otsikko kertoo, vika vaikutti ettei bensaa tulisi suuttimille asti, mutta pumpun vaihdon jälkeen ja suodattimen tarkistuksen jälkeen bensapumpulle menevä virta pätkii? kokeiltu vaihtaa rele, ja myös rele ohitettu, mutta vika on sama, välillä hörähtää, mutta käyntiin ei jää.. mistä lähteä vikaa etsimään? vika on siis jokatapauksessa bensapuolella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 535i sammui eikä käynnisty
Collapse
X
-
e34 535i sammui eikä käynnisty
puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2Tags: None
-
-
eikö kellään tietoa? olisi hieman kiire saada auto liikenteeseen, kun toimittaa käyttiksen virkaa ja töissä pitäisi koittaa käydäpuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
-
-
Originally posted by k0rppi View Postbensasutaria vaihdettu millonkaan? ja toinen on tietysti ite pumppu
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on bensasutari?
Aamulla kokeilin, niin ruiskun paluuletkusta tulee bensaa kun starttaa, eli bensa menee ruiskulle asti.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Tarkista bensamäärää säätävä ilmamassamittari (sivun keskivaiheilla):
- Ulkopuolelta sivulta: Mittariin menevä johto on kiinni. (SYY A)
- Pohjasta tunnustellen: Ilmamassamittarin pohja on kiinni eikä irronnut ja päästä ilmaa ohi? Korjataan liimaamalla, mutta benshöyryt ja tärinä irrottavat myöhemmin, metallivanne tueksi.
- Ilmapuhdistimesta tuleva ilmaputki irti tunnustellen sisältä: Onko läppä kiinni ja jännitteessä, liikkuuko esteettä koko liikeradan täysin auki?
Puukolla kansi auki (ja liimalla kiinni):
- Palautusjousi (4) palauttaa eikä "räpsähtänyt" päästä irti? korjataan ulkokehästä kiertämällä.
(TÄTÄ VEIKKAAN SYYKSI B)
- Vaikka wiperin (2) laahauspinta olisi puhki pitäisi käynnistyä, korjataan taivuttamalla wiperia uuteen kohtaa laahaamaan.
- Tarkista että koneen johtopistokkeet ovat kiinni, myös lokasuojissa olevat suojatut.Last edited by tsbmw; 19-07-2011, 06:38.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostTarkista bensamäärää säätävä ilmamassamittari (sivun keskivaiheilla):
- Ulkopuolelta sivulta: Mittariin menevä johto on kiinni. (SYY A)
- Pohjasta tunnustellen: Ilmamassamittarin pohja on kiinni eikä irronnut ja päästä ilmaa ohi? Korjataan liimaamalla, mutta benshöyryt ja tärinä irrottavat myöhemmin, metallivanne tueksi.
- Ilmapuhdistimesta tuleva ilmaputki irti tunnustellen sisältä: Onko läppä kiinni ja jännitteessä, liikkuuko esteettä koko liikeradan täysin auki?
Puukolla kansi auki (ja liimalla kiinni):
- Palautusjousi (4) palauttaa eikä "räpsähtänyt" päästä irti? korjataan ulkokehästä kiertämällä.
(TÄTÄ VEIKKAAN SYYKSI B)
- Vaikka wiperin (2) laahauspinta olisi puhki pitäisi käynnistyä, korjataan taivuttamalla wiperia uuteen kohtaa laahaamaan.
- Tarkista että koneen johtopistokkeet ovat kiinni, myös lokasuojissa olevat suojatut.
Lähinnä mieleen tulis ettei saa nyt kampuralta tietoa, tai sitten kipinä kadonnu jonnekkin ihan kadoksiinpuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postilmamassamittari vian saa pois luettua jo sillä, ettei lähde edes tyhjäkäynnille.. Saahan nuo motronic vekottimet käyntiin vaikka ei massamittaria olis edes paikoillaan.
Lähinnä mieleen tulis ettei saa nyt kampuralta tietoa, tai sitten kipinä kadonnu jonnekkin ihan kadoksiin
- Jos ilmamassamittarin laakeri on hajalla eli läppä jumittaa käy tyhjäkäyntiä, ei muuta.
Periaatteessa auto toimii aina, käyttäjä on vahingossa yleensä muuttanut jotain.
- Sulakkeet kunnolla kontaktissa kaikki, pyörittele sitä polttoainepumpun.
- Miten virranjakajan sivuun tulevan toisiovirran pistoke, olisiko hilkulla kiinni?
- Sytytysjohtimet puolaan kiinni? Sytysjärjestys jos virranjakajaa korjattu?
- Haitariletku imusarjaan halki huomaamatta alta tai uran pohjasta, sivuilmaa?
- Miten käy tyhjäkäyntiä? Jos "tupsuttaa" eli mustaa pakokaasua niin että auton takapelti mustana eikä ota kierroksia, ovat suuttimet esim. likaantuneet bensasuodattimen hajottua ja päästettyä läpi. Suuttimien irroitus ja ultraäänipesuun (mm. tämä tyssännyt itsellä).
- Lokasuojan alaosaan sivuseinään tulevan lattaliittimen sisällä vettä (- " -).
- Lokasuojan päällä olevan säätimen lattaliitin suojan alla irti (- " -).
- Dieseliä vahingossa?Last edited by tsbmw; 19-07-2011, 11:02.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Poste34 tyypillinen vikakohde bensapumpun sähköille on se mistä se menee takapenkin alta auton pohjan kautta tankin päälle, murtuu johdot.
Mittaa bensapumpun liittimeltä että sinne tulee jännite startatessa ainakin.
Autohan ei siis lähde käyntiin ollenkaan, ei edes tyhjäkäynnille, sillä taitaa juuri olla pois suljettu tuo ilmamassamittari.
Tosiaan noita pistoikkeita ja liittimiä pitää tarkemmin tutkailla kunhan töistä pääsen, voi olla hyvinkin mahdollista että joku on vain irronnut, kun tie mille auto sammui on suht epätasainen.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
ilmanmassamittari: CHECK
Polttoainepumppu: CHECK
Polttoainesuodatin: CHECK
Polttoainepumpun rele ja sulake: CHECK
kaikki nämä on kunnossa,
elikkäs, otin polttoainepumpun releen auki, ei kylmäjuotoksia ja toimii emännän autossa, minulla ei.
ei mene siis moottorin pyörimistieto eteenpäin, kumpi tässä nyt on todennäköisempää, hall anturi vai moottorinohjausboxi?
tänään tulee vielä testattua hall anturi jos sellainen tuosta löytyy, joten jos ei sillä lähde auto käyntiin niin ei ilomeisesti jää vaihtoehtoja kun toi moottorinohjausboxipuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Micce///M View PostMittaa asentoanturi ja tarkista sen kaapelin kunto ensimmäisenä. Herkkä vikapaikkahan se on, en yhtään ihmettelisi vaikka olisi lähtenyt siinä anturin juuresta kaapelin kiinnikkeestä irti ja hankaantunut osittain puhki.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Comment