvo, aja kylmällä autolla 1 km jarruttamatta ja pysäytä käkkärillä.
          Käy räkäsemässä jarrulevyhin edessä.
          jos sihahtaa satuloiden tiivisteet uusiksi ja todennäköisesti männätkin.

          Vika voi siis olla, että jarru jää koko ajan päälle joka ilmenee mitä ihmeellisemmissä värinöissä. Niitä yhdistää kuitenkin aina kuuma levy.

          Toinen mahdollisuus on finaalissa oleva pyöränlaakeri.
          Kolmas on vanne, johon on ajettu kuoppa, pienen kuopan huomaa vain jarruttaessa kun alkaa tulla enemmän painoa gummille.

          Jäykkä-akselisissa Jeepeissä olen alkanut arvostaa sitä, että näitä hemmetin pusla-drivetrain-värinä-tärinä-ongelmia ei ole. No, siellä on sitten muuta hajoavaa etenkin jos yhdistää voiman kivikkoiseen suohon. Lähtipä taas raiteille tämä...

          AV
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • örvellys
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 93
            • youtube

            #6
            pienillä nopeuksilla nykii ja suuremmilla nopeuksilla kovemmassa jarrutuksessa vika aina voimistuu. kun pyörät on ilmassa nissä ei tunnu minkäänlaista jarrujen jumittamiseen viittaavaa. levyistäkään ei löydy merkkejä kuumana käymisestä ja palojen kitkappinnoistakaan ei voi päätellä niiden laahaavan.

            Comment

            • 280Paavo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 136
              • joensuu

              #7


              Oletko uusinut puslat nro 8? väljänä aiheuttavat jos jonkinmoista tutinaa!
              Euro-spec supra tt
              e60 530i
              audi 100 2.6Q
              honda cbr 954

              Comment

              • Eetu
                Banned
                • Oct 2008
                • 2843

                #8
                Reaktiotangot kannattaisi kanssa vaihtaa..

                Comment

                • örvellys
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 93
                  • youtube

                  #9
                  voi poistaa

                  Samat selitykset jatkuu

                  Comment

                  • Deckki
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 500
                    • Rovaniemi/Kuusamo

                    #10



                    Ootko tarkastanut jääkö peräkonttiin valo päälle kun kontin laittaa kiinni? Skitsofreniasta kärsivä kaverin isän pojan siskon veli kertoi tuon aiheuttavan kaiken näköisiä tärinöitä ja tutinoita. Sitä lähtisin tarkastamaan jos kerran alustassa, renkaissa/vanteissa, jarruissa tai missään muussakaan pyörän suoraan ja tasaiseiseen pyörimiseen liittyvässä osassa ei ole vikaa ja sellaista ei saa ehdottaa.
                    Originally posted by T3
                    E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                    Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                    E21 1972 m10b20

                    ex. Bmw E38 Navarra violett
                    ex: E34 520
                    ex: E34 530iA Touring -95
                    ex: E32 735i -88

                    Autokuume 24/7

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by örvellys View Post
                      pienillä nopeuksilla nykii ja suuremmilla nopeuksilla kovemmassa jarrutuksessa vika aina voimistuu. kun pyörät on ilmassa nissä ei tunnu minkäänlaista jarrujen jumittamiseen viittaavaa. levyistäkään ei löydy merkkejä kuumana käymisestä ja palojen kitkappinnoistakaan ei voi päätellä niiden laahaavan.
                      Katsoitko jo niitä satulan liukutappeja?
                      Jos liut ovat jumissa voi juurikin tuollaista täritystä tulla.

                      Comment

                      • Ziggis
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 454
                        • Melbourne (Mellilä)

                        #12
                        eipä mullakaan pitäny olla mitää mitään heittoa levyissä ym.
                        mut kummasti ne tutinat hävis ku tuli uudet levyt joka nurkkaa ja muutama tukivarsi siinä samalla.... saattaahan jopa joku levy lämmön vaikutuksest kihartua:think

                        ja entäs tuo kardaani?? rasitus kuitenki vaihtaa suuntaa jarrutukses....
                        Last edited by Ziggis; 23-05-2011, 09:38.
                        Ex. e39 540i -97
                        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                        Ex. e36 325iA -92
                        Ex. e34 540iA -94
                        Ex. e30 325 2.7 eta -86
                        Ex. e34 540iA -93 touring
                        Ex. e32 730i -89

                        Tällä mennään

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎