Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i -90 (m50b25) Korkeat kierrokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    E34 525i -90 (m50b25) Korkeat kierrokset

    Eli tuli hommattua kyseinen peli. Autossa oli ilmavuoto kun auton ostin, korjasin sen ja käytin akun kenkää irti.
    Tämän jälkeen kierrokset ovat 1400rpm aina kun vauhdissa laittaa kytkimen pohjaan, mutta laskee normaaliin parkissa ja todella hitaasti. Lisää ilmavuotoja olen yrittänyt paikantaa tuloksetta.
    Huomasin kuin konehuoneesta lisäsin kaasua että vaikka kuinka vähän lisäisi niin kierrokset menee noin 1500rpm, eli välimaastoa ei löydy. Auto käy hyvin ja käynnistyy kylmänä ja lämpimänä normaalisti. Viisaammat kertokoon että mikäs vikana mahtaisi olla...
    Last edited by majgul; 29-11-2011, 15:02.
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #2
    Eikö kenelläkään tosiaan ole mitään ideoita? Olis kiva saada auto pelittään normaalisti...

    Comment

    • biimerrrrville
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 296
      • Suomi

      #3
      Originally posted by majgul View Post
      Eikö kenelläkään tosiaan ole mitään ideoita? Olis kiva saada auto pelittään normaalisti...
      puhista tyhjäkäyntimoottori ja öljyä se. tarkasta KUNNOLLA ettei imuvuotoja ole, kaasuläpän asentoanturi voi olla viallinen, vaijeri tai läppäkotelo tuskin jumittaa ? ja sit semmone pikkujuttu vielä mikä itellä aiheutti pään vaivaa -.- kaasuläppäkotelon LÄPÄN RAJOITIN RUUVI saattaa itsestään pyöriä vaivihkaa auki, pari kierrosta riittää nii joha vaikuttaa käyntiin jos vika siin ni pyöritä takas ja osta kierrelukko liimaa. lambda tai massamittari voi olla viallinen mut nihi en usko. sitte vielä helpoin. tarkasta akun kenkien kunnollinen kiinnitys.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        #4
        Ilmamassamittari on tarkistettu ja sen edellinen omistaja olikin vaihtanut. Akunkengät tarkistettu, lambda taitaa toimia koska kulutus on normaali. Pitääpä alkaa tutkailemaan noita muita vaihtoehtoja sitten. Kiitoksia vinkeistä, ilmotan kun jotain selviää



        Originally posted by biimerrrrville View Post
        puhista tyhjäkäyntimoottori ja öljyä se. tarkasta KUNNOLLA ettei imuvuotoja ole, kaasuläpän asentoanturi voi olla viallinen, vaijeri tai läppäkotelo tuskin jumittaa ? ja sit semmone pikkujuttu vielä mikä itellä aiheutti pään vaivaa -.- kaasuläppäkotelon LÄPÄN RAJOITIN RUUVI saattaa itsestään pyöriä vaivihkaa auki, pari kierrosta riittää nii joha vaikuttaa käyntiin jos vika siin ni pyöritä takas ja osta kierrelukko liimaa. lambda tai massamittari voi olla viallinen mut nihi en usko. sitte vielä helpoin. tarkasta akun kenkien kunnollinen kiinnitys.

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #5
          Elikkäs, tämä ongelma selvisi itsestään enkä syytä siihen tiedä.
          Laittoin keulalle pahvin että auto lämpeäis paremmin ja ulkona sattui olemaan 1 aste plussan puolella. Mutta kuitenkin, seuraavan kerran ku lähdin autolla ajelemaan niin tyhjäkäynti tippui heti normaaliin ku laittoi kytkimen pohjaan. Tuntuu siltä että autossa olisi aina ennen ollut ryyppy päällä, kulutus oli kuitenkin normaali. Autoa ei saanut ennen kuluttamaan alle 6L vitosvaihteella ja nyt kun tyhjäkäynti on kunnossa niin saa kulutusmittarin laskemaan vaikka 2L...

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by majgul View Post
            Laittoin keulalle pahvin että auto lämpeäis paremmin
            Termari rikki? Ei nämä pahvia kaipaa.

            Itsestään selvinneet viat ilmaantuu takaisin yleensä x ajan päästä yhtälailla itsestään.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              #7
              Kyllähän ne yleensä ilmaantuu, en vaan pistä tätä tilannetta yhteensattumaksi koska kertaakaan ei ole aikaisemmin edes tyhjäkäynti hetkellisesti toimininut. Sitä justiinsa mietin että miksi se nyt toimii...Kyllä auto lämpeää ilman pahviakin, mutta ei täysin keskelle lämmöt asetu. Ajattelinkin termarin vaihtaa heti kun alkaa loma.



              Originally posted by Cell View Post
              Termari rikki? Ei nämä pahvia kaipaa.

              Itsestään selvinneet viat ilmaantuu takaisin yleensä x ajan päästä yhtälailla itsestään.
              Last edited by majgul; 15-12-2011, 02:32.

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #8
                Autoa ei saanut ennen kuluttamaan alle 6L vitosvaihteella ja nyt kun tyhjäkäynti on kunnossa niin saa kulutusmittarin laskemaan vaikka 2L...

                Itselläni sama vika e36 325 -92 no vanos, mistähän tämä voisi johtua, vaihdoin juuri ihan alkuperäisen tyhjäkäynti-ventiilinki. itse en siis saa laskemaan kulutusta 6-8L mitenkään, ja kierrokset laskee aika hitaasti, vauhdista kun laittaa kytkimen pohjaan niin tyhjäkäynti laskee siihen 1.1tuhantee sitte kun pysähtyy niin lähtee pikkuhiljaa valumaan normaaliin tyhjäkäyntiin.
                Last edited by fRONik-_-; 15-12-2011, 06:34.
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                • TVR
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 108
                  • kuopio

                  #9
                  Lämpötila-anturi joka kertoo ecu:lle moottorin lämpötilan?
                  Last edited by TVR; 05-01-2012, 19:06.
                  -------------------------------------------
                  Kesällä BMW e38 740 ia -96
                  Talvella BMW e39 528ia -96
                  -------------------------------------------
                  ex BMW E34 525i -92 Shadowline

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎