Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 -92 Touring Sähkö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M3rlin
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 3
    • Kotka

    E34 -92 Touring Sähkö ongelma

    Elikkäs normaalista ajosta auto parkkiin ja kaikkki toimi niinkuin pitää. 12 tuntia myöhemmin käänsin avainta ovessa ja seuraavat onkelmat tuli esille:

    Keskuslukitus ei toimi
    sisävalaistus ei myöskään syttynyt
    takaluukku ei aukea, ei myöskään takalasi
    sähköiset etuikkunat ei toimi, eikä niiden kytkimien valaistus
    sähköinen kattoluukku ei toimi, eikä kytkinvalaistus
    sutarit ei toimi, paitsi kaikist nopeimmal vauhdilla. Tänään oireili niin että sutarit alkoi pyyhkiä kun kuskin oven laittoi kiinni auton ollessa käynnissä. Oven aukaistessa pysähtyivät, oli viiksen asento mikä tahansa.

    Sulakkeet katsottu, ehjiä ovat. Akku/johdot tarkastettu.

    Auton konehuone pestiin toissapäivänä ja peräluukku vaihettiin uuteen. Voisko siinä olla aihetta näihin ongelmiin.. ?
  • santtuzz
    BTCF Member
    • Jun 2006
    • 132
    • Riihimäki

    #2
    Pääsulake myös katottu?
    E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
    E30 316i -89 M50
    E60 530ia M-Sport -04
    E36 316i -94
    E39 540ia -97
    E39 528i touring -97
    E36 328i touring -95
    E34 525i -92
    E30 316i -89

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Originally posted by santtuzz View Post
      Pääsulake myös katottu?
      Ja niitä on sitten kaksi, siellä takapenkin alla.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • santtuzz
        BTCF Member
        • Jun 2006
        • 132
        • Riihimäki

        #4
        Taitaapi se pääsulake majailla akun lähettyvillä +kaapelissa...
        Yleensä murtuu ruuvien alta.
        E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
        E30 316i -89 M50
        E60 530ia M-Sport -04
        E36 316i -94
        E39 540ia -97
        E39 528i touring -97
        E36 328i touring -95
        E34 525i -92
        E30 316i -89

        Comment

        • M3rlin
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 3
          • Kotka

          #5
          Originally posted by santtuzz View Post
          Pääsulake myös katottu?
          Eipä tullu mieleen kattoa.. ja tarttuu silmään helposti kyseine kapistus?

          Comment

          • santtuzz
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 132
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by M3rlin View Post
            ja tarttuu silmään helposti kyseine kapistus?
            Kyllä sen sieltä erottaa. Musta sulakekotelo. Et voi todeta sulakkeen kuntoa muutoin, kun ottamalla ruuvit auki ja sulakkeen käteen....
            E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
            E30 316i -89 M50
            E60 530ia M-Sport -04
            E36 316i -94
            E39 540ia -97
            E39 528i touring -97
            E36 328i touring -95
            E34 525i -92
            E30 316i -89

            Comment

            • M3rlin
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 3
              • Kotka

              #7
              Originally posted by santtuzz View Post
              Kyllä sen sieltä erottaa. Musta sulakekotelo. Et voi todeta sulakkeen kuntoa muutoin, kun ottamalla ruuvit auki ja sulakkeen käteen....
              akun vieressä oli rasia missä plus johdon välissä oli lanka. Ehjä oli, jos kyseessä oli se. Kuskin penkin kohalla takapenkin alla oleva iso rasia on ruuveilla kiinni. sisältä näytti pilkottavan releitä. Jäi vielä avaamatta, kun johdot tiukast ympärillä.. Ympärillä laattasulakkeita, joista kaksi oli kärvähtänyt (7,5A) Kerkesin vaihtaa toisen ni jo taas lanka poikki.

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                #8
                Katsoppa sulakekaaviosta mihin ne palaneet sulakkeet oikein vaikuttaa,niin siitä on ainakin hyvä lähteä liikkeelle. Voisko vika olla GM poksissa kun kerran noin paljon on vikoja päällä ja suurin osahan noista kiertää juuri sen kautta.
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • jooma
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 121

                  #9
                  onko

                  vika löytynyt? täällä sama ongelma. gm boksi pitäis kokeilla seuravaksi vaihtaa

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎