Nohnii, sigun autosta kyse. Jokin bitti menee nyt poikittain, joltain tunnistimelta oletettavasti. Aiheesta keskusteltu foorumilla miljoonaan otteeseen, mutta täysin vastaavaa oiretta en löytänyt muista topiceista.
Oireet: Nykii, pätkii, ei jaksa kiihtyä,5000rpm kohdalla lähtee vetämään. Toisinaan paukuttaa putkeen. Tyhjäkäynti välillä humppaa, "höpöttää" putkeen. Vikakoodin lukuun yritin päästä, menee useamman päivän päähän joten kokeillaan foorumia.
Tehtyä: Uusi boschin maffi vaihdettu. Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu. Kaikki imuletkut käytetty irti ja tutkittu, ei imuvuotoja enää. Maffi vaihdettu, koska ekan kerran kun vika ilmeni, otin maffin liittimen irti--> käynti huomattavasti parempaa ja vetojakin löytyi paljon paremmin.
Ja sitten se olennaisin homma: Kun akunkenkiä käyttää irti minuutin verran ja pistää takaisin, auto toimii. Maffin vaihdon jälkeen tein tuon, auto pelasi 2 päivää kunnes tänään taas aloitti sekoilun-> käytin akun liittimiä irti-> taas toimii.
Oireet alkaa aina samalla tavalla, joko kun käynnistät auton-->käynti heti ihan perseellään. Tai sitten kun pysähdyt liikennevaloihin ja lähdet liikkeelle-->taas menee käynti vituralleen.
Mikä tunnistin aiheuttaa kyseisen sekoilun? Lambda, nokkatunnistin, kampitunnistin? Mekaanisesta viasta siis nyt ei voi olla kyse, kerta tuo akkurumba "korjaa" vian.
Oireet: Nykii, pätkii, ei jaksa kiihtyä,5000rpm kohdalla lähtee vetämään. Toisinaan paukuttaa putkeen. Tyhjäkäynti välillä humppaa, "höpöttää" putkeen. Vikakoodin lukuun yritin päästä, menee useamman päivän päähän joten kokeillaan foorumia.
Tehtyä: Uusi boschin maffi vaihdettu. Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu. Kaikki imuletkut käytetty irti ja tutkittu, ei imuvuotoja enää. Maffi vaihdettu, koska ekan kerran kun vika ilmeni, otin maffin liittimen irti--> käynti huomattavasti parempaa ja vetojakin löytyi paljon paremmin.
Ja sitten se olennaisin homma: Kun akunkenkiä käyttää irti minuutin verran ja pistää takaisin, auto toimii. Maffin vaihdon jälkeen tein tuon, auto pelasi 2 päivää kunnes tänään taas aloitti sekoilun-> käytin akun liittimiä irti-> taas toimii.
Oireet alkaa aina samalla tavalla, joko kun käynnistät auton-->käynti heti ihan perseellään. Tai sitten kun pysähdyt liikennevaloihin ja lähdet liikkeelle-->taas menee käynti vituralleen.
Mikä tunnistin aiheuttaa kyseisen sekoilun? Lambda, nokkatunnistin, kampitunnistin? Mekaanisesta viasta siis nyt ei voi olla kyse, kerta tuo akkurumba "korjaa" vian.
Comment