Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Automaattivaihteiston ongelmat..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JazzMar
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 25

    E34 Automaattivaihteiston ongelmat..?

    Onko jollain kokemuksia sellasesta tempusta että laatikko "unohtaa" vaihtaa neloselle ja käyttää max kolmosta..venyttää eka kakkosta sitte vaihtaa kolmoselle muttei isommalle ennenku pysähtyy, sammuttaa ja starttaa uudestaan..:think

    missä vois olla vika ja onko helppo korjata..meneekö ohi ajan kanssa vai jollain vippaskonstilla vai tarviiko jopa koko laatikko vaihtaa ehjään..?
  • JazzMar
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 25

    #2
    ja nyt vaikuttais siltä ettei vaihda neloselle ollenkaan eikä kuittaannu sammuttamalla..

    Comment

    • Raine
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2603
      • N/A

      #3
      .........
      Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:03.
      ///Motorporot

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Raine View Post
        Kerro nyt edes vähän lisätietoa mikä E34 on kyseessä niin tietää mikä laatikko siinä on. Jos sinulla on vanhempi 4 vaihteinen 4HP22 niin tarkista mittatikusta laatikon öljymäärä ensimmäiseksi. Sitten jos sinulla on uudempi 5 vaihteinen 5HP18 loota niin tuossa on öljyjen vaihto- ja tarkistusohje.



        Jos öljymäärä on kohdillaan niin sittempä on tiedossa lootajumppaa, joka ei korjaudu kuin rahalla tai sitten jollain vaihtolootalla kunnosta riippuen.
        Tietyt anturijohdot ristissä, vaihteiston ohjausboksi, huono akku etc. voi myös aiheuttaa tuon "limp-moden" joka pakottaa kolmosvaihteen päälle. Eli ei välttämättä ole loota mennyt.
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14443
          • Oulu

          #5
          Paitsi jos loota vaihtaa 1-2-3, niin ei se silloin ole vikatilassa...
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Morkai
            BTCF Member
            • Sep 2005
            • 3197
            • Saarijärvi

            #6
            Ja näitä 4hp22-EH -lootia on enemmänkin jotka käyttäytyy näin, kyllä jonkun pitäs tietää missä vika on?
            sigpic
            E23 728iA V8-projekti
            E38 730D -projekti
            E39 540iA -projekti
            I01 i3 -projekti

            Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

            Comment

            • JazzMar
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 25

              #7
              en noista numeroista ja kirjaimista niinkään tiiä mutta auto on -92 525 ix ja kepin vieressä on lukemat 2-3-4-D-jne..

              tarkennus aikasempaan sepostukseeni..

              on ja pysyy kolmosella..ei vaihda mihinkään vaikka keppiä liikuttaa..ja kun keppi on D-asennossa ja sitä heiluttelee pikkusen ni mittaristossa vilkkuu 3,4,D ja pimee ruutu..että haiskahtaisko vissiin joltain sähköhäröltä(?)..

              varasin eilen ajan konalan autokeskukseen ens ke ja ne suositteli ohjelmistopäivitystä..ja lähes vanno että sillä menee ohi..oisko kumminki syytä perua se ja antaa niitten vaan lukee vikakoodit ja täts it..? ei viittis iha turhastakaan niille maksaa jos esim pelkällä öljyjen vaihdolla menee ohi..

              ja nyt siellä varmasti joku joka on näitten kanssa puljannu paljon repii hiuksia päästä ja kiroo että "voi jeesus mikä urpo ku ei tiiä mistään mitään"..mjuuh en tiiäkkää ja siks kysyn..=) tekemällä amatööriki oppii..

              Comment

              • Vibaa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 581
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by JazzMar View Post
                en noista numeroista ja kirjaimista niinkään tiiä mutta auto on -92 525 ix ja kepin vieressä on lukemat 2-3-4-D-jne..

                tarkennus aikasempaan sepostukseeni..

                on ja pysyy kolmosella..ei vaihda mihinkään vaikka keppiä liikuttaa..ja kun keppi on D-asennossa ja sitä heiluttelee pikkusen ni mittaristossa vilkkuu 3,4,D ja pimee ruutu..että haiskahtaisko vissiin joltain sähköhäröltä(?)..

                varasin eilen ajan konalan autokeskukseen ens ke ja ne suositteli ohjelmistopäivitystä..ja lähes vanno että sillä menee ohi..oisko kumminki syytä perua se ja antaa niitten vaan lukee vikakoodit ja täts it..? ei viittis iha turhastakaan niille maksaa jos esim pelkällä öljyjen vaihdolla menee ohi..

                ja nyt siellä varmasti joku joka on näitten kanssa puljannu paljon repii hiuksia päästä ja kiroo että "voi jeesus mikä urpo ku ei tiiä mistään mitään"..mjuuh en tiiäkkää ja siks kysyn..=) tekemällä amatööriki oppii..
                Noniin eli vikamoodi päällä sekä laatikkona ZF5HP18, tuo voi tosiaan johtua monesta eri syystä, jos he pääsevät laatikon koodeihin käsiksi kannattaisi varmaan ne lukea ennenkun rupeaa mitään ohjelmistopäivitystä(rahastuspäivitystä?) edes miettimään...
                sigpic
                E34 530iA

                Comment

                • turbopuusti
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 824
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by JazzMar View Post
                  ...varasin eilen ajan konalan autokeskukseen ens ke ja ne suositteli ohjelmistopäivitystä..ja lähes vanno että sillä menee ohi..oisko kumminki syytä perua se ja antaa niitten vaan lukee vikakoodit ja täts it..? ei viittis iha turhastakaan niille maksaa jos esim pelkällä öljyjen vaihdolla menee ohi...
                  Eikait näihin vanhoihin pysty mitään päivityksiä noihin ohjausbokseihin sisään ajamaan? Itse olen ainakin ollut siinä uskossa että e39:ssä ekan kerran vasta päivitysmahdollisuudet tulleet...
                  Ei kannata niiltä asentajilta läheskään kaikkea niellä kun eivät näitten vanhojen romujen kanssa oo useinkaan tottuneet pelaamaan. Saatika että edes uusia osaisivat laittaa
                  e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                  Comment

                  • Raine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2603
                    • N/A

                    #10
                    .........
                    Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:02.
                    ///Motorporot

                    Comment

                    • Valtsude
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 739
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Eikös kosketushäiriöt sport/eco/winter-katkaisijassakin aiheuttanut sitä, ettei vaihda suurimmalle vaihteelle..? Huono akkukin mahdollinen, kuten Vibaa tuolla jo mainitsikin. Jostain tämmöisiä muistan lukeneeni.
                      E34

                      Comment

                      • Vibaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 581
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by Valtsude View Post
                        Eikös kosketushäiriöt sport/eco/winter-katkaisijassakin aiheuttanut sitä, ettei vaihda suurimmalle vaihteelle..? Huono akkukin mahdollinen, kuten Vibaa tuolla jo mainitsikin. Jostain tämmöisiä muistan lukeneeni.
                        Sport/Eco/Winter katkaisija ei aiheuta tuollaista, tuli sekin koettua rikkinäisellä katkaisimella
                        Huono akku voi tosiaan pistää limp moden päälle, ja CC piippittelee Trans Programmia sammutuksessa.

                        Alhainen öljytasokin aiheuttaa limp modea. Jos jarruttaa rivakasti ja koittaa heti sen jälkeen lähteä taas, nouseeko kierrokset korkealle ja rykäisee vaihteen kovaa tämän jälkeen päälle?

                        Ja onhan vaihteiston ohjausboksejakin ja johtoja mennyt joiltakin.
                        sigpic
                        E34 530iA

                        Comment

                        • JazzMar
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 25

                          #13
                          Originally posted by Raine View Post
                          Samaa mieltä minäkin olen, ei tuossa kyllä ole mitään päivitysmahdollisuutta. Kyllähän se 5HP18 oppii jotain vaihtamistapoja riippuen miten ajaa ja ne voi nollata mutta ei siinä kyllä mitään ohjelmistoa ole mitä voisi päivittää.

                          Kylläpä se taitaa olla mekaaninen vika laatikossa ja sehän tarkottaa edelleen sitä laatikkojumppaa. Helpointa kun soittaa johonki laatikoita korjaavaan firmaan ne kyllä kertoo heti mikä siitä on paskana aika hyvällä varmuudella.
                          onko jollain tietoa että mikkä olis sellasia firmoja mikkä on puljaillu näitten laatikoitten kanssa ni vois soittaa ja kysellä (tai käydä kylässä jos on lähellä hyvinkäätä)?

                          noitten teijän tekstien perusteella vois tehä sillain että meen ens ke sinne autokeskukseen ja lukekoot vikakoodit yms (tunkekoot päivitykset hyrsaukkoon) ja sen jälkeen vois koettaa vaihtaa öljyt jne ja jos ei sen jälkeen ala toimiin ni vois alottaa ehjän laatikon metsästyksen..:think

                          Comment

                          • Raine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2603
                            • N/A

                            #14
                            .........
                            Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:02.
                            ///Motorporot

                            Comment

                            • JazzMar
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 25

                              #15
                              nonniii..nyt ois auto käyny piuhassa..

                              setä haalarissa sano että kone löys vikaa vauhtitunnistimista tms..ja kun oli saanu "limp moden" pois päältä ni totes että vois vaikuttaa siltä että öljyt on vähissä ja lirua ku niin kovin luisti ja venytti (oli kuulemma jokunen tovi sitten ollu e39ssä samaa ongelmaa ja tokeni uusilla öljyillä)..ei ihan heti lyöny lukkoon laatikon vaihtoa..yritti ettiä netistä jotain kytkentäkaavioita mutta löysi kaikkiin muihin malleihin paitti e34siin..:think

                              voisipa tehä sillain että kipasen motonetistä suotimen, tiivisteen ja pari kannua öljyä ja vaihdan ne..ja samalla kävis ne antureitten liittimet ja piuhat läpi josko niissä ois jotain häikkää..sikälimikäli ne jostain sieltä pohjasta löydän..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎