Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M50B25 käyntiongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    E34 M50B25 käyntiongelmaa

    Nohnii, sigun autosta kyse. Jokin bitti menee nyt poikittain, joltain tunnistimelta oletettavasti. Aiheesta keskusteltu foorumilla miljoonaan otteeseen, mutta täysin vastaavaa oiretta en löytänyt muista topiceista.

    Oireet: Nykii, pätkii, ei jaksa kiihtyä,5000rpm kohdalla lähtee vetämään. Toisinaan paukuttaa putkeen. Tyhjäkäynti välillä humppaa, "höpöttää" putkeen. Vikakoodin lukuun yritin päästä, menee useamman päivän päähän joten kokeillaan foorumia.

    Tehtyä: Uusi boschin maffi vaihdettu. Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu. Kaikki imuletkut käytetty irti ja tutkittu, ei imuvuotoja enää. Maffi vaihdettu, koska ekan kerran kun vika ilmeni, otin maffin liittimen irti--> käynti huomattavasti parempaa ja vetojakin löytyi paljon paremmin.

    Ja sitten se olennaisin homma: Kun akunkenkiä käyttää irti minuutin verran ja pistää takaisin, auto toimii. Maffin vaihdon jälkeen tein tuon, auto pelasi 2 päivää kunnes tänään taas aloitti sekoilun-> käytin akun liittimiä irti-> taas toimii.

    Oireet alkaa aina samalla tavalla, joko kun käynnistät auton-->käynti heti ihan perseellään. Tai sitten kun pysähdyt liikennevaloihin ja lähdet liikkeelle-->taas menee käynti vituralleen.

    Mikä tunnistin aiheuttaa kyseisen sekoilun? Lambda, nokkatunnistin, kampitunnistin? Mekaanisesta viasta siis nyt ei voi olla kyse, kerta tuo akkurumba "korjaa" vian.
    Last edited by zeneg; 21-11-2011, 18:55.
  • jpk75
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 88
    • finland

    #2
    Originally posted by zeneg View Post
    Nohnii, sigun autosta kyse. Jokin bitti menee nyt poikittain, joltain tunnistimelta oletettavasti. Aiheesta keskusteltu foorumilla miljoonaan otteeseen, mutta täysin vastaavaa oiretta en löytänyt muista topiceista.

    Oireet: Nykii, pätkii, ei jaksa kiihtyä,5000rpm kohdalla lähtee vetämään. Toisinaan paukuttaa putkeen. Tyhjäkäynti välillä humppaa, "höpöttää" putkeen. Vikakoodin lukuun yritin päästä, menee useamman päivän päähän joten kokeillaan foorumia.

    Tehtyä: Uusi boschin maffi vaihdettu. Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu. Kaikki imuletkut käytetty irti ja tutkittu, ei imuvuotoja enää. Maffi vaihdettu, koska ekan kerran kun vika ilmeni, otin maffin liittimen irti--> käynti huomattavasti parempaa ja vetojakin löytyi paljon paremmin.

    Ja sitten se olennaisin homma: Kun akunkenkiä käyttää irti minuutin verran ja pistää takaisin, auto toimii. Maffin vaihdon jälkeen tein tuon, auto pelasi 2 päivää kunnes tänään taas aloitti sekoilun-> käytin akun liittimiä irti-> taas toimii.

    Oireet alkaa aina samalla tavalla, joko kun käynnistät auton-->käynti heti ihan perseellään. Tai sitten kun pysähdyt liikennevaloihin ja lähdet liikkeelle-->taas menee käynti vituralleen.

    Mikä tunnistin aiheuttaa kyseisen sekoilun? Lambda, nokkatunnistin, kampitunnistin? Mekaanisesta viasta siis nyt ei voi olla kyse, kerta tuo akkurumba "korjaa" vian.
    Terve!

    Itselläni oli e34 520i -94 samat oireet.
    Nokka-akselintunnistin oli sökö.

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jpk75 View Post
      Itselläni oli e34 520i -94 samat oireet.
      Nokka-akselintunnistin oli sökö.
      Kiitos tästä, mahdollisesti tuo. Harmi vaan kun nokkatunnistinta ei ilmeisesti saa mennä mitenkään mittailemaan.

      Comment

      • Jebbunen
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 513
        • Pirkkala

        #4
        Itsellä oli e36 325 tuollaista vikaa , Bensapumpun kun vaihdoin ni alko toimii .. Tosiaan auto lähti vetämään juurikin vasta yläkierroksilla ja välillä humppaili hieman ja tehot alhaalta hukassa :think
        Porsche

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #5
          En oikein usko bensapumppuun, koska vika häviää määrätyksi ajaksi akkurumban jälkeen.

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #6
            Vika edelleen jäljellä. Uusi oire myös tullut kuvioihin: Kiihdyttäessä reilummin esim. moottoritielle, tuntuu kuin yhtä äkkiä koko moottori sammuisi. Kierrokset alkaa tippumaan, pienemmälle pykällys ei auta asiaa. Kytkin pohjassa pysyy käynnissä. Täytyy vapaalla/kytkin pohjassa polkea kaasu pohjaan ja odotella että moottori taas "käynnistyisi" uudelleen.

            Olisiko sittenkin tuo aiemin mainittu bensapumppu menossa. :think Uudet tulpat vaihdettu. Tulppien koloissa hyvin vähäinen määrä öljyä, pitää venakopantiiviste uusia.

            Comment

            • insp
              BTCF Member
              • Sep 2002
              • 827
              • Iittala

              #7
              Originally posted by zeneg View Post
              Vika edelleen jäljellä. Uusi oire myös tullut kuvioihin: Kiihdyttäessä reilummin esim. moottoritielle, tuntuu kuin yhtä äkkiä koko moottori sammuisi. Kierrokset alkaa tippumaan, pienemmälle pykällys ei auta asiaa. Kytkin pohjassa pysyy käynnissä. Täytyy vapaalla/kytkin pohjassa polkea kaasu pohjaan ja odotella että moottori taas "käynnistyisi" uudelleen.
              Vastaava ongelma oli aikoinaan e30 ruiskupelissä kun oli bensan menolinja kytketty väärin. Ts ei päässyt menemään vapaasti tankkiin.
              ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎