540 e34 tyhjäkäynti/luistonesto ym. ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmero
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 343
    • Harjavalta

    540 e34 tyhjäkäynti/luistonesto ym. ongelmaa

    Ilmaantui tuohon sigun 540:iin mielenkiintoisia ominaisuuksia, eli:

    -Tyhjäkäynti jossain älyttömissä kierroksissa, en ole edes uskaltanut kokeilla miten ylös nousee, mutta tyhjäkäynti moottorista kun ottaa liittimen irti niin käy suht järkevästi. Moottorin puhdistin eikä vaikutusta.

    -Luistoneston valo palaa eikä laatikko vaihda ylös eikä alas, mielestäni koko ajan 2.vaihde päällä. Pakki ym. löytyy ja pelaa hyvin.

    Kaikenlaista turhaa tullut kokeiltua kun ei mitään käsitystä mistä voisi johtua, auto seisoi viikon ja ensin tuli tyhjäkäynti ongelma ja seuraavana päivänä luistonesto/laatikko vika.
    Vikakoodeja kattelin mutta ei tuo mun laite ainakaan näyttänyt mitään ko. asiaan liittyviä herjoja.
    Jotein osaisiko täällä joku guru vähän valottaa asiaa ja kertoa vinkkejä
    "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

    e90 335i

    Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Menikö tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän tunnistimen johdot ristiin jonkin rempan yhteydessä?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bimmero
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 343
      • Harjavalta

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Menikö tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläpän tunnistimen johdot ristiin jonkin rempan yhteydessä?
      Teoriassa mahdollista, autoon vaihdettiin imusarjan tiivisteet ja se huohotin hässäkkä. Mutta äsken kävin niitä piuhoja kokeilemassa ristiin niin ei toiminut senkään vertaa. Ei lähtenyt ilman kaasua käyntiin eikä ottanut kierroksia.
      Ja kuitenkin kun käänsin johdot niin kuin ne oli, niin tyhjäkäynti pysyi 1000rpm moottori kytkettynäkin, tiedä sitten mikä sen "paransi". Olisiko sinne jäänyt jokin imuvuoto koska kun antaa kaasua niin kierrokset laskee mielestäni aika hitaasti.
      Voiko tuo luistonesto/laatikko häiriö olla saman syyn vuoksi kun on tuo käynti ongelma?? Vai kenties erillinen vika??

      Edittiä: Auto käy välillä ok, välillä soutaa 600-1000rpm tyhjäkäynnillä. Akusta +kenkä irti 8h eikä auttanut laatikko ja luistonesto valo häsmäkkään.
      Last edited by Bimmero; 02-11-2011, 22:18.
      "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

      e90 335i

      Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

      Comment

      Working...
      X