Vaimokkeen 23 vuotias vanhus teki nyt sitten ohraset. Kyseessä e34 524td vm-88. 10 vuotta toiminut kuin unelma, mutta parisen viikkoa sitten poltti sulakkeen nro 21. Sulake (20A) näyttäis olevan sisä- ja peräkontin valoille sekä latausliitäntä(google suomensi viimeksi mainitun, kertokaa mikä vittu toi on).
Sulake näkyy sitten vaikuttavan myös jälkiasennettuun autoradioon koska senkin toiminta loppui samalla.
No mutta nyt stooria pitemmälle, eli ei muutakuin uutta sulaketta kehiin ja tsadaa, 3 tuntia ja akku aivan tyhjä(ei polttanut sulaketta, akussa jännitettä enää 1,0V!!!). Sitte latasin akun täyteen ja ei muutakuin amppeerimittari kehiin. Sulakkeen paikalta mittasin niin kokoajan vetää sellaiset 19-20A, aivan sama onko sisävalot päällä vai ei. Ja kerrottakoon tähän väliin että autoradiosta ei ole ainakaan kysymys kun otin sen irti heti ensimmäisenä. Välillä jostakin satunnaisesta syystä tai mittausajankohdasta kulutus putoaan 1,0A:iin, mutta 90%:sesti kokoajan tuota 20A vetäsee.
Jos sulake on irti, niin auto kyllä toimii hyvin ja akku kestää, mutta kyllähän tuo pitäisi saada korjattua. Tuli vaan melko huonoon saumaan koko homma kun rakentaminen on kesken...
Tähän asti olen kokeillut/korjaillut/testaillut seuraavia hommia mut mikään ei oo auttanut:
- laturin jännitteen säädin uusittu(vinkin sain ni testasin)
- laturin +napa irti(kokeilin onko tuolla vaikutusta jos laturi jotenki sökö ja vetää sitäkautta virtaa...)
- peräkontin johdot saranan kohdalta korjasin kun olivat näköjään halkeilleet
Mistään ei ole savu haiskahtanut eikä haise vaikka tuo sulake olisi paikaallaan pitempäänkin. Jostain se kuitenni oikoseen vetäsee, joten kertokaa vinkkejä mikä tuon voisi aiheuttaa tai mistäpäin tuota edes voisi aloittaa tutkimaan. Puoli autoa olen jo purkanut kojelaudasta taaksepäin eikä vikaa ole löytynyt
![Redface](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_redface.gif)
No mutta nyt stooria pitemmälle, eli ei muutakuin uutta sulaketta kehiin ja tsadaa, 3 tuntia ja akku aivan tyhjä(ei polttanut sulaketta, akussa jännitettä enää 1,0V!!!). Sitte latasin akun täyteen ja ei muutakuin amppeerimittari kehiin. Sulakkeen paikalta mittasin niin kokoajan vetää sellaiset 19-20A, aivan sama onko sisävalot päällä vai ei. Ja kerrottakoon tähän väliin että autoradiosta ei ole ainakaan kysymys kun otin sen irti heti ensimmäisenä. Välillä jostakin satunnaisesta syystä tai mittausajankohdasta kulutus putoaan 1,0A:iin, mutta 90%:sesti kokoajan tuota 20A vetäsee.
Jos sulake on irti, niin auto kyllä toimii hyvin ja akku kestää, mutta kyllähän tuo pitäisi saada korjattua. Tuli vaan melko huonoon saumaan koko homma kun rakentaminen on kesken...
Tähän asti olen kokeillut/korjaillut/testaillut seuraavia hommia mut mikään ei oo auttanut:
- laturin jännitteen säädin uusittu(vinkin sain ni testasin)
- laturin +napa irti(kokeilin onko tuolla vaikutusta jos laturi jotenki sökö ja vetää sitäkautta virtaa...)
- peräkontin johdot saranan kohdalta korjasin kun olivat näköjään halkeilleet
Mistään ei ole savu haiskahtanut eikä haise vaikka tuo sulake olisi paikaallaan pitempäänkin. Jostain se kuitenni oikoseen vetäsee, joten kertokaa vinkkejä mikä tuon voisi aiheuttaa tai mistäpäin tuota edes voisi aloittaa tutkimaan. Puoli autoa olen jo purkanut kojelaudasta taaksepäin eikä vikaa ole löytynyt
![Twisted](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_twisted.gif)
Comment