Airbagin valo pitäisi saada sammumaan kolmenelkusta. Valoa ei kuitenkaan voi nollata kun on vika päällä. Eli autona on e34 525 touring 9/93 josta löytyy vain kuskin airbag ja vyönkiristimet ovat mekaaniset. Ohjausyksikkö/boksi(65.778367035) on takapenkin alla.
Vikakoodiksi saatiin: "Firing circuit resistance too high". Olen mittaillut piuhat ja vaihtanut ratissa olevan spiraalikehän/kosketinrullan, tämä ei auttanut. Jännite on kuitenkin liian alhainen n. 5,5v, vastusta ei kaapeleista löydy vaan ohjausyksiköstä tulee vain se 5,5 volttia. Ohjausyksikkö on kuitenkin kunnosssa kun olen myös sen vaihtanut. Boksi saa virtaa ja jännite on 12v. Myös sulake on ehjä ja jännite 12v.
Outoa on kuitenkin se että mittaristosta boksille tulevan sinivalkoisen johdon jännite on vain 1,5v. Ja myös tämä kaapeli on ehjä, se 1,5v tulee mittaristosta(liitin x16, pinni nr1), lamppu saa kuitenkin 12v kun mittasin.
Eli vika taitaa siis olla mittaristossa(valmistaja VDO)? Itse en ymmärä tuota elektroniikkapuolta juuri lainkaan joten mikä neuvoksi?
Kannattaako korjata mittaristoa vai ostaa toinen tilalle?
Nyt on hyvät neuvot tarpeen
Vikakoodiksi saatiin: "Firing circuit resistance too high". Olen mittaillut piuhat ja vaihtanut ratissa olevan spiraalikehän/kosketinrullan, tämä ei auttanut. Jännite on kuitenkin liian alhainen n. 5,5v, vastusta ei kaapeleista löydy vaan ohjausyksiköstä tulee vain se 5,5 volttia. Ohjausyksikkö on kuitenkin kunnosssa kun olen myös sen vaihtanut. Boksi saa virtaa ja jännite on 12v. Myös sulake on ehjä ja jännite 12v.
Outoa on kuitenkin se että mittaristosta boksille tulevan sinivalkoisen johdon jännite on vain 1,5v. Ja myös tämä kaapeli on ehjä, se 1,5v tulee mittaristosta(liitin x16, pinni nr1), lamppu saa kuitenkin 12v kun mittasin.
Eli vika taitaa siis olla mittaristossa(valmistaja VDO)? Itse en ymmärä tuota elektroniikkapuolta juuri lainkaan joten mikä neuvoksi?
Kannattaako korjata mittaristoa vai ostaa toinen tilalle?
Nyt on hyvät neuvot tarpeen

Comment