Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ajovalopesurit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530ia Touring -95
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 33
    • Seinäjoki

E34 ajovalopesurit

Jees eli tossa Saksan tuliaisessa (530ia Touring -95) on noukalla sellaset korkeapainepesurit ajovaloille (4 kpl). Onko tietoa miten niitä käytetään ja milloin pitäisi toimia? Nyt ei mielestäni toimi ainakaan samanaikaisesti tuulilasin pesureiden kanssa, jos toimivat lainkaan.. Mahtaako pesuainesäiliö olla sama?
    Sain käsiini ruotsinkielisen käyttöohjekirjan ja siinä selitetään kyllä mm. tihkun käyttö, muttei mielestäni sanaakaan mistään ajovalopesureista..

Tietysti tässäkin auttaa kun vaan rupeaa purkamaan osia irti ja seuraa piuhoja ja johtoja jne, mutta jospa joku osaisi kertoa miten niiden pitäisi olla.. Ja ovatko olleet alkuperäisenä kaikissa/missään?

Autoon on vaihdettu Hellan enkelinsilmät, muttei mielestäni mitään xenoneita. Näiden takia tuskin on pesureita viritetty noukalle..

Kiitokset vastauksista!
  • DiisseliKiisseli
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 550
    • Uusimaa

Joo on tietoa kun just tossa vähän aikaa sitten pesimien kanssa taistelin. Kuvittelisin että samanlaiset syteemit on sulla vaikka mulla onkin diesel touring.

Eli siellä on kaksi säiliötä, iso ja pieni pesunestesäiliö, sekä kolme pesumoottoria, yksi pienessä ja kaksi isossa. Ison säiliön ylempi moottori on valoille. Valonpesimet toimii silloin kun on valot päällä ja käyttää tehopesua eli painaa siitä viiksen päästä.

Jos et oo kokeillu tehopesua niin kokeile sitä nyt ensiks.

Comment

• 530ia Touring -95
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 33
      • Seinäjoki

Mulla kun siitä viiksen päästä painettaessa ei tapahdu mitään.. Eli mulla on vaan se "iso" säiliö tossa omassa, ei mitään tehopesujuttua lainkaan erikseen, vain yksi säiliö. Kuskin puolelle tulevassa tuulilasin pesusuuttimessakin on vaan yksi letku kiinni kun tehopesussa niitä olisi kaksi.
      Joten jos ei mitään ole poistettu niin pesuaine ainakin pitäisi tulla samasta pöntöstä. Kun tuulilasille suihkii vettä pissapojasta, niin olen olettanut että ajovaloille tulisi samaan aikaan jos ovat päällä, mutta en ole kyllä mitään sellaista huomannut. Voihan ne pesurit tietty olla kokonaan rikki, enkä ole kyllä kaikkia sulakkeitakaan vielä varmasti löytänyt, josko tuolle olisi oma ja nyt rikki tms.

Comment

• Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

.........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 15:39.
        ///Motorporot

Comment

• 530ia Touring -95
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 33
          • Seinäjoki

Kiitos tiedosta, täytyy koittaa suihkuttaa lyhyesti/riittävän monta kertaa. Normaalistihan se jää tuohon pariin kolmeen kertaan..

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎