Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sekalaisia ongelmia e34 525i (1989)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MacAnkka
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 3
    • Alajärvi

    Sekalaisia ongelmia e34 525i (1989)

    Auto on ~330 000 ajettu, mutta hyvin huollettu (ainakin huoltokirjan mukaan) ja tehot tuntuvat olevan hyvin tallella paitsi kun alkaa temppuilemaan.

    Eli 1) autoa voi joskus olla vaikea saada käyntiin (joskus joutuu sahaamaan starttia aika kauan ja sitten auto hörähtää käyntiin kun näpäyttää kaasua). Useimmiten tuota käy kun moottori on lämmin tai kun saan sen vahingossa sammutettua lähdettäessä (tuntuu välillä sammuvan väkisinkin, tukehtuu lähdettäessä vaikka kuinka kytkimellä luistattaa).

    2) joskus kylmänä ajettaessa alkaa hyytymään ja nykimään/täryyttämään, mutta kun kaasua hellittää vähän niin se loppuu.

    Imuputkessa näkyy olevan pieni murtuma eli saattaisikohan ilmamassamittarin ohivirtaus aiheuttaa jotain. Muuten tyhjäkäynti on tasaista, eikä keskikulutusmittarin neula heittelehdi järjettömästi.

    Sitten vähän pienempiä probleemia eli trippimittaria ei pysty nollaamaan ja tuntuu nollailevan sitä itsekseen. Lämmityslaitteen lämpötilaa ei pysty kunnolla säätelemään, joskus pukkaa kylmää/kuumaa niinkuin tykkää.

    Tässä tälläisiä pieniä pähkinöitä :think Melko kokematon olen autojen kanssa ja tuo auto on ollut vasta sellaiset 5kk itsellä. Koetin etsiskellä näihin vikoihin vastauksia haulla mutta ei tullut tarpeeksi tyhjentäviä vastauksia. Kiitos jo etukäteen
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Imuvuodot kuntoon!

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16394
      • Leppävirta

      #3
      Imuvuodot yleensä aina aiheuttaa häiriöitä. Ne siis kuntoon alkuun niin saattaa auto toimiakin jollei muuta vikaa ole sitten.

      Lämmityslaitteen lämpöongelmien kanssa kannattaa aloittaa vaikka koputtelemalla vesiventtiiliä. Jos avittaa niin sen putsaus tai uusiminen.
      Last edited by Haju69; 02-12-2011, 21:24.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • MacAnkka
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 3
        • Alajärvi

        #4
        Kiitos vastauksista eli tuollaisen ilmeisesti laitan sitten tilaukseen (tuossa tuotekuvauksessa lukee kylläkin, että 520i -mallehin, kun itsellä on 525i, mutta eikös se käy kuitenkin kun moottorin on samaa M20 -sarjaa)



        20e näkyisi olevan, jossain muualla oli 60e. Liekö eroa muulla kuin hinnalla?

        Tuo lämmittimien venttiilien koputtelu auttoi hetkeksi jossain määrin (pitänee vissiin ottaa ja putsata kunnolla.. ), mutta puhallin sammuu välillä jos ei ole täydellä teholla puhaltamassa ja käynnistyy taas kun lisää moottorin kierroksia..
        Muutenkin tuntuu että valot himmenevät paljon ja puhallin hiljenee (mutta ei välttämättä sammu) jos kierroksia ei ole paljon.

        Kun tässä hiljattain ajelin erästä pikkutietä hiljakseen madellen menemään niin valot alkoivat himmetä reilusti normaalia enemmän, soitin sammuili välillä (ei ollut lujalla, autossa muutenkin vain vakiokaiuttimet kiinni), ABS:n valo välähteli, ajotietokone päästi välillä sellaisen pimputuksen mitä se tekee kun tulee jokin virheilmoitus (mitä ei kuitenkaan tullut) ja kone melkein tukehtui kun oli joutokäynnillä tämän jälkeen (piti antaa vähän kaasua), mutta auto ei kuitenkaan sammunut.
        Sitten kun sammutin auton (matelun ja joutokäynnin jälkeen ajoin ~1 min normaalisti, jolloin näitä temppuja ei tullut lainkaan), auto ei enää lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa. Avainta käännettäessä ajotietokone ja valot toimivat, mutta startatessa virta tukahtui täysin.

        Ajelin sitten kotiin normaalivauhtia ongelmitta (~10 min matka) ja sammutin auton kotipihaan. Huomenissa ei lähtenyt käyntiin ja akku oli sökönä. Akku vaihdettiin ja kaikki pelaa taas hyvin, mutta valot ja puhallin tuntuvat hyytyvän yhä turhan herkästi.

        Onkohan laturiin tullut vikaa?

        Kiitokset taas niille, jotka jaksatte neuvoa märkäkorvaa

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2542
          • Kajaani

          #5
          Tarkista laturin hiilet näin ens alkuun.
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • MacAnkka
            Newbiemmer
            • Aug 2011
            • 3
            • Alajärvi

            #6
            Kiitos neuvosta. Pitää tarkistaa ne hiilet kun ehtii.

            Onkohan sillä väliä kun tuossa (http://static.schmiedmann.dk/Product..._27613_big.jpg) putkessa on tuo vasemmalla oleva, viistosti erkaneva haara, jota oman auton putkessa ei ole.. Tukkiahan sen varmaan voi?
            Last edited by MacAnkka; 07-12-2011, 18:02.

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16394
              • Leppävirta

              #7
              Originally posted by MacAnkka View Post
              Kiitos neuvosta, pitänee tarkistaa ne hiilet kun ehtii.

              Voisiko joku vielä kertoa, että voinko käyttää tuota: http://static.schmiedmann.dk/Product..._24032_big.jpg
              omassa autossani kun siinä kiinni olevassa putkessa ei ole kuin tuo toinen noista haaroista (kuvassa oikealle haarautuva isompi putki). Pystyykö tuon jotenkin tukkimaan/onko siitä haittaa?
              Etkö nyt löydä ihan oikeaa kumiputkea siihen jos tuo ei ole?

              Edit: ilmeisesti ihan oikea osa. Voit toki tilatessa varmistuttaa asian antamalla auton VIN-koodin niin tulee oikea putki.
              Last edited by Haju69; 07-12-2011, 17:58.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E32 Diamantscwharz 750iL '94

              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎