eikä tietenkään suomenkielistä käyttistä käsillä just ny....apuja
E34 EML-varoitusvalo.....
Collapse
X
-
Kelpaa juu...autohan on siis M5, moottori pesun jälkeen (yllätys) tehot väheni ja EML-valo rupesi palamaan.
Erikoista on minusta se että tuo valo palaa myös kun on auto on sammutettu ja avaimet otettu virtalukosta pois.. :roll: :?:Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Täytyypi tarkistella ja kuivailla liittimet..itse moottorin ohjaus boxiin veden pääsyhän on lähes mahdotonta, koska se muoviloota jossa sijaitsee on kyllä tiivis "roiskevedeltä"..
Mitäpä taas oppii...moottorinpesusta ei tule kuin ongelmia vaikka varovasti yrittääkin... :(b)Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632Täytyypi tarkistella ja kuivailla liittimet..itse moottorin ohjaus boxiin veden pääsyhän on lähes mahdotonta, koska se muoviloota jossa sijaitsee on kyllä tiivis "roiskevedeltä"..
Comment
-
-
Moi,
Koitanpa postata jatkoa tähän vanhaan threadiin vaikka ei ihan kohdalle satukkaan kun jostain ihmeen syystä uuden aloittaminen ei tunnu onnistuvan mitenkään...
Nyt on siis kahtena aamuna syttynyt ajossa EML-valo ja vieläpä ihan samassa kohdassa tietä, motarilta poistuessa. Tuntuisi tapahtuvan kun jalan nostaa kaasulta.
Valosta huolimatta moottori tuntuu kuitenkin ottavan kierroksia ihan normaalisti ja ASC tuntuu myös toimivan. Molemmilla kerroilla olen pysäyttänyt heti ensimmäiseen mahdolliseen paikkaan ja sammuttanut auton. Uudelleen käynnistyksessä valo ei ole enää tullut päälle eikä ole sitten syttynyt enää uudelleen. Käynnistyksen aikana EML syttyy ihan normaalisti sekunnin tai parin ajaksi.
Viimeksi pysäyttäessä kokeilin tosiaan vielä sen verran polkaista että ASC otti kiinni ja vilkutti valoa normaalisti vaikka EML-valo paloi koko ajan.
Olisiko kellään kokemuksia vastaavasta ilmiöstä tai neuvoja mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Kaasuläpän purkaminen ja puhdistaminen olisi ilmeisesti ainakin yksi vaihtoehto mutta kun kaikki tuntuu valosta huolimatta toimivan normaalisti niin en tiedä kannattaako sitä ruveta ensimmäiseksi tekemään?
Sähkövikakin olisi ehkä mahdollinen kun sillä puolella on kaikkea pienempää (mm. cruise ei toimi) Tuo nyt on tietysti sellainen että sen kanssa voi elää ja laitella pikkuhiljaa kuntoon mutta tämä EML on kyllä jo hiuksia nostattavampi ilmiö.
T:Mikko
Comment
-
-
Mulla on e32:sen kanssa joka talvi tuo eml valo ongelma.Auto on vm-90 ja kone m30b30.Kun tuo eml valo syttyy niin se palaa niin kauan et akku menee tyhjäksi asti.Joka talvi joudun lataamaan akun perusteellisesti pari kertaa et saan tuon valon kuitattua pois mittaristosta.Kerran valo on poistunut itsestään matkan aikana kun ajelin oulusta manseen (luultavasti latasi akkua matkan aikana tarpeeksi)Muuta syytä tuon valon ilmestymiseen omassa katiskassani en ole vielä löytänyt kun akun alhainen varaustila.
Comment
-
Comment