Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i sammui eikä käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3233
    • Joensuu

    e34 535i sammui eikä käynnisty

    otsikko kertoo, vika vaikutti ettei bensaa tulisi suuttimille asti, mutta pumpun vaihdon jälkeen ja suodattimen tarkistuksen jälkeen bensapumpulle menevä virta pätkii? kokeiltu vaihtaa rele, ja myös rele ohitettu, mutta vika on sama, välillä hörähtää, mutta käyntiin ei jää.. mistä lähteä vikaa etsimään? vika on siis jokatapauksessa bensapuolella.
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3233
    • Joensuu

    #2
    eikö kellään tietoa? olisi hieman kiire saada auto liikenteeseen, kun toimittaa käyttiksen virkaa ja töissä pitäisi koittaa käydä
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • k0rppi
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2008
      • 784
      • Varkaus

      #3
      bensasutaria vaihdettu millonkaan? ja toinen on tietysti ite pumppu

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3233
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by k0rppi View Post
        bensasutaria vaihdettu millonkaan? ja toinen on tietysti ite pumppu
        pumppu vaihdettu varmasti toimivaan, ja entisenkin pumpun kokeilin niin sekin toimii ja hyvin pumppaa. Eli pumpussa vika ei ole, eikä releessä.

        Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä on bensasutari?

        Aamulla kokeilin, niin ruiskun paluuletkusta tulee bensaa kun starttaa, eli bensa menee ruiskulle asti.
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • tsbmw
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 1495
          • Ilvola

          #5
          Tarkista bensamäärää säätävä ilmamassamittari (sivun keskivaiheilla):


          - Ulkopuolelta sivulta: Mittariin menevä johto on kiinni. (SYY A)
          - Pohjasta tunnustellen: Ilmamassamittarin pohja on kiinni eikä irronnut ja päästä ilmaa ohi? Korjataan liimaamalla, mutta benshöyryt ja tärinä irrottavat myöhemmin, metallivanne tueksi.
          - Ilmapuhdistimesta tuleva ilmaputki irti tunnustellen sisältä: Onko läppä kiinni ja jännitteessä, liikkuuko esteettä koko liikeradan täysin auki?
          Puukolla kansi auki (ja liimalla kiinni):
          - Palautusjousi (4) palauttaa eikä "räpsähtänyt" päästä irti? korjataan ulkokehästä kiertämällä.
          (TÄTÄ VEIKKAAN SYYKSI B)
          - Vaikka wiperin (2) laahauspinta olisi puhki pitäisi käynnistyä, korjataan taivuttamalla wiperia uuteen kohtaa laahaamaan.

          - Tarkista että koneen johtopistokkeet ovat kiinni, myös lokasuojissa olevat suojatut.
          Last edited by tsbmw; 19-07-2011, 06:38.
          - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
          - E28 528i, 528i+, M5

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3233
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by tsbmw View Post
            Tarkista bensamäärää säätävä ilmamassamittari (sivun keskivaiheilla):


            - Ulkopuolelta sivulta: Mittariin menevä johto on kiinni. (SYY A)
            - Pohjasta tunnustellen: Ilmamassamittarin pohja on kiinni eikä irronnut ja päästä ilmaa ohi? Korjataan liimaamalla, mutta benshöyryt ja tärinä irrottavat myöhemmin, metallivanne tueksi.
            - Ilmapuhdistimesta tuleva ilmaputki irti tunnustellen sisältä: Onko läppä kiinni ja jännitteessä, liikkuuko esteettä koko liikeradan täysin auki?
            Puukolla kansi auki (ja liimalla kiinni):
            - Palautusjousi (4) palauttaa eikä "räpsähtänyt" päästä irti? korjataan ulkokehästä kiertämällä.
            (TÄTÄ VEIKKAAN SYYKSI B)
            - Vaikka wiperin (2) laahauspinta olisi puhki pitäisi käynnistyä, korjataan taivuttamalla wiperia uuteen kohtaa laahaamaan.

            - Tarkista että koneen johtopistokkeet ovat kiinni, myös lokasuojissa olevat suojatut.
            ilmamassamittari vian saa pois luettua jo sillä, ettei lähde edes tyhjäkäynnille.. Saahan nuo motronic vekottimet käyntiin vaikka ei massamittaria olis edes paikoillaan.

            Lähinnä mieleen tulis ettei saa nyt kampuralta tietoa, tai sitten kipinä kadonnu jonnekkin ihan kadoksiin
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • tsbmw
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 1495
              • Ilvola

              #7
              Originally posted by Zetz View Post
              ilmamassamittari vian saa pois luettua jo sillä, ettei lähde edes tyhjäkäynnille.. Saahan nuo motronic vekottimet käyntiin vaikka ei massamittaria olis edes paikoillaan.

              Lähinnä mieleen tulis ettei saa nyt kampuralta tietoa, tai sitten kipinä kadonnu jonnekkin ihan kadoksiin
              - Jos ilmamassamittarin pohja on irti käy tyhjäkäyntiä hetken eli pieni sivuilma ei estä.
              - Jos ilmamassamittarin laakeri on hajalla eli läppä jumittaa käy tyhjäkäyntiä, ei muuta.

              Periaatteessa auto toimii aina, käyttäjä on vahingossa yleensä muuttanut jotain.
              - Sulakkeet kunnolla kontaktissa kaikki, pyörittele sitä polttoainepumpun.
              - Miten virranjakajan sivuun tulevan toisiovirran pistoke, olisiko hilkulla kiinni?
              - Sytytysjohtimet puolaan kiinni? Sytysjärjestys jos virranjakajaa korjattu?
              - Haitariletku imusarjaan halki huomaamatta alta tai uran pohjasta, sivuilmaa?

              - Miten käy tyhjäkäyntiä? Jos "tupsuttaa" eli mustaa pakokaasua niin että auton takapelti mustana eikä ota kierroksia, ovat suuttimet esim. likaantuneet bensasuodattimen hajottua ja päästettyä läpi. Suuttimien irroitus ja ultraäänipesuun (mm. tämä tyssännyt itsellä).
              - Lokasuojan alaosaan sivuseinään tulevan lattaliittimen sisällä vettä (- " -).
              - Lokasuojan päällä olevan säätimen lattaliitin suojan alla irti (- " -).
              - Dieseliä vahingossa?
              Last edited by tsbmw; 19-07-2011, 11:02.
              - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
              - E28 528i, 528i+, M5

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                e34 tyypillinen vikakohde bensapumpun sähköille on se mistä se menee takapenkin alta auton pohjan kautta tankin päälle, murtuu johdot.
                Mittaa bensapumpun liittimeltä että sinne tulee jännite startatessa ainakin.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Supa View Post
                  e34 tyypillinen vikakohde bensapumpun sähköille on se mistä se menee takapenkin alta auton pohjan kautta tankin päälle, murtuu johdot.
                  Mittaa bensapumpun liittimeltä että sinne tulee jännite startatessa ainakin.
                  mitattu on, ja kahteen napaan tulee startatessa virta, mutta välillä tuntuu että virta katoaa, joten pitää moinen tarkistaa.


                  Autohan ei siis lähde käyntiin ollenkaan, ei edes tyhjäkäynnille, sillä taitaa juuri olla pois suljettu tuo ilmamassamittari.

                  Tosiaan noita pistoikkeita ja liittimiä pitää tarkemmin tutkailla kunhan töistä pääsen, voi olla hyvinkin mahdollista että joku on vain irronnut, kun tie mille auto sammui on suht epätasainen.
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #10
                    Jos ilmamassamittarin jousi on räpsähtänyt irti ei edes lupaa.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3233
                      • Joensuu

                      #11
                      ilmanmassamittari: CHECK
                      Polttoainepumppu: CHECK
                      Polttoainesuodatin: CHECK
                      Polttoainepumpun rele ja sulake: CHECK

                      kaikki nämä on kunnossa,
                      elikkäs, otin polttoainepumpun releen auki, ei kylmäjuotoksia ja toimii emännän autossa, minulla ei.

                      ei mene siis moottorin pyörimistieto eteenpäin, kumpi tässä nyt on todennäköisempää, hall anturi vai moottorinohjausboxi?

                      tänään tulee vielä testattua hall anturi jos sellainen tuosta löytyy, joten jos ei sillä lähde auto käyntiin niin ei ilomeisesti jää vaihtoehtoja kun toi moottorinohjausboxi
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        No eiköhän se sitten ole se kampuran tunnistin :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Mittaa asentoanturi ja tarkista sen kaapelin kunto ensimmäisenä. Herkkä vikapaikkahan se on, en yhtään ihmettelisi vaikka olisi lähtenyt siinä anturin juuresta kaapelin kiinnikkeestä irti ja hankaantunut osittain puhki.

                          Comment

                          • Zetz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 3233
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Micce///M View Post
                            Mittaa asentoanturi ja tarkista sen kaapelin kunto ensimmäisenä. Herkkä vikapaikkahan se on, en yhtään ihmettelisi vaikka olisi lähtenyt siinä anturin juuresta kaapelin kiinnikkeestä irti ja hankaantunut osittain puhki.
                            näinhän siinä juuri oli käynyt, en mittaillut sun muuta, vaan otin suoraan irti ja murtunuthan se piha oli, ehjää tilalle ja laakista käyntiin...
                            puh/txt/whatsapp: 0452673541
                            näillä mennään talvella:
                            e39 523ia arctic silver
                            e87 116i Japanrot
                            ja näillä kesällä:
                            e30 328i *Rot m50b28

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎