Kupletin juoni on seuraava. Emäntä ajeli autolla 70km yhteen soittoon kotio. Vähän ajan päästä lähdettiin taas, valitti öljyn määrästä, lisäsin jonkun desin. Lämpömittari oli lähtiessä karvan tai kaks keskiviivan yläpuolella, mikä on mielestäni ihan normaalia +28c ulkoilmassa ajetun pitkän matkan jälkeen. En tiedä mitä lämmöt olivat tulomatkalla. Ajoimme sitten pari kolme kilometriä kun alkoi käry haista ja samalla keskisuulakkeista tuli savut silmille. Ajattelin että nyt se palaa koko paska. Luulin että muutama tipla, mikä ei öljyä kaataessa osunut täyttöreikään, kärventyi. Ajeltiin kotio, kärysi edelleen. Sitten tässä pikkuhiljaa tutkiskellut mikä voi olla, mutta enpä taas voi tietää.
Faktat:
- Lähtee normaalisti käymään ja käy tasaisesti
- Kuutospytyn päästä kuuluu normaalia kovempaa raksatusta, ei kuitenkaan niin kovaa että olisi keinuvipu särki
- Kun lämpenee lähelle puoltaväliä, alkaa käryämään pakosarjojen luolta
- Käry on vaaleaa, ehkä enemmän jäähdytysnesteen oloista
- Käryn kohdalla haisee ehkä vähän bensalle tai pakokaasulle
- Syylärille menevät vesiletkut ovat pehmeitä, kuumia molemmat
- Lämpömittarin mukaan ei lämpene yli puolenvälin
- Syylärille tuleva jäähdytysnesteen letku on auki
- Paisarissa ei kupli, järjestelmään ei näyttäisi tulevan kummempaa painetta
- Jäähdytinneste on täysin kirkasta, öljykin aikalailla öljyn näköistä
- Öljykorkin alla ei valkoista töhnää, savu nousee kun lämpimänä avaa korkin
- Puhaltaa lämmintä sisälle
- Aiemmin hävittänyt hieman nestettä, olen lisännyt ehkä 3-4dl/kk.
- Ei sen kummemin savuta kesäisin
- Mistään ei näytä tihkuvan nestettä (ainakaan minne silmällä näkee), toisen pakoputken alapuoli on alkuosaltaan kostea
- Käytetty ehkä 6 kertaa ja aina sama lopputulos, pakosarjojen lämmetessä alkaa käryäminen
- Käyttämisen aikana ei autotallin lattialle tullut nesteitä
- Venttiilikopan tiivisteen liitoskohta 6. pytyn päästä, mistä käry nousee, on puhdas
Jos puhutaan kotikonsteista niin miten kannentiivisteen vuotamisen voi varmaksi havaita? Mikä muu voi em. oireet aiheuttaa? Jossain luin lämppärin kennon vuotamisesta, jos se vuotaa niin minne?
Faktat:
- Lähtee normaalisti käymään ja käy tasaisesti
- Kuutospytyn päästä kuuluu normaalia kovempaa raksatusta, ei kuitenkaan niin kovaa että olisi keinuvipu särki
- Kun lämpenee lähelle puoltaväliä, alkaa käryämään pakosarjojen luolta
- Käry on vaaleaa, ehkä enemmän jäähdytysnesteen oloista
- Käryn kohdalla haisee ehkä vähän bensalle tai pakokaasulle
- Syylärille menevät vesiletkut ovat pehmeitä, kuumia molemmat
- Lämpömittarin mukaan ei lämpene yli puolenvälin
- Syylärille tuleva jäähdytysnesteen letku on auki
- Paisarissa ei kupli, järjestelmään ei näyttäisi tulevan kummempaa painetta
- Jäähdytinneste on täysin kirkasta, öljykin aikalailla öljyn näköistä
- Öljykorkin alla ei valkoista töhnää, savu nousee kun lämpimänä avaa korkin
- Puhaltaa lämmintä sisälle
- Aiemmin hävittänyt hieman nestettä, olen lisännyt ehkä 3-4dl/kk.
- Ei sen kummemin savuta kesäisin
- Mistään ei näytä tihkuvan nestettä (ainakaan minne silmällä näkee), toisen pakoputken alapuoli on alkuosaltaan kostea
- Käytetty ehkä 6 kertaa ja aina sama lopputulos, pakosarjojen lämmetessä alkaa käryäminen
- Käyttämisen aikana ei autotallin lattialle tullut nesteitä
- Venttiilikopan tiivisteen liitoskohta 6. pytyn päästä, mistä käry nousee, on puhdas
Jos puhutaan kotikonsteista niin miten kannentiivisteen vuotamisen voi varmaksi havaita? Mikä muu voi em. oireet aiheuttaa? Jossain luin lämppärin kennon vuotamisesta, jos se vuotaa niin minne?
Comment