Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 pukkaa pelkkää lämmintä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naku
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 33
    • Espoo

    E34 pukkaa pelkkää lämmintä

    Notta luultavasti tätäkin aihetta on jossain aiemmin käsitelty, en vain löytänyt (yritin kyllä :wink: ). Notta vaikka väännän E34:n molemmat lämmönsäätö namiskuukkelit niin "siniselle" (kylmälle) kuin mahdollista niin edelleen pukkaa esim. tuulilasille niin maan perusteellisen lämmintä !
    Joku "tietäjä" sanoi, että oire johtuu siitä, että jotkut sähköisesti ohjattavat venttiillit ei sulkeudu kokonaan....tiedä häntä?
    Notta kertokaas, onko diagnoosi oikea ja onko hommalle mitään tehtävissä kotikonstein ??

    - Keltanokka kiittää ! -
    Bimmer E34 525iA -91
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Re: E34 pukkaa pelkkää lämmintä

    Originally posted by Naku
    Notta luultavasti tätäkin aihetta on jossain aiemmin käsitelty, en vain löytänyt (yritin kyllä :wink: ). Notta vaikka väännän E34:n molemmat lämmönsäätö namiskuukkelit niin "siniselle" (kylmälle) kuin mahdollista niin edelleen pukkaa esim. tuulilasille niin maan perusteellisen lämmintä !
    Joku "tietäjä" sanoi, että oire johtuu siitä, että jotkut sähköisesti ohjattavat venttiillit ei sulkeudu kokonaan....tiedä häntä?
    Notta kertokaas, onko diagnoosi oikea ja onko hommalle mitään tehtävissä kotikonstein ??

    - Keltanokka kiittää ! -
    Luultavasti auton sähköinen ohjaustietokone kuuli että eilen Baijerissa satoi 15cm lunta ja siksi sääti lämmöille...

    Ei vaan nuo vesiventtiilit on tyyppivika, hakusanalla "vesiventtiili" taitaa löytyä aiheesta juttua, lisäksi kannattaa tutustua www.bmwe34.net.

    t.Ville

    Comment

    • Luntti
      2Wheel Driver
      • Jul 2003
      • 5021
      • Yka

      #3
      Mulla auttoi se helpoin juttu. Akun kengät irti muutamaksi minuutiksi.
      Uskomatonta, mutta totta.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Onhan noita jotkut itsekkin putsaillut ruosteesta yms. eli ei kannata ensimmäisenä lähteä uutta ostamaan.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Frendiz
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 501
          • Kajaani

          #5
          Minulla tunnusti olevan samaa ongelmaa, niin www.bmwe34.net ohjeiden mukaan ku kopautteli niitä venttiilejä, niin rupesi tulemaan muutakin kuin kuumaa...
          BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
          EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

          "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

          Comment

          • harossi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 619
            • Haukipudas

            #6
            onko e39:ssä samannäköinen tuo osa? En ole vielä kerennyt tutkimaan..

            Eli itsellä tulee vänkärinpuolelle kokoajan kylmää ilmaa ja tuossa ilmeisesti vika??
            e39 M5

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Minulla oli E34:ssa sama ongelma, siis säätimestä riippumatta aina oli kuuma.. Asiaa auttoi, kun käänsi säätimen ääriasennosta toiseen ja sitten vasta kylmälle. Venttiili ilmeisesti sai silloin sen verran liikuntaa ettei saman tien jumiutunut.
              ---

              Comment

              • Tappu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 825
                • Tampere

                #8
                Lainataan topikkia. Eli mun E34:ssa oikea lämmönsäätö ei vaikuta mihinkään, vasemman kiertää täysin lämpimälle niin sitten alkaa tulee täysin kuumaa sisälle, jos säädintä kääntää pikkaisenkin kylmälle niin alkaa heti tuleen kylmää. Vika ei ole vesiventtiilissä (kokeiltu toimivalla). Epäilisin sisälämpötunnistimia. Harmillisesti kun ei ole ilmastointia, nii GT1 testerillä ei pääse tarkastelemaan kyseisien tunnistimien arvoja, mutta pitää joku päivä selvitellä lisää tätä ongelmaa ja päivitellä vaikkapa tänne kun tulee lisää informaatiota. Ja sitten toinen propleema, kiertovesipumpulle ei tule virtaa, paitsi sen verran kun kääntää virrat päälle, nii silloin tulee hetkellisesti jännite n. 1 sekunnin ajan, pitää tähänkin asiaan joku ilta töissä paneutua.
                AMG

                Comment

                • Naku
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 33
                  • Espoo

                  #9
                  Notta nyt on akkua käytetty irti ja säätimiä väännetty ääriasennosta toiseen ja takaste hikipäässä ja vesiventiilliä naputeltu niin kovaa kun järki sanoo hyväksi, mutta...pelekkää kuumaa pukkaa :(
                  Notta eihän se näin talavee vasten pahaa tee, mutta Vappuna alkaa riepoon...

                  Onko lisää "helppoja & halpoja" kikkoja vai meneekö mokkula auttamatta purkuun / vaihtoon

                  - Naku -
                  Bimmer E34 525iA -91

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #10
                    Mulla on E34:ssä automaatti-ilmastointi ja ongelmana on ollut se että kuljettajan puolen lämpötilan säädin ei aina toimi. Matkustajan puoleinen säätö toimii ongelmitta. Kuljettajan puoleisen säädön ongelmana on välillä että se jumiutuu puhaltamaan pelkästää kylmää ilmaa. Ilmeisesti vika on noissa venttiileissä.. Koska kun aikansa säätöjä rämppää niin lämmintä ilmaakin alkaa tulemaan myös kuskin puolelta. En ole jaksanut tehdä mitään asialle mutta itse säädin siellä kojelaudassa ainakin näyttäisi toimivan.

                    Jos jollain on ideoita niin saa kertoa mutta itse epäilisin noita konehuoneen venttiilejä. Tarvii käydä varmaan lekalla koputtelemassa ja jos ei auta niin ostaa uudet ( lue: hyvät käytetyt :lol: ) tilalle..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Naku
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 33
                      • Espoo

                      #11
                      Joo...tossa aamupäivälle irrotin ton vesiventtiili paketin ja sitten aukaisin ne 6 ruuvia ja tutkailin sitä ventiilisysteemiä. Olihan se aavistuksen likainen, mutta ei missään tapauksessa ruosteessa ! No putsasin sen ja kattelin että missä siinä olisi jonkinmoinen kumitiiviste joka edes voisi valskata lämmintä vettä kokajan läpi. En löytänyt :( Tyhmä mikä tyhmä!
                      No ruuvailin mokkulan kasaan ja laitoin paikoilleen => ei muutosta, lämmintä puhaltaa niin kuskin kuin repsikan puoleltakin vaikka lämmönsäätimet on "pakkasella".
                      Oliko niin, että länmönsäätimien ollessa max. KYLMÄLLÄ niin liittimiin (mihin niistä?) piti tulla 12V ?

                      Ja tietääkö kukaan saako tollaseen E34 vesiventtiiliin vielä jotain korjaussarjaan ja jos niin mistä :?:

                      Tai vaihtoehtoisesti löytyykö toimivia käytettyjä kohtuuhinnalla jostain ?

                      Thanke Shön !

                      - Günther -
                      Bimmer E34 525iA -91

                      Comment

                      • kole
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 506
                        • Joensuu

                        #12
                        Sieltä venttiilistä kuuluu naksahdus kun se vaihtaa asentoa, voi testata virrat päällä kun kone ei käy niin kuuluu paremmin.

                        Comment

                        • Naku
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 33
                          • Espoo

                          #13
                          Hetkinen...siis tarkoitatko, että venttiilillä on vain kaksi asentoa: auki ja kiinni :?:
                          Eihän siinä oikein ole mitään järkeä...eikös se nimenomaan säädy portaattomasti sen sisällä olevan lämpötilansäätö potikan asennon mukaan :?: Korjatkaa viisaammat jos olen ihan hakoteillä :oops:

                          - Günther -
                          Bimmer E34 525iA -91

                          Comment

                          • kole
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 506
                            • Joensuu

                            #14
                            Kyllä ne näytti ihan magneetti venttiileille kun oli itellä auki. Ja ei tuntunut olevan väli asentoja. Mulla ainakin puhaltaa aika kylmää välillä kun meinaa mennä sisallä liian kuumaks.

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #15
                              Venttiilit on on/off tyylinen, ajoitus vain muuttuu termostaattien käskyjen mukaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎