Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M30 Omituinen käryämisongelma. Kannentiiviste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    E34 M30 Omituinen käryämisongelma. Kannentiiviste?

    Kupletin juoni on seuraava. Emäntä ajeli autolla 70km yhteen soittoon kotio. Vähän ajan päästä lähdettiin taas, valitti öljyn määrästä, lisäsin jonkun desin. Lämpömittari oli lähtiessä karvan tai kaks keskiviivan yläpuolella, mikä on mielestäni ihan normaalia +28c ulkoilmassa ajetun pitkän matkan jälkeen. En tiedä mitä lämmöt olivat tulomatkalla. Ajoimme sitten pari kolme kilometriä kun alkoi käry haista ja samalla keskisuulakkeista tuli savut silmille. Ajattelin että nyt se palaa koko paska. Luulin että muutama tipla, mikä ei öljyä kaataessa osunut täyttöreikään, kärventyi. Ajeltiin kotio, kärysi edelleen. Sitten tässä pikkuhiljaa tutkiskellut mikä voi olla, mutta enpä taas voi tietää.

    Faktat:
    - Lähtee normaalisti käymään ja käy tasaisesti
    - Kuutospytyn päästä kuuluu normaalia kovempaa raksatusta, ei kuitenkaan niin kovaa että olisi keinuvipu särki
    - Kun lämpenee lähelle puoltaväliä, alkaa käryämään pakosarjojen luolta
    - Käry on vaaleaa, ehkä enemmän jäähdytysnesteen oloista
    - Käryn kohdalla haisee ehkä vähän bensalle tai pakokaasulle
    - Syylärille menevät vesiletkut ovat pehmeitä, kuumia molemmat
    - Lämpömittarin mukaan ei lämpene yli puolenvälin
    - Syylärille tuleva jäähdytysnesteen letku on auki
    - Paisarissa ei kupli, järjestelmään ei näyttäisi tulevan kummempaa painetta
    - Jäähdytinneste on täysin kirkasta, öljykin aikalailla öljyn näköistä
    - Öljykorkin alla ei valkoista töhnää, savu nousee kun lämpimänä avaa korkin
    - Puhaltaa lämmintä sisälle
    - Aiemmin hävittänyt hieman nestettä, olen lisännyt ehkä 3-4dl/kk.
    - Ei sen kummemin savuta kesäisin
    - Mistään ei näytä tihkuvan nestettä (ainakaan minne silmällä näkee), toisen pakoputken alapuoli on alkuosaltaan kostea
    - Käytetty ehkä 6 kertaa ja aina sama lopputulos, pakosarjojen lämmetessä alkaa käryäminen
    - Käyttämisen aikana ei autotallin lattialle tullut nesteitä
    - Venttiilikopan tiivisteen liitoskohta 6. pytyn päästä, mistä käry nousee, on puhdas

    Jos puhutaan kotikonsteista niin miten kannentiivisteen vuotamisen voi varmaksi havaita? Mikä muu voi em. oireet aiheuttaa? Jossain luin lämppärin kennon vuotamisesta, jos se vuotaa niin minne?
    Last edited by Harri G; 26-07-2011, 20:54.
    E39 ja E91
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Tähän saattoi selvitä syyksi kumimainen massa, jota laitettu toisen pakosarjan jälkeiseen liitokseen. Miksi ihmeessä? Eikö tuo sanomattakin selvä, että alkaa jossain vaiheessa kärytä? En ole ikinä tavannut, mutta eikai tuohon väliin nyt ole tarkoitus mitään kumimaista "sika" tyylistä massaa laittaa? Olen yrittänyt sitä tässä meisseleillä yms kaapimilla rapsuttaa pois. Edelleen käryää jonkin verran, ei ehkä niin paljoa kuin pari päivää sitten. Huomasin, että pakosarjassa on reikä ja siksi siis pakokaasut haisee ja säklättää.

    Pitää se varmaan yrittää ottaa liitos auki ja katsoa, mitä on särki. Voi perse, tuli tästäkin sitten projekti.
    E39 ja E91

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Onneks sulla on nyt talli missä rassata.

      PS. Perstaina taas sinnepäin
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #4
        Tervetuloa irroittelemaan muutama pultti. Ei oo pahassa paikassa, vaan 20 metriä webaston ja ilmastoinnin putkia edessä
        E39 ja E91

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #5
          Annat kunnolla happee motarilla + kuminpolttoo läpät selällään 5 minuuttia niin eiköhän ne massat ja käryt ala häipyä

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎