E34 Vetelee urissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2884
    • Akaa / Toijala

    #16
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Minähän nuo taisin ostaa
    Juurikin näin

    Comment

    • ///Jone
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2009
      • 1289
      • HKI

      #17
      Kerropa mikä rengasmerkki? Itsellä 16" hankookit veteli, muttei enää nämä 18" kumhot.
      ______________________
      Nykyinen:
      Model 3

      BMW:t vuodesta 2009:
      i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

      Comment

      • Soprano
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 198

        #18
        Nonniiin, eli vaihettiin sitten eteen kormoranit, takana myöskin kormoran toisella puolella ja toisella puolella joku halpis missä on pintaa ihan hyvin jäljellä.

        235/40/18 on koko.

        Näillä uusilla renkailla auto ei vetele ollenskaan !!! ja tutina hävisi, ainoastaan siinä 140kmh nopeudessa tuntuu joku tutina, mutta se saattaa olla tuo yksi ainukainen mitä ei ole katottu (tasapainotettu).

        Niin.. ja niistä rengaspaineista sitten niin että... huoltsikoilla jos käytte niin olkaa varuilla... ne mittarit antaa mitä lukemia vaan. mutta nykyiset oikeat paineet on 2,5bar edessä ja 2,8 takana. Menee auto suoraan, eikä vetele enään urissa!

        Vanha rengas oli liikaa neliskantin muotoinen... josta johtu sitten ihan vitullinen vetely.. uskokaa tai älkää !
        Se menee sit....

        Comment

        • Micce///M
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2008
          • 3552
          • Hämeenlinna

          #19
          Paineesi on isosti pielessä, vielä e34:n alla.

          Kaikkiin se 3bar.

          Comment

          • Soprano
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 198

            #20
            Originally posted by Micce///M View Post
            Paineesi on isosti pielessä, vielä e34:n alla.

            Kaikkiin se 3bar.


            Kuule... mä oon vuodesta 2003 eteenpäin lukenut tätä foorumia, harvemmin kirjoitellut mutta lukenut paljon. näillä paineilla mitä mulla nytten on, kulkee auto nätisti suoraan. Mulla on aika monta eri rengasmerkkiä ja mallia ollut alla kyseisessä autossa, niin 15, 17 ja 18 tuumaisina.

            Tämä on ensimmäinen kerta että se kulkee niinkuin pitääkin!
            Ja sitäpaitsi 3.0bar on ylipaineinen, se rupeaa syömään rengasta keskeltä. niin kävi tämän edellisen satsin kanssa joka meni just vaihtoon.
            Se menee sit....

            Comment

            • Micce///M
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2008
              • 3552
              • Hämeenlinna

              #21
              Originally posted by Soprano View Post


              Ja sitäpaitsi 3.0bar on ylipaineinen, se rupeaa syömään rengasta keskeltä. niin kävi tämän edellisen satsin kanssa joka meni just vaihtoon.
              Katsoppa renkaan kyljestä, että onkohan se nyt kuitenkaan ylipaineinen?

              Oliko vanhat renkaasi rättirenkaita, vai nykyaikaisia tekeleitä? Katsoppa mitä paineita tehdas antaa ohjeeksi? Muistaakseni rengaskoon ollessa 235/45 17 ja 255/40 17 on tyhjän auton paineet edessä 2.8bar ja takana 3.0bar. Kun tuumakoko kasvaa ja rengas on matalempi, niin arvaappa kumpaan suuntaan paineita muutetaan?

              E: Ja jos puheidesi mukaan auto ei muuten kulje suoraan, kun juurikin noilla paineilla. Niin silloin autossasi on vikaa edelleen.
              Last edited by Micce///M; 21-07-2011, 21:35.

              Comment

              • Soprano
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 198

                #22
                Originally posted by Micce///M View Post
                Katsoppa renkaan kyljestä, että onkohan se nyt kuitenkaan ylipaineinen?

                Oliko vanhat renkaasi rättirenkaita, vai nykyaikaisia tekeleitä? Katsoppa mitä paineita tehdas antaa ohjeeksi? Muistaakseni rengaskoon ollessa 235/45 17 ja 255/40 17 on tyhjän auton paineet edessä 2.8bar ja takana 3.0bar. Kun tuumakoko kasvaa ja rengas on matalempi, niin arvaappa kumpaan suuntaan paineita muutetaan?

                E: Ja jos puheidesi mukaan auto ei muuten kulje suoraan, kun juurikin noilla paineilla. Niin silloin autossasi on vikaa edelleen.

                Asiahan on siinä että teoria ja käytäntö ei aina kohtaa.
                Se nyt vaan on näin että kun edellisissä käytettiin 3 bar edessä ja 3,2 - 3,4 takana, niin rengas kuluu niin kuin sen ei kuuluisi, ensimmäistä kertaa sen huomasin kun oikeen tarkkaan katsoin, ja pyörän piti olla siis pois vanteelta. tai paineet tyhjänä että sen havainnoillistaa... että... että..
                Se menee sit....

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  #23
                  Originally posted by Soprano View Post
                  Asiahan on siinä että teoria ja käytäntö ei aina kohtaa.
                  Se nyt vaan on näin että kun edellisissä käytettiin 3 bar edessä ja 3,2 - 3,4 takana, niin rengas kuluu niin kuin sen ei kuuluisi, ensimmäistä kertaa sen huomasin kun oikeen tarkkaan katsoin, ja pyörän piti olla siis pois vanteelta. tai paineet tyhjänä että sen havainnoillistaa... että... että..
                  Keskeltä kuluneisuuden havannoillistaa ihan mittaamalla, oli se vanteella taikka ei.

                  VOI tietysti olla, että tämä on jonkun kiinalaisen roskakumin vika tai tullut maanantaikappale. Mutta _yksikään_ laadukas tai yleinen korealainen peruskumi ei käyttäydy näin.

                  Nimenomaan se on vanhojen rättirenkaiden yms. ongelma, että liian korkealla paineella kuluu keskeltä. Ei nykyaikaisten renkaiden. Ja edelleenkin maksimipaineet lukee renkaassa.

                  Liian pieni paine taas kuluttaa rengasta ihan miten sattuu, V-kuviolliset kuluu helposti portaalle. Normaalit symmetriset kuluu epätasaisesti sieltä täältä jne. Ja 2.5bar on jo liian pieni paine tuon kokoiseen renkaaseen.


                  Mutta mitäpä tässä väittelemään, olet vuodesta 2003 asti lukenut foorumia. Ja yleensäkin netistähän löytyy tarkat faktat, melkein asiaan kun asiaan.

                  Comment

                  • Soprano
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 198

                    #24
                    Kyllä mä sen tiedän että monet laittaa enemmän.

                    Mikä se on sitten se vanhan mallin rengas oikeen, mä oon noi edelliset ostanu muutama vuos sitten, onks täs välis nyt tapahtunut jotain mullistavaa yleisesti ?
                    Se menee sit....

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by zener View Post
                      Teräs ja alumiini alatukivarsia on saanu aina. Ilmeisesti ainakin M5 on tullu tehtallata alumiinisilla(?).

                      Mimmoset ne pyörän kulmat sitten on tässä? Eli onko mittaus taulukkoa. Taka camber/auraus?
                      535:stä ylöspäin on alumiinisilla tukivarsilla.

                      Nuo pyöränkulmat kiinnostaisi edelleenkin myös täällä.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • Kal.ju
                        BTCF Member
                        • Mar 2003
                        • 2884
                        • Akaa / Toijala

                        #26
                        Originally posted by aakoo View Post
                        535:stä ylöspäin on alumiinisilla tukivarsilla.
                        Löytyivät myös -95 525:sta.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14536
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by aakoo View Post
                          535:stä ylöspäin on alumiinisilla tukivarsilla.
                          Joo, pahapa noista on mennä sanomaan ku ne on jo tähän ikään mennessä vaihdettu monesti... Onko tuosta olemassa jotain faktaaki ihan jossain?
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • isoR

                            #28
                            Faktasta ei tietoa. Isin -95 518 (zeenerin naapurin ex). Oli Köykämiiniä tukivarret ennen tarvikeosiin siirtymistä.

                            Comment

                            • aakoo
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2008
                              • 777
                              • Espoo

                              #29
                              Originally posted by Kal.ju View Post
                              Löytyivät myös -95 525:sta.
                              Originally posted by zener View Post
                              Joo, pahapa noista on mennä sanomaan ku ne on jo tähän ikään mennessä vaihdettu monesti... Onko tuosta olemassa jotain faktaaki ihan jossain?
                              Sori, aivopieru postatessa. Jostain joskus luin ihan oikeatakin faktaa, mutta nyt menee mutun puolelle koska ihmismuisti. Eli vanhemmissa 535 ylöspäin köykämiiniset ja sitten muistaakseni -93 ylöspäin pikkukoneisissakin.
                              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                              Comment

                              • Soprano
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2003
                                • 198

                                #30
                                Joo siis oli mullakin alumiinia, sillon kun auton ostin... en sitten tiedä että oliko vaihdettu aiemmin. mutta sen jälkeen kun ostin tarvikeosana, niin sain teräksiset. Nytten kauppaavat alumiinisia Keventää niin paljon ettei ohjauksentehostinta tartte enää olleska Mutta kulmista sen verran... että nytkun auto kulkee suoraan ja rattikin näyttäisi olevan keskellä, niin en oikeen viittisi mennä edes kattomaan.. nyt on niin paljon taas mennyt tähän harrastukseen, kun tosiaan vaihettiin tänäkesänä koko kone siihen... keitti moottoritiellä :/ mutta nyt käy kyllä hienosti ja kaik muukin kunnossa
                                Last edited by Soprano; 23-07-2011, 21:46.
                                Se menee sit....

                                Comment

                                Working...
                                X