E34 Vetelee urissa
Collapse
X
-
Nonniiin, eli vaihettiin sitten eteen kormoranit, takana myöskin kormoran toisella puolella ja toisella puolella joku halpis missä on pintaa ihan hyvin jäljellä.
235/40/18 on koko.
Näillä uusilla renkailla auto ei vetele ollenskaan !!! ja tutina hävisi, ainoastaan siinä 140kmh nopeudessa tuntuu joku tutina, mutta se saattaa olla tuo yksi ainukainen mitä ei ole katottu (tasapainotettu).
Niin.. ja niistä rengaspaineista sitten niin että... huoltsikoilla jos käytte niin olkaa varuilla... ne mittarit antaa mitä lukemia vaan. mutta nykyiset oikeat paineet on 2,5bar edessä ja 2,8 takana. Menee auto suoraan, eikä vetele enään urissa!
Vanha rengas oli liikaa neliskantin muotoinen... josta johtu sitten ihan vitullinen vetely.. uskokaa tai älkää !Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostPaineesi on isosti pielessä, vielä e34:n alla.
Kaikkiin se 3bar.
Kuule... mä oon vuodesta 2003 eteenpäin lukenut tätä foorumia, harvemmin kirjoitellut mutta lukenut paljon. näillä paineilla mitä mulla nytten on, kulkee auto nätisti suoraan. Mulla on aika monta eri rengasmerkkiä ja mallia ollut alla kyseisessä autossa, niin 15, 17 ja 18 tuumaisina.
Tämä on ensimmäinen kerta että se kulkee niinkuin pitääkin!
Ja sitäpaitsi 3.0bar on ylipaineinen, se rupeaa syömään rengasta keskeltä. niin kävi tämän edellisen satsin kanssa joka meni just vaihtoon.Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View Post
Ja sitäpaitsi 3.0bar on ylipaineinen, se rupeaa syömään rengasta keskeltä. niin kävi tämän edellisen satsin kanssa joka meni just vaihtoon.
Oliko vanhat renkaasi rättirenkaita, vai nykyaikaisia tekeleitä? Katsoppa mitä paineita tehdas antaa ohjeeksi? Muistaakseni rengaskoon ollessa 235/45 17 ja 255/40 17 on tyhjän auton paineet edessä 2.8bar ja takana 3.0bar. Kun tuumakoko kasvaa ja rengas on matalempi, niin arvaappa kumpaan suuntaan paineita muutetaan?
E: Ja jos puheidesi mukaan auto ei muuten kulje suoraan, kun juurikin noilla paineilla. Niin silloin autossasi on vikaa edelleen.Last edited by Micce///M; 21-07-2011, 21:35.
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostKatsoppa renkaan kyljestä, että onkohan se nyt kuitenkaan ylipaineinen?
Oliko vanhat renkaasi rättirenkaita, vai nykyaikaisia tekeleitä? Katsoppa mitä paineita tehdas antaa ohjeeksi? Muistaakseni rengaskoon ollessa 235/45 17 ja 255/40 17 on tyhjän auton paineet edessä 2.8bar ja takana 3.0bar. Kun tuumakoko kasvaa ja rengas on matalempi, niin arvaappa kumpaan suuntaan paineita muutetaan?
E: Ja jos puheidesi mukaan auto ei muuten kulje suoraan, kun juurikin noilla paineilla. Niin silloin autossasi on vikaa edelleen.
Asiahan on siinä että teoria ja käytäntö ei aina kohtaa.
Se nyt vaan on näin että kun edellisissä käytettiin 3 bar edessä ja 3,2 - 3,4 takana, niin rengas kuluu niin kuin sen ei kuuluisi, ensimmäistä kertaa sen huomasin kun oikeen tarkkaan katsoin, ja pyörän piti olla siis pois vanteelta. tai paineet tyhjänä että sen havainnoillistaa... että... että..Se menee sit....
Comment
-
-
Originally posted by Soprano View PostAsiahan on siinä että teoria ja käytäntö ei aina kohtaa.
Se nyt vaan on näin että kun edellisissä käytettiin 3 bar edessä ja 3,2 - 3,4 takana, niin rengas kuluu niin kuin sen ei kuuluisi, ensimmäistä kertaa sen huomasin kun oikeen tarkkaan katsoin, ja pyörän piti olla siis pois vanteelta. tai paineet tyhjänä että sen havainnoillistaa... että... että..
VOI tietysti olla, että tämä on jonkun kiinalaisen roskakumin vika tai tullut maanantaikappale. Mutta _yksikään_ laadukas tai yleinen korealainen peruskumi ei käyttäydy näin.
Nimenomaan se on vanhojen rättirenkaiden yms. ongelma, että liian korkealla paineella kuluu keskeltä. Ei nykyaikaisten renkaiden. Ja edelleenkin maksimipaineet lukee renkaassa.
Liian pieni paine taas kuluttaa rengasta ihan miten sattuu, V-kuviolliset kuluu helposti portaalle. Normaalit symmetriset kuluu epätasaisesti sieltä täältä jne. Ja 2.5bar on jo liian pieni paine tuon kokoiseen renkaaseen.
Mutta mitäpä tässä väittelemään, olet vuodesta 2003 asti lukenut foorumia. Ja yleensäkin netistähän löytyy tarkat faktat, melkein asiaan kun asiaan.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostTeräs ja alumiini alatukivarsia on saanu aina. Ilmeisesti ainakin M5 on tullu tehtallata alumiinisilla(?).
Mimmoset ne pyörän kulmat sitten on tässä? Eli onko mittaus taulukkoa. Taka camber/auraus?
Nuo pyöränkulmat kiinnostaisi edelleenkin myös täällä.E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View Post535:stä ylöspäin on alumiinisilla tukivarsilla.
Comment
-
-
Originally posted by aakoo View Post535:stä ylöspäin on alumiinisilla tukivarsilla.
Comment
-
-
isoR
Faktasta ei tietoa.Isin -95 518 (zeenerin naapurin ex). Oli Köykämiiniä tukivarret ennen tarvikeosiin siirtymistä.
Comment
-
Originally posted by Kal.ju View PostLöytyivät myös -95 525:sta.Originally posted by zener View PostJoo, pahapa noista on mennä sanomaan ku ne on jo tähän ikään mennessä vaihdettu monesti... Onko tuosta olemassa jotain faktaaki ihan jossain?E34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Joo siis oli mullakin alumiinia, sillon kun auton ostin... en sitten tiedä että oliko vaihdettu aiemmin. mutta sen jälkeen kun ostin tarvikeosana, niin sain teräksiset. Nytten kauppaavat alumiinisiaKeventää niin paljon ettei ohjauksentehostinta tartte enää olleska
Mutta kulmista sen verran... että nytkun auto kulkee suoraan ja rattikin näyttäisi olevan keskellä, niin en oikeen viittisi mennä edes kattomaan.. nyt on niin paljon taas mennyt tähän harrastukseen, kun tosiaan vaihettiin tänäkesänä koko kone siihen... keitti moottoritiellä :/ mutta nyt käy kyllä hienosti ja kaik muukin kunnossa
Last edited by Soprano; 23-07-2011, 21:46.Se menee sit....
Comment
-
Comment