Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e34 Automaattiryyppy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lorttoo
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 8
    • Finland

    Bmw e34 Automaattiryyppy

    Eli ostin tossa tommosen e34 518 bemarin ja kun on kylmällä käynnistää niin joutuu antamaan kunnolla kaasua muuten sammuu. Eli siis onkohan ryypyssä vika? kone on siis ruiskulla eli se on automaattiryyppy? kaverilla sama ongelma ja missä mahtaa ryyppy sijaita? onko kallis vaihtaa vai voiko korjata?
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Mutua, mutta eipä näissä taida virallista ryyppyä olla. Olettaisin, että lämpötila-anturi paskana-->antaa väärää tietoa-->liian vähän polttoainetta kylmänä-->ei pysy käynnissä.

    Comment

    • Lorttoo
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 8
      • Finland

      #3
      Ja onko tietoa onko kallis osa? ja missä on tämä kyseinen anturi?

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Lorttoo View Post
        Ja onko tietoa onko kallis osa? ja missä on tämä kyseinen anturi?
        Lonkalta heitettynä n.20e tarvikeliikkeestä. Eipähän ole tietoa missä tarkalleen sijaitsee, oletettavasti kannen päädyssä tai imusarjan alapuolella. Voit käydä katsomassa www.realoem.com tai bmwfans.info anturin sijainnin.

        Edit: Ja siellä on varmasti 2 anturia, toinen antaa tiedon mittaristolle ja toinen moottorinohjaukselle. Vaihda se moottorinohjaukselle menevä.

        Comment

        • thst
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 252
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Lorttoo View Post
          Ja onko tietoa onko kallis osa? ja missä on tämä kyseinen anturi?
          En tiedä paljon maksaa tuolle koneelle, mutta M50B20 koneelle oli n. 10e kappale nuo anturit KL:llä, ja en usko että ainakaan sen kalliimmat on.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by zeneg View Post
            Mutua, mutta eipä näissä taida virallista ryyppyä olla. Olettaisin, että lämpötila-anturi paskana-->antaa väärää tietoa-->liian vähän polttoainetta kylmänä-->ei pysy käynnissä.
            Jos CTS:n vastusarvo on 0 ohm niin silloin ei kyllä kauheasti rikasta kylmäkäynnistyksessä, mutta yleensä ne anturit simahtaa siten että vastusarvo on >xx,xMohm ja sitten alkaakin jo soppa maistua, koska DME:lle menee tieto että pakkasta on vähintään riittävästi. Yleismittarilla anturin vastusarvon mittaaminen tuo helpotusta tuskaan.

            Laitetaas taas tuo kuva anturin vastusarvoista ties kuinka monennen kerran...



            Oletetaan että kyseessä on M40 ja DME:n lämpötila-anturi on tästä kuvasta osa#11 tai 13, en ole M40:een niin pajon perehtynyt kumpi anturi on oikea.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Lorttoo
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 8
              • Finland

              #7
              Kiitoksia ja hyviä neuvvoja on yritän tässä lähipäivinä katsoa sitä ja ilmottelen sitten mitä tapahtuu KIITOKSIA!

              Comment

              • Lorttoo
                Newbiemmer
                • Jan 2012
                • 8
                • Finland

                #8
                noniin eli nyt kokeiltiin uudelleen että lähteekö bimmeri käyntiin. Tulos --->
                Ensin meinasi läheä tai siis oli jo käynnissä mutta pysy startin voimalla ja puolella kaasulla sitten sammui kokonaan eikä luvannut mitään taas hetkeen.
                Annettiin startata hetki ei mitään ja katsottiin tulpan hattuja 1 tulpan hatuista oli märkä bensasta?!? ja tulpan päällä oli vähän myös bensaa ei normaalia?

                Sitten huomatiin kun heilutti kyseistä tulpan hattua ja starttasi samaan aikaan niin aina hörähtää mutta ei lähde käyntiin ? Whats the proplem?
                Onko tulpissa vikoja vai hatuissa? edellinen omistaja sanoi että oli vaihtanut tulpan ennen pakkasia? Apuja tarvis ei viittis rupee vaihtelee turhaa jos ei vika olekkaan siellä? ja siis auto ollut lohkossa että pitäisi kone olla suht lämmin.:think

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎