Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snaumis
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 4
    • Vaivio

    E34 525i käynnistys ongelma

    Eli auto on 525i vm 95 ajettu 335tkm joka ei lähde käyntiin, startaa hyvin ja kipinä tulee.

    Joten arvelin että bensapumppu olis tullut tiensä päähän . Vaihdoin uuden pumpun mutta ei auttanut , samalla huomasin että kun virta avainta remppaa 1-2 asennon välillä noin 5-10 kertaa auto lähtee käyntiin ja toimii ihan normaalisti.

    Voisko olla virtalukossa jotain vikaa???
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Tai bensapumpun rele

    Comment

    • Havis
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1838
      • Kotona/Poissa

      #3
      Originally posted by Snaumis View Post
      Eli auto on 525i vm 95 ajettu 335tkm joka ei lähde käyntiin, startaa hyvin ja kipinä tulee.

      Joten arvelin että bensapumppu olis tullut tiensä päähän . Vaihdoin uuden pumpun mutta ei auttanut , samalla huomasin että kun virta avainta remppaa 1-2 asennon välillä noin 5-10 kertaa auto lähtee käyntiin ja toimii ihan normaalisti.

      Voisko olla virtalukossa jotain vikaa???
      Jos remppaamalla kuitenkin startti pyörii joka kerralla, mutta lähtee käyntiin vaan joskus, ei vika oikeastaan voi olla virtalukossa. Virtalukosta tuskin on eri jännitesyöttöä startille ja polttoainepumpulle. Itsekin veikkaisin melkeinpä polttoainepumpun relettä. Tai sitten siinä releen sulakkeessa kontaktihäiriöitä. Tai pumpun johtoliitoksissa katkoksia (takapenkin alta tutkimaan).

      Lähteekö pumppu surisemaan vain silloin kun auto käynnistyy vaiko joka kerta? Mites kampiakselin tunnistin, sekin saattais olla syypää. Onko vikakoodit luettu?
      Last edited by Havis; 27-10-2011, 06:33.
      "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

      E60 523iA -08

      Comment

      • Snaumis
        Newbiemmer
        • Dec 2008
        • 4
        • Vaivio

        #4
        Vika koodit on luettu ja niitä ei ole, pitää tutkia se rele. Auto tosiaan starttaa joka kerta kun avaimesta kääntää .

        Comment

        • jarkkis80
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 33

          #5
          lainaan vähä

          Estääkö viallinen kampiakselin asentoanturi polttoaineen syötön? Vai mitähän vaihtais?

          mulla auto on pari kertaa sammun ja lähteny myöhemmin sitte käyntii.
          kävin tutkimaa ja releelle ei tuu virtaa käynnistäessä niin että pumppu pyöris. Otin releen kannen pois ja kattelin relettä kun tartattii ja ei napsahtan kontaktit yhtee tartatessa ensin. sit katoin et tuleeko virtaa ni ei tullu. sit hauenleualla puristin yhtee ja pumppu pumppaa ja pensaa tulee mut ei käynnisty. sit kävin putsailee sit kampiakselin tunnistinta ku on paskan peitossa ja sit kokeilin starttaa ja samalla taas kattelin relettä ni sit rele napsahtikii ja läksii käyntii. kävi muutaman minuutin ja sit taas sammu. eikä sen jälkee tartatessa relekää enää napsahtan eikä myöskää tullu virtaa pinneihin tartatessa.

          Kiitoksia jos vastauksia löytyy
          Last edited by jarkkis80; 09-11-2011, 17:13.
          Joo pistä siihe, siin on hyvä!

          Comment

          • -Markus-
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1463
            • Ihan Savossa

            #6
            Originally posted by jarkkis80 View Post
            lainaan vähä
            Estääkö viallinen kampiakselin asentoanturi polttoaineen syötön? Vai mitähän vaihtais?
            Kiitoksia jos vastauksia löytyy
            Juu ei tule virtaa bensapumpulle eikä anna kipinää jos kampiakselin asentotunnistin pimeenä!

            Ja eipä noihin kannata oikeen kun alkuperäistä tunnistinta laittaa... Kaveri osti halvan, kesti vissiin viikon vai kaks.

            Ford Mondeo Mk3 STW
            VW E-Golf 2015
            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

            Comment

            • jarkkis80
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 33

              #7
              Originally Posted by jarkkis80
              lainaan vähä
              Estääkö viallinen kampiakselin asentoanturi polttoaineen syötön? Vai mitähän vaihtais?
              Kiitoksia jos vastauksia löytyy
              Juu ei tule virtaa bensapumpulle eikä anna kipinää jos kampiakselin asentotunnistin pimeenä!

              Ja eipä noihin kannata oikeen kun alkuperäistä tunnistinta laittaa... Kaveri osti halvan, kesti vissiin viikon vai kaks.
              No nyt on asentotunnistin vaihettu mut ei toimi. Mikähän muu vois aiheuttaa? :think
              Eli Virtaa polttoainepumpun releelle ei tule tartatessa.
              Last edited by jarkkis80; 11-11-2011, 11:54.
              Joo pistä siihe, siin on hyvä!

              Comment

              • jarkkis80
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 33

                #8
                Nokka-akselin asentotunnistin ei antan minkäälaisia vastuslukemia. Mittarissa skaala 2 Mohmiin asti... Täytynnee kokeilla liekö siinä vika.
                Joo pistä siihe, siin on hyvä!

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #9
                  Auto taitaa lähtee käyntiin vaikka nokka-akselin asentotunnistin ois irti. ELi tuskin siinä vika.

                  Onhan se uusi kampiakselin tunnistin _varmasti_ ehjä ? On niitä tavattu uusiakin rikkinäisiä. Ecun sisälle varmaan kannattaa kans kattoo että näyttääkö ihan siltä kuin pitää. Eikä ole kärähtäneitä komponentteja.

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • jarkkis80
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 33

                    #10
                    Originally posted by -Markus- View Post
                    Auto taitaa lähtee käyntiin vaikka nokka-akselin asentotunnistin ois irti. ELi tuskin siinä vika.

                    Onhan se uusi kampiakselin tunnistin _varmasti_ ehjä ? On niitä tavattu uusiakin rikkinäisiä. Ecun sisälle varmaan kannattaa kans kattoo että näyttääkö ihan siltä kuin pitää. Eikä ole kärähtäneitä komponentteja.
                    Vastus näytti ainaki 540 ohmia et sen puolee kunnossa. Miten muuten sitä pystyis testaamaa. Totta on että ostin mallia varaosa.
                    Menee sit vissii rahat hukkaa sen nokkatunnistimenkans....
                    Sit ku rikastun ja lakkaan köyhtymäst ni ostan jonkuu uuden minkä voi aina hinauttaa korjaamolle!
                    Joo pistä siihe, siin on hyvä!

                    Comment

                    • jarkkis80
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 33

                      #11
                      taitaapi olla päärele, mutta ei pääse kokeilemaa kun ei löytyny autosta samanlaista. sitä en uskalla hyppylangalla testata.
                      Joo pistä siihe, siin on hyvä!

                      Comment

                      • Snaumis
                        Newbiemmer
                        • Dec 2008
                        • 4
                        • Vaivio

                        #12
                        Nyt on vika löydetty ,se oli virtalukon pohja

                        Comment

                        • jarkkis80
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 33

                          #13
                          Nyt on vaihettu päärele ja nokan asento sekä kampiakselin asentotunnistin. ei lähten käyntii mut sit näpräsin vähä kaikkee muuta ja huomasin et päärele ei kytkeydy kun virrat laittaa päälle. Ja näin ilmeisesti pitäisi tapahtua koska se taas päätti käynnistyä ja silloin päärele napsuu. Eli mitä kautta se päärele maadottuu? Kannalle tulee virtaa. Suoraa virtalukon kautta vai onko vielä joku mikä ohjaa sitä? Osaiskohan viisaammat tulkita niitä sähkökaavioita tai onko muuten tietoa.
                          On meinaa samat kilsat mulla kun jutun alottajalla et oisko se sit mullakii se virtalukon pohja mikä kiusaa... :think
                          Joo pistä siihe, siin on hyvä!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎